V roce 1968 se stalo mnoho věcí, našinci si s tímto datem spojili především nechvalně známou invazi ruských vojsk do Československa. Ukrajinský tým Action Forms momentálně vyvíjí nadějnou FPS s názvem Cryostasis: Sleep of Reason, která se odehrává právě ve výše zmíněném roce.
Meteorolog Alexander Nesterov se ocitl na palubě ruského ledoborce jménem North Wind. Problém je v tom, že ona loď je již několik let uvězněna v ledové pasti, do níž se dostala během jedné nebezpečné mise. Všichni členové posádky zmrzli a částečně i zemřeli. Proč částečně? Inu, staly se z nich bytosti nápadně připomínající zombie. Hráč pak bude pomocí Alexanderovi schopnosti Mental Echo vstupovat do vzpomínek oněch lidí a napravovat jejich chyby, čímž změní jejich budoucnost. Cílem těchto mentálních výletů je zabránit oné osudné katastrofě. Jenže nemrtvá posádka s vámi bude bojovat na život a na smrt, což už tak hezky nezní. Každý z 15 druhů nepřátel se mohou pyšnit unikátními vlastnosti, avšak ani vy nebudete úplně bezbranní - k dispozici dostanete osmičku zbraní. Ačkoli se to může zdát poněkud málo, v několik let pohřbeném vraku lodi je to spíše vzácnost. Navíc, Alex je jen pouhý člověk, kterému arktická zima moc dobře nedělá, proto je třeba hlídat jeho tělesnou teplotu, aby neumrzl. Děsivá atmosféra prostupuje celou herní dobou a častokrát narazíte i na hororové prvky.
Perfektní grafická stránka je v dnešní době nutnost, což si tvůrci jasně uvědomují. Cryostasis: Sleep of Reason poběží na nejnovější verzi enginu AtmosFear, což zaručuje spoustu vychytávek, jež ve finále dávají pastvu pro oči. Fyzikální nadšenci také mohou začít jásat, protože se dočkají vcelku reálného zastoupení fyziky ve hře. Titul se plánuje pouze na PC, přičemž pořádnou dávku strachu si můžete vychutnat již 10. října tohoto roku!
- mrazivá atmosféra
- působivý příběh
- částečná originalita
- Mental Echo
- zbytečná uloudanost
- frustrující míření
- design úrovní
- stereotypnost
- krvavé HW nároky