Valve vysvětluje, proč je očekávaná akce Half-Life: Alyx VR exkluzivitou

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  23. 11. 2019 10:55

Já myslím že tím že se už nemůžete vrátit ke klávesnici a myši se odsuzujete k tomu že už se nevrátíte vůbec.

 |   |  Odpovědět
Newborec  |  24. 11. 2019 11:54

Ale vrátí. Není důvod se nevrátit. Vývoj her se rozjel opět naplno.
A nejenom těch VR. Zaplaťpánbůhh.

 |   |  Odpovědět
Mgr. Tomáš Bouzek  |  23. 11. 2019 11:06

Vysvětlení přeci nikdo nepotřebuje. Obhajobou nové malé hry Half Life Alyx je kombinace Bilderberg propagandy s ženskou hrdinkou a snahou přinutit zájemce koupit nejenom předraženou hru, ale i předražený hardware. To pochopí i blb. Nekoupím nic, dokud nepůjde o plnohodnotný titul pro PC s nejlepší grafikou a hratelností na trhu. Jakmile jsem se dozvěděl, že jde o VR exkluzivitu s ženskou hrdinkou, hážu HL o koše.

 |   |  Odpovědět
Brk  |  23. 11. 2019 16:29

Pak jsi hlupák. Ta hra bude pecka, možná překoná i RE7 ve VR.

 |   |  Odpovědět
ladah  |  23. 11. 2019 20:15

Naprosto souhlasím!

Je tu obecné podezrení ze vyvojari games jsou spojeny s vyrobci HW a maj zisky z toho jak narocnou hru vyrobej, proc optimalizovat že? At si kazdej koupi grafiku za 10.000 haha, neoptimalizovené dokaze kazdej blbb a jeste usetří mesice specializované práce..

 |   |  Odpovědět
ladah  |  23. 11. 2019 20:19

oprava - grafiku za 100.000 Kc co sama zere 1KWh a musí mít vlastní zdroj :))

 |   |  Odpovědět
RundllCZ  |  23. 11. 2019 21:08

Ano vždyť Valve je průkopníkem VR a přes steam prodávají VR set který teď dokoce vyjde v nové podobě. Kdo jiný by měl dělat VR hry než valve když to napůl vymyslelo? :D

 |   |  Odpovědět
Mysel_1  |  26. 11. 2019 10:08

Tak timhle "podezrenim" jste mne fakt rozesmal. To se povedlo!

 |   |  Odpovědět
Hoy  |  24. 11. 2019 00:02

Pane bože.
To by mě v životě nenapadlo, že někdo bude řešit zrovna tohle. A proč jako nemůže být hlavní hrdinkou žena? Thomb Rider vadí taky? Nebo Portal, opět žena. Navíc Half-Life: Alyx se odehrává po událostech dvojky, kde Freeman je v hibernaci. Dává smysl tedy hru udělat z pohledu postavy, která je také z Half-Life univerza velmi známá. Nehledal bych v tom žádný politický podtext, je to přece zcela logický krok.
Myslím, že kdyby si tohle přešetli i sami tvůrci, taky by se chytali za hlavu, že by je vůbec nenapadlo, že to vůbec bude někdo řešit.

 |   |  Odpovědět
Newborec  |  24. 11. 2019 12:01

Spojení Bilderberg propaganda používají jen psychopati. A tu nenávist k ženám ti nezávidím. Problém se sexualitou nebo se ti nějaká vysmála kvůli jistým rozměrům? Nebo jsi tak hnusný, že ti žádná nedá? Nejsi normální člověk.
Ta hra není vůbec malá, to může napsat jen nemocný člověk. Kdo se zajímá, už ví, že herní doba bude naprosto typická pro velké AAA hry.
Předražená? To jsi primitivní socka, když jsi schopný tohle napsat. 45 éček je naprostý standard.

 |   |  Odpovědět
Polo  |  25. 11. 2019 08:10

Typická pokroková hysterka.

 |   |  Odpovědět
Mr.sugar  |  24. 11. 2019 17:55

Máš nějaký problém s tím, že se hraje za ženu ? Ještě do toho začni tahat LGBT konspirace a budeš jasnej. Mno, ono už jen to, že stále tvrdíš, že to je malá hra svědčí o tom, že u tebe bude něco špatně.

 |   |  Odpovědět
Polo  |  25. 11. 2019 08:03

Přesně tak.

 |   |  Odpovědět
ladah  |  23. 11. 2019 20:09

Dyk se pise ze VR je slepou cestou, ze skoro nikdo uz na to nedela hry.. Treba v tom vr maj akcie :) Tak at s tim jdou do haj..zlu, jinych peknych games je a bude spousta, uz to neni unikat, casy se zmenily a jestli to nechapou tak splacou nad vejdelkem..

