Valve vysvětluje, proč je očekávaná akce Half-Life: Alyx VR exkluzivitou

Half-Life je na cestě, ale ne úplně tak, jak jsme si představovali.

Po dlouhé době mnoha fanouškům ožil starý sen. Half-Life se opravdu vrací a my si užijeme plnohodnotný příběh s Alyx Vance, který nás zavede retrospektivně ještě mezi první a druhý díl. Má to jen jeden háček - titul vychází exkluzivně na platformy virtuální reality. 

V čerstvém rozhovoru vývojářů s Geoffem Keighleym se tvůrci rozpovídali o tom, proč nakonec vybrali právě VR headset. Už během vývoje totiž prý přemýšleli o tom vytvořit hru klasicky pro klávesnici a myš. 

"Vše začalo jako jakýsi průzkum VR možností a čím více jsme používali VR ovladače a zjišťovali, jaké možnosti interakce s prostředím nám nabízí, tím více jsme chápali, že se jednoduše nemůžeme vrátit zpátky ke klávesnici a myši," vysvětlil Dario Casali z Valve. 

Velkou měrou se na tom podílí i možnost VR headsetů sledovat pohyby rukou a hlavy hráčů nezávisle na sobě, což u klávesnice a myši není možné. I to je velkou součástí hry. Alyx bude moci používat okolní prostředí ve svůj prospěch, naklánět se, vykukovat a provádět další interakce, které je možné provádět pouze ve VR. 

Half-Life: Alyx vychází na VR headsety už v březnu příštího roku. 

Diskuze (39) Další článek: Rozhovor s Williamem Shatnerem: Star Trek, hry a výlet do Prahy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,