Samozřejmě by měla být na prvním místě hratelnost, bohužel 'moderní' hry a zvláště konzolové hry jsou komerční rychlokvašky s velmi krátkým vývojem a povětšinou tomu odpovídá i výsledek. Poslední dobou je bohužel u většiny her tendence vše zjednodušovat. Dnešní hry plné skriptů a velmi primitivních leveldesignů (bohužel tomu nijak konzolový hardware nenapomáhá, protože rozlehlejší a složitější mapy naráží na jistá omezení). Věř, že samotného mě to mrzí. Ale bohužel cestou, kterou se dala většina vývojářů, kdy sází na boom efekt a právě spíše na vizuální stránku než na obsah, příběh,.... jim nezbývá nic jiného, než se honit za každým % výkonu. Každý musí uznat, že vývojáře už tento je 5 let starý hardware a technologie omezují.
Konzole jdou na ruku komerčním hrám s krátkým vývojem, ale pokud bys jako vývojář chtěl udělat pořádnou dlouhou rozlehlou hru s pořádnými mapami a detailními texturami, tak se budeš muset smířit tím, že u konzolí se budeš muset omezit a ždímat s výkonu, co se dá. A stejně ve vyýsledku se ti to ani tak finančně neoplatí. Bohužel některá studia vrazí stejně peněz nebo i více peněž do reklamy než do vývoje, protože se jim to v dnešní konzumní společnosti oplatí mnohem víc.