 |   |  Odpovědět
Hoy  |  24. 11. 2019 00:06

No jde o to, že chtěli udělat zase nějakou revoluci. Taková plnohodnotná hra ve VR na takové úrpvni prostě není. A třeba je to mezikrok k trojce, co my víme. Opadne hype, přeci jen vyšel konečně Half-Life. Navíc Valvovští v rozhovoru říkali, že se nebrání dalšímu věnování Half-Lifu. Dokonce naznačovali pokračování. Proč ne? Věřím, že v budoucnu pokračování bude, je to jisté. Otázka je, v jaké podobě, protože si nemyslím, že to bude přímo trojka, ale s nějakým jiným podtitulem.

 |   |  Odpovědět
Mr.sugar  |  24. 11. 2019 17:58

Valve a akcie? Vážně ? Valve tam má hlavně investici do HW a SW (SteamVR), takže je logické, že chtějí, aby se to rozjelo. A HL jim k domu má dopomoci (ale dělají ještě další dvě velke VR hry na Unity enginu). A Valve nespláče nad výdělkem. Oni vědí, že to výdělečné nebude. Cílem hry, není prodat miliony kopií.

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  23. 11. 2019 21:50

Ale no tááák. Tohle už je vážně patetické. Jak už tady bylo zmíněno, VR je mrtvý trh. Pro těch pár hráčů co má prachy koupit si předražený hardware (jen aby si mohli zahrát těch pár průměrných her které vyšly na VR) se to vážně nevyplatí.

Hráči už tak mají na Valve vztek, že jim to tak trvá s třetím dílem HL (někteří dabéři klíčových postav už dokonce během čekání zemřeli) a tímhle husarským kouskem si rozhodne nepolepší.

 |   |  Odpovědět
Mr.sugar  |  24. 11. 2019 17:59

Pro mě je VR mrtvé, protože tam právě není nic, jako HL:VR nebo aspoň jako Boneworks. Ale to se mění a tedy i já už uvažuji, že do toho půjdu. Není to investice jen kvůli jedné hře. Těch her bude víc.

 |   |  Odpovědět
avatar
24. 11. 2019 18:37

Tohle je další mezistupeň. VR se neustále zlepšuje a vyvíjí. Ostatně všechny moderní technologie, když byly v plenkách, tak byly drahé a nikdo jim moc nevěřil. Najednou tady máme úžasné smartphony, elektrická auta a život jde dál. Respektive, vývoj jde dál a nemůže skončit u klávesnice a myši, to je jasné. Vždy jde o poměr mezi kvalitou, užitnou hodnotou a cenou. Až bude VR stát 150 dolarů, tak jako pořádné herní klávesnice a myši, tak do něj půjdou všichni. Valve chce být průkopníkem stejně jako před 16 lety, když vydali Orange Box s trojicí kultovních her (HL2+Epizody, Portal, Team Fortress 2) a my jsme si kvůli tomu museli nainstalovat "divnou" aplikaci Steam. Až se tady na fóru sejdeme za dalších 15 let, tak se vsadím, že drtivá většina hráčů bude mít zkušenost s VR nebo její verzi bude mít doma. Budoucnost v tomto směru vidím podobně jak to ukázal film Ready Player One. Hráči budou mít na výběr z několika verzí, druhů VR, které se budou lišit kvalitou a specifickými funkcemi, vlastnostmi. Někdo bude mít VR set za pár stovek, jiný za desítky tisíc. Ostatně už nyní jsou v cenách VR velké rozdíly. Oculust Rift/Quest, HTC Vive Pro a nově Valve Index, to je dost výrazně odlišný kus hardware a je to vidět i na ceně. O "doplňku" KATVR KAT WALK mini za sto tisíc ani nemluvě. VR je bezesporu budoucnost, je jen otázkou, jak vzdálená, než se masově rozšíří. Pokud tomu má HL: Alyx pomoci, tak jen dobře.

 |   |  Odpovědět
Newborec  |  24. 11. 2019 20:41

Malá technická: Steam jsme si museli instalovat v roce 2004, když vyšel HL2, Orange Box přišel o tři roky později.

 |   |  Odpovědět
avatar
25. 11. 2019 11:42

Máš pravdu, díky za korekci.

 |   |  Odpovědět
Andir  |  24. 11. 2019 11:43

Tuhle vr patlaninu at si strci nekam tuto valve nezapomenu

 |   |  Odpovědět
Newborec  |  24. 11. 2019 12:03

Jsou patlaninu? Vypadá to senzačně.

