Vítáme nový hostovaný web: Virtua Fighter

Centrum českých fanoušků veleúspěšné série herních mlátiček Virtua Fighter se nyní přestěhovalo na Doupě. Jsme rádi, že můžeme tyto úspěšné stránky hostovat a dali jsme jejich správci, Vítu „ZSS“ Sedláčkovi, prostor pro jejich představení. Postavil se k tomu originálně a místo reklamních řečí o svých stránkách vás seznámí s chystaným pokračováním série – a že je na co se těšit!

Od japonského vydání nejlepší současné bojovky (alespoň podle recenze Martina M. Bočka)  Virtua Fightera 4 Evolution už uplynuly skoro dva roky a zdá se, jako by se tímto projektem slehla země nejen po Virtua Fighterovi, ale také po samotné vývojářské firmě Sega-AM2. I když to tak na první pohled může vypadat, už na ten druhý je jasné, že to není tak docela pravda.

Má cenu opakovat stokrát omletá fakta a ztrácet čas nošením materiálu rostlinného původu, kmenů a větví do souvislého stromového porostu, potažmo dravých nočních ptáků s velkýma očima do hlavního města Řecka? Listopad roku 1994 a srpen 1995 znamenal zásadní data nejdříve pro japonské návštěvníky arkádových heren a později i Saturnisty, kteří po nepříliš ohrabaném prvním dílu okusili verze 2.0 a 2.1 Virtua Fightera dvojky. Není rovněž třeba zmiňovat, že laťku, kterou dvojka nasadila, se během dalších sedmi let díky třem následujícím dílům podařilo dostat do výše, kam nemá přístup jen tak leckdo.

 

Virtua Fighter 1 a VF4 Evolution: tak jde čas

Svůj podíl na tom má i deska Naomi 2, obsahující herní hardware, na kterém jedou arkádové verze VF4 i Evolution. Vezmeme-li v úvahu, že ještě teambattlová verze VF3 (VF3TB, říjen 1997) jela na Dreamcastu, grafická i herní úroveň VF4 dovolovala použít stejnou desku ještě v létě 2002 pro VF4 Evolution. Naomi 2 má specializovaný geometrický koprocesor, zpracovávající transformační a světelné procesy při šesti různých světelných zdrojích rychlostí 10 milionů polygonů za sekundu. Tento čip převzal veškeré transformační a světelné výpočty, obsluhované dříve 128bitovým matematickým jádrem SH-4, které se tak může detailněji věnovat výpočtům herní fyziky, umělé inteligence, zpracování kolizních bodů a celkového herního kódu.

Že čas kvačí kupředu a nedá se zastavit ani párem velkých jednokopytníků původem ze stepi, užívaných k tahu a jízdě, potvrzuje Sega-AM2 i současnou arkádovou hardwarovou politikou. Veškeré své nové projekty včetně VC3 nebo Outrunu 2 už provozuje na železe Chihiro, podobné architektuře Xboxu. Slovy Makota Osakiho, hlavního režiséra většiny nových projektů Segy-AM2, "Chihiro gives the most bang for the buck." Nejinak tomu bude i u Virtua Fightera 5, takže se podle všeho můžeme těšit na další nadprůměrnou bojovku. Nejnovější VF projekt, slibovaný v Japonsku na letošní léto, ovšem vyjde na PS2 a GameCube, dříve byl známý jako VF Quest.

 

Akira Yuki a Makoto Osaki - podobnost čistě náhodná... ?

Hra by se měla objevit pod novým, tentokrát snad už definitivním názvem Virtua Fighter Cyber Generation: Ambition of the Judgement Six, zkráceně tedy VFCG. Že pro znalce předcházejících VF dílů nebude ve hře o překvapení nouze se zdá být už jisté. Nejen, že se bude odehrávat na zcela nových místech a v jiném čase, ale dokonce nepůjde ani o čistokrevnou bojovku. Sega se rozhodla přiblížit sérii Virtua Fighterů mladší hráčské generaci a vsadila na mix bojové adventury a RPG, prokládané narativními filmovými sekvencemi.

