Konečně rozumná diskuze, o kterou tady jde. Je potřeba vyvážit to, že někdo nadává na VR a nevidí za tím ten postupný vývoj krok za krokem. Na Google Glass si pamatuji. To, že se to neujalo bylo opět z více důvodů, ale neznamená to, že to byl marně vynaložený čas. Jak říkáš, slepá ulička, ta se objevuje při každém vývoji. Vždyť první elektroauto už tady bylo před více jako 100 lety (https://fdrive.cz/clanky/1-era-elektromobil... ), ale bylo to příliš pokrokové a zároveň nedokonalé, aby se to ujalo. Většímu rozšíření brání většinou pořizovací cena a komfort, který s těmi kabely není ideální. Jinak představa, že si zahraji nějakou střílečku a zároveň při tom protáhnu celé tělo je fantastická - konec posilovnám, zapařím a ještě si zacvičím. Jasně, ne každý tento typ zábavy chce a zvládne ho absolvovat po náročném dni. Pak už je to jen o vlastním pohodlí a preferencích. Někdo jsem do fóra dal odkaz na statistiku VR prodejů (https://techjury.net/stats-about/virtual-reality/). Jsem v šoku jak to frčí. 170 milionů uživatelů celosvětově? Wow. Dost mě překvapilo, že v USA, které je největším trhem s VR, se 78% Američanů s VR již setkalo nebo jej vlastní. To je úžasné číslo. Já se považuji za technicky pokrokového člověka, ale ještě jsem VR headset na hlavě neměl. A to si představ, že mám doma asi jako jeden z mála Čechů zařízení Novint Falcon. Zajímavá věcička, která se taky neujala, ale třeba Half-Life 2 je na něm naprosto unikátní zážitek. Jde o tu podporu ze strany tvůrců her a vývojářů softwaru obecně. Když to na nic nepotřebuješ, nevyužiješ, tak proč si to kupovat? Nevím, kolik lidí u nás má VR, ale asi jich moc nebude. Možná to je tím, že u nás jsme větší konzervy a čekáme na ostatní, až vše za nás vyzkouší a potvrdí nám, že je to fajn a funguje to. Když se podívám, jak se s VR hraje Boneworks, tak to vypadá úžasně. Jasně, takovouhle zábavu si člověk nemůže dopřát každý den, ale i já se ve svých 35 letech hraní věnuji spíš už jen okrajově a vybírám si pečlivě, u čeho strávím drahocenný čas. Pokud to má být u prachsprosté vymejvárny mozků jakou je Fortnite nebo u něčeho unikátního, jako je HL: Alyx, tak si rozhodně vyberu druhou možnost. Teď už jde jen o tu cenu, která je prostě příliš vysoká.
Michal Bayerl / ex-redaktor Doupě.cz a Eurogamer.cz