Více genetických hrátek, více mutantů!

Hrátky s geny začínají u herních vývojářů dosahovat vysoké oblíbenosti. Ještě ani nevyšla očekávaná Evolva, a už tu máme další projekt podobného ražení - tentokrát hrátky s genetickým bohatstvím učarovaly vývojáře Relicu (takové podezřelé jméno!) a ti začali pracovat na hře Sigma.
Hrátky s geny začínají u herních vývojářů dosahovat vysoké oblíbenosti. Ještě ani nevyšla očekávaná Evolva, a už tu máme další projekt podobného ražení - tentokrát hrátky s genetickým bohatstvím učarovaly vývojáře Relicu (takové podezřelé jméno!) a ti začali pracovat na hře Sigma. Zajímavé je, že tento projekt započal již kolem roku 1998, přesto je stále ještě v raném stádiu vývoje (nejsou k dispozici absolutně žádné screenshoty).

Příběh hry je asi následující. Nacházíme se v roce 1933. Rex Chance je hrdinou První světové války, který se právě zabývá zdlouhavým pátráním po zmizelé bioložce jménem Lucy Welling. Když se jednou tak prodírá skrz jakýsi malinký ostrůvek uprostřed Pacifiku, objeví některé opravdu velice neobvyklé druhy zvířátek - a najednou je všechno jasné. Zlo spočívá v doktoru Dr. Uptonu Juliusovi, který sestrojil podivuhodný stroj a pojmenoval ho Sigma. Právě on je zodpovědný za ony nové druhy, které tvoří pomocí míchání genových sad jednotlivých "přirozených" druhů (ufologická vložka: které ovšem taktéž museli být kdysi nějakou cestou namíchány). Tenhle Dr. Julius unesl Lucy kvůli jediné věci - aby vás (Rexe) dostal na svůj ostrov. Myslel si totiž, chudák jedna, že mu, pche, pomůžete s jeho zločineckými plány! Ale to by samozřejmě nesměl být Rex ten kladný hrdina hry, aby neodmítl, neosvobodil Lucy a nezačal (to je doslova logický oříšek s těmi "ne" - čeština je holt čeština) využívat Sigmu proti zlému doktorovi.

Tak to bychom měli příběh. Nijak originální, trochu připomíná slavný Ostrov Dr. Moureau, ale co, u RTS to není zas až tak hlavní. Tam je hlavní hratelnost a grafické zpracování. A obě tyto vlastnosti by měly být opravdu vydařené. Nejprve se podíváme na grafiku - ta slibuje něco opravdu "eňo-ňuňo", realistické vyobrazení flóry a fauny, s tím, že zvířátka dostala dáreček v podobě animací kostry a více než 10000 polygonů (!). Kamera bude zcela volně "hýbatelná", takže si ji budete moci nastavit do naprosto libovolné pozice, abyste měli co nejlepší přehled o dění na bojišti.

A to už se dostáváme k jednotkám. Těch bude v Sigmě spousta. A když říkám spousta, tak SPOUSTA (tohle už jsem někdy psal, že jo?:). Co byste řekli číslu 16000? Ale ne takovým 16000, že všechny jednotky vypadají téměř naprosto stejně, pouze se liší jejich atributy. Těmihle 16000 se prostě myslí více či méně graficky odlišné jednotky. Těch kombinací s atributy totiž bude až 4 miliardy (uh...). Takovýchto čísel prý vývojáři dokázali docílit zkombinováním 60 základních druhů zvířat (ještě poměrně reálných) se 70 atributy jejich umělé inteligence (zní to divně, ale je to tak). Až bude hra hotová, měl by hráč mít možnost kombinovat dohromady až čtyři druhy zvířat - prostě je hodíte do Sigmy, řeknete jí, které zvíře má být dominantní, a ona vyplivne nějakého pěkňoučkého mutanta. Když k tomu přidáte možnost kombinování již zkombinovaných druhů - no nekouká z toho nic pěkného :).

Zajímavým doplňkem hry budou původní obyvatelé ostrova. Každá vesnička má totiž svého boha, kterého ztělesňuje nějaké podivné zvíře (vypadá to na inspiraci Black & White). Pokud se vám takového netvora podaří pomocí Sigmy vytvořit, dovedou vás domorodci na nová loviště, kde se vyskytují nové základní druhy - vaše jediná surovina ve hře (ačkoliv se ještě spekuluje o energii či "rudě"). Škoda je, že nebude možné házet do Sigmy tyhle domorodce, to by teprve byla míchanice (jako nejlepší kombinace se mi zatím jeví člověk + tchoř + blecha + slon, vymyslí někdo něco lepšího?). Prý se ovšem objeví nějaké ty bájné zvířeny, jako třeba draci.

Zbytek je vlastně už čistá 3D RTS. Jednoduché ovládání, boj na zemi, ve vzduchu i na vodě, 17 single-player misí, nějaký ten multiplayer, prostě klasická RT strategie. Hra bude vysoce modifikovatelná, budete si moci například měnit hlasy (?) jednotek - což nebude pro některé hráče zdaleka problém. Hra má vyjít v prvním čtvrtletí roku 2001.

Diskuze (1) Další článek: Co dělá z dětí muže a z mužů chlapce?

Témata článku: , , , , ,