Vesmír a obchod - co vám to připomíná?

Samozřejmě, připomíná vám to Privateera, případně Privateera 2. Někomu to možná ještě také připomíná Elite, ale to jsou již churaví starci a na nové věci si příliš nepotrpí. Takže k věci - novou hrou, založenou na klasickém schématu Privateera, je totiž i Freelancer, volné (velmi, velice) pokračování poměrně vychytané vesmírné bojové simulace Starlancer.
Vesmír a obchod - co vám to připomíná?
Samozřejmě, připomíná vám to Privateera, případně Privateera 2. Někomu to možná ještě také připomíná Elite, ale to jsou již churaví starci a na nové věci si příliš nepotrpí. Takže k věci - novou hrou, založenou na klasickém schématu Privateera, je totiž i Freelancer, volné (velmi, velice) pokračování poměrně vychytané vesmírné bojové simulace Starlancer. Když k názvu Freelacer ještě přihodíme jména Chris Roberts a Microsoft ... stane se buď to, že všichni otrlí vesmírní pašeráci omdlí blahem, nebo to, že všichni utečou. A nebo se možná taky nestane nic a Zemi stejně zničí Vogoni ;).

Ti, kteří omdlívají blahem si nyní jistě s potěšením přečtou následujících pár řádek o této nové vesmírné obchodně-střílecí simulaci, pod níž je podepsán samotinký Chris Roberts, tvůrce série Wing Commander, a kterou produkuje Microsoft. Tedy, začněme příběhem:

FreelancerFreelancer

V 29. století se lidstvo téměř zničilo v tzv. První sluneční válce. Ze Země a jejího okolí se stalo neobyvatelné mračno prachu a zbytky obyvatelstva roztroušené tak porůznu ve vesmíru se spojily do 4 Domů - Dům Svobody (který tvoří převážně ... hádejte kdo, ano jsou to Američané), Dům Bretonský (Britové), Dům Rýnský (samozřejmě Němci) a nakonec Dům Kurasan (Japonci). Tyto Domy teď prohledávají známý i neznámý vesmír a hledají, na čem by se ještě dalo vydělat. Vy představujete námezdného pilota, který si může vybrat, ke komu se chce přidat, a vůbec, má prostě ve všem svobodu volby. Můžete převézt nějaké komodity na támhletu planetu, můžete odvézt z téhle planety tohoto člověka, atd. atd. Narozdíl od Privateeru zde tedy neexituje pevná linie příběhu, ale hra je založena na skriptech, které automaticky generují nejrůznější události. Universum, ve kterém se vše odehrává, taktéž žije svým vlastním životem. Automaticky se ustanovují nové obchodní cesty mezi planetami, automaticky jsou vydávány požadavky na ochranu, veškerá vesmírná doprava prostě funguje jako kdyby jste tam nebyli (zajímalo by mě, zda se také automaticky stavějí nové dálnice;), tedy k naprosté blaženosti hráče. Ten si pak pouze vybere kam chce letět a co tam chce dělat, a už může naskočit do své kocábky a bez cavyků tam frčet (dle rychlosti lodi).

FreelancerFreelancer

Ovládání Freelanceru bude, poměrně nezvykle, fungovat přes myš (ale bude možné i klasicky přes joystick). To vysvětluje Roberts tím, že ovládání současných simulací je poměrně složité, a hráči jak známo nemají rádi složité ovládání, takže se ho snažili u Freelanceru maximálně zjednodušit.

Design hry má být dle slov Digital Anvil, jejích tvůrců, velice různorodý. Každý z domů má svůj vlastní pohled na vesmírnou technologii, a tak se každá, i sebenepatrnější vesmírná lodička od sebe maximálně liší - a to nejen vzhledem, ale i letovými parametry. Například Dům Svobody vyrábí velice dobře vybalancované lodě, které v ničem nevynikají, ale ani nejsou nikde pozadu. Zato například Dům Kurasan vyrábí velice rychlé lodě, ovšem pouze s lehkými štíty. Stejně jako ve Starlanceru, i ve Freelanceru se budou vyskytovat obrovské, až gigantické konstrukce, jako například 2km dlouhé vesmírné stanice.

Hra bude obsahovat celkem 40 misí, které budou jaksi "obalené" zatím neupřesněným příběhem, který však samozřejmě, díky skriptování, nebude hrát až takovou roli. Freelancer má vyjít ke konci tohoto roku.