Vampyr: kdopak bude k večeři?

Akční RPG z pochmurného Londýna roku 1918, doby, kdy v troskách světa zničeného 1. světovou válkou řádí Španělská chřipka.

Vývojáři mají na svědomí už futuristické Remember Me nebo epizodické Life is Strange. Vampyr se jim ale bude podobat jen málo. Podle slov Philippa Moreaua, game directora Dontnod, sice existuje nespočet knih, filmů a televizních seriálů zpracovávajících upíry, ve hrách se ale až na výjimky nevyskytují. Jistě, máme Vampire: The Masquerade, ale jinak nic, co by se věnovalo výhradně jim. Je tu tedy spousta nevyužitého potenciálu, kterého vývojáři hodlají jaksepatří využít.

Hlavní (anti)hrdina Jonathan E. Reid, vysoce kvalifikovaný vojenský doktor, se právě vrací domů z fronty, aby pomohl proti řádění Španělské chřipky. Tam už se ale nedostane, cestou ho napadne tajuplný útočník. A když se pak Reid po útoku probouzí, je součástí nadpřirozeného světa, v jehož existenci dosud nevěřil.

617x.jpg6cc8d7cc.jpg

Třpytky nečekejte

Vývojáři se chtějí vrátit ke gotickým kořenům upírského žánru, kdy „upír“ znamenalo nestvůru z temnot, které se každý rozumný člověk bál. Takže žádní třpytiví a uhlazení upírci, kteří jsou v módě právě teď. A nálada hry tomu musí odpovídat. Londýn je pochmurný, plný smogu a špinavých uliček.

Doba ve hře není zas tak dávná, začátek 20. století. Právě končí 1. světová válka, ze světa zbývají jen trosky a miliony lidí včetně civilistů jsou po smrti. Aby toho ale nebylo málo, na jaře a v létě 1918 na zdecimovaný svět udeří ještě Španělská chřipka. Později označená jako nejsmrtelnější epidemie všech dob, dokonce vražednější než černý mor. A právě v tomhle období se odehrává Vampyr. Pochmurný Londýn zničený válkou je vykreslován skrze stovky historických dokumentů a přítomnost chřipky je vidět na každém kroku. Typická architektura ulic i budov dotváří trudomyslný celek.

23367473651_5a9eca89fd_b.jpg

Dontnod se vyjádřil, že i když ve hře nechybí ani fiktivní místa nebo události, ty skutečné skýtají víc než bohatý zdroj vyprávění. Když se k tomu navíc ještě přidá nadpřirozená linka, přinesou vlastní, temnou a mystickou verzi Londýna 1918.

Chřipka, trosky a trocha té konverzace

Významnou roli v příběhu bude hrát právě španělská chřipka. Období konce Velké války a nejsmrtelnější epidemie je zároveň dobou největších lidských vynálezů (např. letadlo), medicínských pokroků a také celkově změny společnosti. Pověry a víra už nemají takovou sílu jako kdysi, spletité londýnské uličky jsou ale stále v zajetí povídaček o netvorech skrývajících se ve stínech.

Dokud se Reid neprobudil jako jeden z nich, nevěřil v nadpřirozeno ani on. Nepustí se toho ale ani po přeměně, svou novou existenci zkoumá skrze vědu a lékařské vzdělání. Na vampirismus se dívá jako na nemoc a snaží se ji „zdokumentovat“.

6cc8d7cc1.jpgVampyr4.jpg

Reid se téměř zoufale drží zbytků svého lidství a v uličkách Londýna hledá odpovědi. Postup hrou odhalí, že události nejsou tak úplně nahodilé. Doktor byl pečlivě vybranou obětí, upírská společnost si ho vybrala právě kvůli jeho znalostem o krvi. A přestože to není zrovna něco, co by si vybral k odpolednímu čaji, pití krve se nevyhne. Aby se hráč vyhnul odhalení, musí si své oběti pečlivě vybírat.

Dobrá zpráva je, že si může pochutnat na komkoli, kdo se na jeho cestě vyskytne. Špatná, že to bude mít následky. Hráčova oběť opravdu umře a její zmizení bude mít dopad na herní svět. Hráč tedy musí pečlivě vybírat, na koho nakonec padne los. Každá postava má vlastní charakter a roli, můžete od nich i přijímat a plnit úkoly.

Zjišťování informací bude na denním, nebo spíše nočním, pořádku. Budete muset nastudovat zvyky své oběti a pak je buď změnit tak, aby se vaše budoucí večeře ocitla sama v temné uličce. Nebo ji můžete jednoduše svést (připravte si spoustu prupovídek o očích jako obloze plná hvězd).

vampyr_0.jpg

A bude umět i batmana?

Upíři ovšem nejsou osamělá štika v rybníce a svádění potenciálních obětí hráče dostane jen odtud potud. Stejně tak chřipka není jediný nepřítel. Jiní upíři, další nadpřirozené bytosti, nebo dokonce lovci upírů s vlastní sadou zbraní a bojových technik. Když přestane fungovat valit kukadla, bude muset Reid sáhnout po méně jemných praktikách. Ty budou v podstatě tři. Pěstní souboj, nejrůznější zbraně nebo upírské schopnosti. S čím vším se bude dát střílet, mlátit nebo sekat, vývojáři zatím neprozradili. Odhalená byla zatím pouze chirurgická pila.

Zbraně budou z většiny improvizované a použitelné proti obyčejným i mytickým nepřátelům. Postupné vylepšování je už běžnou součástí RPG a ani tady nebude chybět. Součástky bude hráč nacházet během prozkoumávání města nebo v čerstvých tělech obětí. Postupně si tak vytvoří arzenál pro rvačky i k širšímu využití, nebo výrobě speciálního střeliva a k využití slabin vašich nepřátel.

maxresdefault.jpg23154186070_82e263b488_b.jpg

Samostatně budou upírské schopnosti. Nové odemykáte díky pití lidské krve, jejich používání ale ubírá životní energii. Nadpřirozené síly využívají Reidovu vlastní krev, abyste je tedy mohli používat, musíte vyřešit, jak pít krev i během soubojů.

Co je upírství

Celkový vzhled je inspirován kresbami Phila Halea, zvláště kvůli provedení postav a strašidelné atmosféře. Část můžeme vidět už v traileru, vývojáři používají nejmodernější vykreslování skrz Unreal Engine 4.

Celou hru bude také provázet dvojakost, nejen díky době. Vývojáři chtějí hráče přinutit přemýšlet nad rozpolceností, která nutí Reida zabíjet nevinné, aby sám mohl žít věčně. Dosáhnout toho chtějí i díky tomu, že právě Reid rozhoduje o tom, kdo je nebo není nevinný, podle toho si vybíráte své oběti (nebo podle toho, jaký profit vám padne z jejich smrti. Ale to už je na vás).

Váš názor Další článek: Tvůrce The Witness si stěžuje na piráty, pochvaluje si však prodeje

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,