 |   |  Odpovědět
Error_85  |  24. 11. 2019 16:36

To že je VR k ničemu a mrtvé, nebo že je to slepý směr tvrdí hlavně ti, jež si ho nemohou dovolit a ve své slepé závisti ho haní. My co ho máme víme, že je to super, za ty prachy to stojí a že budoucnost to rozhodně má.

 |   |  Odpovědět
Mr.sugar  |  24. 11. 2019 18:00

Přesně. Já tak nějak myslim, že dneska jsou lidi zvyklí mít vše, na co si pomyslí. Ale najednou, tohle už není tak dostupné a je to problém. A proto na to budou lidi nadávat. Budoucnost ve VR určitě je, i když je určitě ještě v plenkách. Valve tomu teď pěkně pomůže.

 |   |  Odpovědět
Mysel_1  |  26. 11. 2019 10:10

Dovolit? Vzdyt to stoji pulku toho, co stoji "pekna herni grafarna". ;o)
Penez je dost, ale neni duvod, proc kupovat VR.

 |   |  Odpovědět
eric  |  24. 11. 2019 19:17

tady to vypadá, jakoby někteří ještě nechtěli postoupit od onanie ke skutečnému sexu

 |   |  Odpovědět
Lol  |  27. 11. 2019 07:49

Ano a proto se napichnou na virtualni realitu :D

 |   |  Odpovědět
Polo  |  25. 11. 2019 08:10

Tu zhovadilost jménem virtuální realita se čas od času někdo snaží oživit a prodat důvěrivým pitomcům. Všechny tyhle pokusy skončily v propadlišti dějin a i tahle bejkárna se zařadí na smeťák k VFX1 nebo Oculusu rift. Nikdo nechce hrát s nějakou helmou nebo brýlema na hlavě. Je to přesně jedna z těch věcí, kterou si každý vyzkouší tak na týden. Pak ho to přestane bavit a ten krám se válí někde ve skříni. Je to stejné jako s tím “převratným” 3D, které výrobci cpali do televizí před několika lety. Tehdy se mě taky pokrokáři v diskusích snažili přesvědčovat, zle 3D je budoucnost a kdo není “socka” ten se bez něj neobejde. Dneska už to nikoho nezajímá a je to mrtvola. Čas dal za pravdu mě jako vždycky.

 |   |  Odpovědět
q  |  25. 11. 2019 09:41

"Čas dal za pravdu mě jako vždycky." No, sebevědomí ti tedy opravdu nechybí. Nevím ale, jak ti čas může dát za pravdu, když sis jen nevšiml, že si VR už léta spousta lidí aktivně užívá a zdaleka ne každému leží jen ve skříni. To, že ty stojíš opodál a mudruješ, na tom nic nemění.

 |   |  Odpovědět
q  |  25. 11. 2019 09:51

Ještě pár statistik o VR:
https://techjury.net/stats-about/virtual-reality/

 |   |  Odpovědět
avatar
25. 11. 2019 11:48

Ono to všechno co píšeš zní logicky, jenže pokrok nezastavíš. Opravdu si myslíš, že budeme po zbytek svých životů hrát na klávesnici a myši? Já určitě ne. VR v této podobně jak ji známe není konečná, je to jen začátek. Někde se začít musí a začátky bývají vzždy bolestné. Drahé, nepraktické, málo využitelné atd. Virtuální realita se časem změní, helmy nebudou, nahradí je jiná technologie. Objeví se implantáty a virtuální realita se bude pouštět přímo do mozku. Samozřejmě to je otázka vzdálené budoucnosti (desítky let), ale domnívat se, že klávesnice a myš je vrcholem herního průmyslu by bylo stejně málo ambiciózní, jako kdyby se (pra)člověk spokojil s pazourkem.

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  25. 11. 2019 15:23

Pamatuješ třeba na "Google Glass" ?
V 2012 získaly uznání časopisem Time jako jeden z "nejlepších vynálezů roku".
Velký hit, který měli používat všichni a vrazili se do toho těžké prachy...

Ani pes teď po nich neštěkne.
A rozhodně byly pokrokové a marketing se fakt snažil.

Nejde o to, že bychom se snažili zastavit vývoj, ale občas se narazí na slepou uličku a třeba já věřím že VR (alespoň tento typ) je tou uličkou. A srovnávat helmovou a mozkovou virtuální realitu, je jako srovnávat prak a laserový rotační kulomet. Nechápej mě špatně, VR realita rozhodně má budoucnost a jednou (v dost vzdálené budoucnosti) bude vydělávat těžké prachy, ale rozhodně to nebude ten typ virtuální reality co se nám teď snaží prodejci vnutit.