Příběh je zasazen do blízké budoucnosti, kdy lidé své životy dělí mezi skutečnou realitu a *vzdych* počítačovou síť Nexus. Všichni by žili šťastně a spokojeně až do smrti, jenže takové hry by se prodalo nejvýš patnáct kusů. Proto se v Nexu začnou objevovat poruchy a ztrácet bajtíky. Se ztracenými informacemi přichází Hledači pokladů, pokoušející se dávat věci do pořádku. A takovým Hledačem je i hlavní hrdina VFCG, syn softwarového inženýra pracujícího na Nexu, čtrnáctiletý Sei.

 

Ittai nandatte iundayo... Hup-há!

Náhoda tomu chce, že se zaplete s veskrze zápornou organizací Judgement Six (J6) z názvu VFCG. J6 má prsty ve výrobě konvenčních i méně konvenčních zbraní, strká nos do světové politiky, spřádá válečné plány, stahuje licencované empétrojky a tak podobně. Aby mohla ovládnout celý Nexus, potřebuje najít ztracené Virtua Souls, tedy data legendárních bojovníků ze světových šampionátů.

"Virtua Fighter je především bojová hra," říká k tomu v nedávném rozhovoru pro GameSpy Makoto Osaki. "Je velmi přitažlivá pro starší, zkušenější hráče. Ale není to jako u jiných tradičních sérií typu Dragon Quest nebo Final Fantasy, které lákají i nové mladé hráče, kteří se s hrami zrovna seznámili. Takže jsme chtěli najít způsob, jak sérii představit mladší generaci; něco v podobném stylu, ale ne tak složité a prezentované způsobem, který by oslovit mladší publikum." Grafická i herní stránka VFCG tedy bude odpovídat RPGčku, zaměřenému na méně zkušené hráče.

Setkáme se se známými postavami i jejich klasickými tahy, například s Wolfovým Giant swingem nebo Akirou a jeho SPoDem (hup-hup-há!), ovšem jejich dovednostem se bude učit Sei. Provádění jednotlivých tahů bude rovněž velmi zjednodušené (takže pro Akirův SPoD nebudeme muset vložit P+K+G, b, df+P+G, ale vystačíme si asi se stisknutím dvou tří kláves), potvrzená jsou multihitová komba (více než 10 tahů, v klasickém VF rovněž k nevidění). Kromě chůze a pobíhání se bude Sei po Nexu pohybovat i pomocí plazmového paprsku, elektronického lana, které používá podobně jako Spiderman svoje pavučiny. Tímto paprskem si například může po úspěšném jugglu přitáhnout letícího nepřítele a vytvořit tak efektní kombo. Že to celé v pohybu vypadá velmi dobře, se rozumí samo sebou; ostatně se o tom můžete přesvědčit z vypuštěného traileru.

Na závěr snad už jen zbývá poznamenat, že síťová verze VFCG nebo jeho zapojení do struktury VF.NETu se nekoná. "V zemích, jako je Japonsko, je všecko zařízení pro síťovou hru stále velmi drahé a publikum ještě není tak velké," vysvětlil Osaki. "Možná až budou mít všichni pevné linky... Vývoj takových her také stojí dost času a peněz. Jsme především obchodníci, a pokud se nám zdá, že investovaný čas a peníze za to nestojí, prostě to neuděláme." Inu, posloupnost všeho bytí a dění je prostředek směny mající funkci platidla.

Pokud vás povídání o Virtua Fighter sérii zaujalo nebo jste-li dokonce už teď jejími fanoušky, navštivte centrum českého Virtua Fightera, nově přestěhované na vše oblíbené Doupě:

http://virtuafighter.doupe.cz/

Vít „ZSS“ Sedláček

Váš názor Další článek: TOCA: Racer Driver 2 - STAHUJTE DEMO!

Témata článku: , , , , , , , , ,