Ve Final Fantasy XIII-2 budete cestovat časem

Diskuze čtenářů k článku

Jenda  |  13. 09. 2011 08:33

Všechno zní zajímavě, jen jsem se trochu lekl informace o "kratším příběhu" než ve FF13. Nějak extra dlouhý mě ten příběh nepřipadal, naopak pocitově v porovnání s minulými díly byl pro mě docela krátký. Těžko říci, jestli to je lineárností nebo něčí jiným. Mám tam sice aktuálně nahráno asi 120 hodin, ale to jen proto, že jsem dělal všechny mise na 5star a teď kompletuju Treasure hunter. Jinak by to bylo podstatně méně

 |   |  Odpovědět
pavel  |  13. 09. 2011 09:40

Vás to tak moc baví?! Já toho nechál po 10 hodinách...

 |   |  Odpovědět
Jenda  |  13. 09. 2011 12:49

Není to špatné. Sice hodně lineární a průchod jedním koridorem, ale příběh tak špatný nebyl.
Charaktery mohly bát více vykreslené, ale pořád to nepovažuji za tragickou hru. V Gran Pulse, když se dělají mise, tak už to není špatné.
Já například hrál vše od FF7 (a FF6 nebo co to bylo - tam kde byl Kefka).
A neměl jsem extra výhrady k žádnému dílu. Je pravdou, že takové X-2 bylo už hodně na hraně, ale spíše to přikládám faktu, že jsem nebyl cílovým publikem. (tzn. puberťačkou).
FF-X mi přiišel o dost delší a proto jsem psal ten příspěvek, zda myslí vážně to zkrácení děje.
V každé FF jsem nahrál něco kolem 100 hodin (někdy 130, někdy 80) a nikdy jsem toho nelitoval.

 |   |  Odpovědět
pavel  |  13. 09. 2011 13:48

Vám nepřišla 13-ká nudná a stereotypní? Grafika byla boží ale taktika a další prvky hry, se odemykají postupně a pomalu. Lineární a koridor mi nevadíl, aspoň se člověk neztratíl. Recenze na hrej sice v tomhle varovala ale nečekal jsem to...

 |   |  Odpovědět
Jenda  |  14. 09. 2011 08:53

Naopak. Přišlo mi, že odemykání skillů v gridu bylo daleko více zjednodušené než u FF X, kde se muselo více taktizovat. Zde to byla pouze otázka toho, kolik CP do gridu dám. A neřekl bych, že nebyl prostor pro nějaké taktizování - paradigmy se daly přepínat poměrně brzo a bylo jen na hráči, jak je zkombinuje. Opět jak jsem psal v úvodním postu mi to přišlo hodně jednoduché a uvítal bych více propracovanejší systém.
A odemykání prvků postupně a pomalu - pokud si vzpomenu na FF7, kde bylo například nutné pěstovat a křížit kuřata tak, aby výsledný "produkt" vyhrál závod a pak se s ním dalo jít pro další materie jako Knight of the Nine. Nebo ve FFX, kde se s Lulu bylo nutné uhnout 100 bleskům v řadě, aby člověk získal ultimátní zbraň, nebo následně zabíjet temné aerony.
V tomto kontextu je FFXIII hodně lineární,a le neřekl bych, že je málo zábavná z důvodu pomalého odemykání aspektů hry. Spíše bych řekl opak - hra je hodně lehká a vše se projde poměrně rychle.
Myslím si, že právě linearita je důvodem, proč vám přišla málo zábavná. Pokud by celá hra byla hodně otevřená (ala FF7-10), těžší a delší, podle mého by zaujala více lidí.
Zjednodušování a linearita neznamená větší zábavu, jak ostatně je vidět na úspěchu her jako například Dark Souls.

 |   |  Odpovědět
Jenda  |  14. 09. 2011 09:06

Nechci říci, že je hra bezvadná a má hodně chyb. Určitě to není nejlepší díl, ale pro mě nebyl ani nijak extra špatný.
Mě například vadilo, že smrt leadera ve skupině je konec. Takže je úplně jedno jak moc taktizuji v rozložení grupy, paradigmat a equipu, ale smrtí leadera jde vše do kytek. V každé předchozí FF mohl healer kohokoliv oživit a pokud neumřeli najednou všichni, dalo se pokračovat.
Zvlášť opruzující je toto při farmení platinum ingotů u Long Lui. Stačí blbé načasování a je to na retry. Pokud například želva blbě načasuje svoje kombo Roar + Ultima v momentě přepnutí paradigmatu a případně následně hodí Quake, tak je vymalováno.
Vadilo mi také málo zvratů - v podstatě je od první chvíle téměř jasné co udělat a malým zvratem je pouze to, o co usiluje Barthandelus. Flashbacky s Vanille a Serah byly dobré, ale bylo jich málo a nebyly tak emocionální, jako třeba Aeris nebo Serpioth v FF7, závěr ve FF9, zničení města v FFx a konec s Tidusem v FFX.
Mechanika bojů a taktika mi tak špatná nepřišla. Taktizování bylo také dost při plnění misí, protože zde neexistoval univerzální setup, ale bylo nutné měnit party, paradigmata i equip tak, aby se daná mise dala stihnout do limitu.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A
Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konzolí nové generace

Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konz…

Hráči už si začínají dělat sranda i z profesionálního simulátoru Microsoftu.

19.  10.  2020 | | 2 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: hororový balíček a Layers of Fear 2 zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: hororový balíček a Lay…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

23.  10.  2020 | | 1 N/A