 |   |  Odpovědět
avatar
25. 11. 2019 21:45

Konečně rozumná diskuze, o kterou tady jde. Je potřeba vyvážit to, že někdo nadává na VR a nevidí za tím ten postupný vývoj krok za krokem. Na Google Glass si pamatuji. To, že se to neujalo bylo opět z více důvodů, ale neznamená to, že to byl marně vynaložený čas. Jak říkáš, slepá ulička, ta se objevuje při každém vývoji. Vždyť první elektroauto už tady bylo před více jako 100 lety (https://fdrive.cz/clanky/1-era-elektromobil... ), ale bylo to příliš pokrokové a zároveň nedokonalé, aby se to ujalo. Většímu rozšíření brání většinou pořizovací cena a komfort, který s těmi kabely není ideální. Jinak představa, že si zahraji nějakou střílečku a zároveň při tom protáhnu celé tělo je fantastická - konec posilovnám, zapařím a ještě si zacvičím. Jasně, ne každý tento typ zábavy chce a zvládne ho absolvovat po náročném dni. Pak už je to jen o vlastním pohodlí a preferencích. Někdo jsem do fóra dal odkaz na statistiku VR prodejů (https://techjury.net/stats-about/virtual-reality/). Jsem v šoku jak to frčí. 170 milionů uživatelů celosvětově? Wow. Dost mě překvapilo, že v USA, které je největším trhem s VR, se 78% Američanů s VR již setkalo nebo jej vlastní. To je úžasné číslo. Já se považuji za technicky pokrokového člověka, ale ještě jsem VR headset na hlavě neměl. A to si představ, že mám doma asi jako jeden z mála Čechů zařízení Novint Falcon. Zajímavá věcička, která se taky neujala, ale třeba Half-Life 2 je na něm naprosto unikátní zážitek. Jde o tu podporu ze strany tvůrců her a vývojářů softwaru obecně. Když to na nic nepotřebuješ, nevyužiješ, tak proč si to kupovat? Nevím, kolik lidí u nás má VR, ale asi jich moc nebude. Možná to je tím, že u nás jsme větší konzervy a čekáme na ostatní, až vše za nás vyzkouší a potvrdí nám, že je to fajn a funguje to. Když se podívám, jak se s VR hraje Boneworks, tak to vypadá úžasně. Jasně, takovouhle zábavu si člověk nemůže dopřát každý den, ale i já se ve svých 35 letech hraní věnuji spíš už jen okrajově a vybírám si pečlivě, u čeho strávím drahocenný čas. Pokud to má být u prachsprosté vymejvárny mozků jakou je Fortnite nebo u něčeho unikátního, jako je HL: Alyx, tak si rozhodně vyberu druhou možnost. Teď už jde jen o tu cenu, která je prostě příliš vysoká.

 |   |  Odpovědět
q  |  26. 11. 2019 03:52

Ona ta cena je vysoká spíš pro ty, co by měli víc času jako studenti. Starší vydělávající člověk si to může spíš dovolit. Já s VR zkušenosti mám a považuju to za výborný doplněk k 2D hraní, ne jako náhradu. Jako když bylo rádio, pak přišla televize, ale zůstalo oboje, televize rádio nenahradila.

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  27. 11. 2019 00:55

+/- s tebou souhlasím ale i sebelepší VR má hromady omezení, které NIKDY nedokáže překonat. Ku příkladu strategii si na VR asi moc dobře nezahraješ. Ve střílečkách nikdy nebudeš tak dobrý jako u klávesnice s myší, diablovky a cokoliv izometického můžeš rovnou odepsat. Doslova jsi "omezen" pouze na hry, které mají pohled z vlastních očí. Takže vlastně platíš více, aby jsi mohl hrát méně a menší výběr her.

Navíc, spoustě lidem co tady obhajují VR uniká hlavní pointa. Kdyby oznámili, že vydávají Half-life Alyx a že bude mít i podporu pro VR, nikdo by neřekl ani popel. Ale že zradili fanoušky, kteří léta trpělivě čekali na další half-life a hra, která je chronologicky umístěná mezi dvěma half-life PC hrami není na PC, jen aby se snažili protlačit VR, který se neprodává tak, jak by si přáli, to opravdu dokáže nadzvednout mandle.

 |   |  Odpovědět
Yo  |  27. 11. 2019 12:23

Jak se to dá srovnávat s Google Glass. Oboje se nosí na očích, ale tím to tak končí.

 |   |  Odpovědět
Polo  |  26. 11. 2019 07:55

Jo. Jenže ty “začátky” trvají v případě VR už asi 30 let a furt je to stejnej shit.

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  02. 12. 2019 12:51

Ve VR se mi dela blbe, takze sorry jako.
Navic VR je proste draha. Nejen ze headset je drahy, ale hlavne potrebuju 2x-4x silnejsi grafiku. To se dostavame nekam k 40-50k. A za to to proste nestoji.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor