Vítejte do roku 1900

Proč se kolem oslav Nového roku dělá všechno to, co se kolem něj dělá? Je šílenství spojené s rokem 2000 oprávněné nebo je to jen jakási ventilace vnitřních pocitů?
Chtěl jsem začít soupisem všeho, co se stalo za tento rok zajímavého a všeho, co ovlivnilo herní svět tohoto roku. V tom případě bych nesměl opomenout všechny ty Quaky, Unreal Tournamenty, velkou spoustu dalších vynikajících her, nové a nové verze DirectXu a podobně... ale nebudu. Proč? Pro každého, byl tento rok jiný a nedá se centrálně říct, jaký byl. Vnímání světa se liší nejen co do jednotlivých lidí, ale i co do momentální nálady a historické události tohoto roku, které přijdou důležité mně, nemusí být to pravé pro vás.

Ne, tento článek chci směřovat jiným směrem, směrem, který se více týká samotného přechodu, než nějakého nerozhodného bilancování a přisypávání písku na jednu nebo druhou misku. Okolnosti, které již od února vyvolávají bouřlivé reakce v tisku, jen dávají podněty k tématu, kterému bych se rád věnoval – opravdu jen tomu samotnému přechodu. Přechodu, na který se mnozí těší, jiní se ho obávají. Jak tu sedím a píšu tento článek, vím, že i po Novém roce budu žít stejně jako teď a nebudu postižen přechodem na nové milénium, které je navíc stejně až za rok. Mnoho lidí od této půlnoci očekává mnoho, přemnoho. Chystají se megalomanské party pro oslavu příchodu Nového roku, alkohol se nakupuje div ne na hektolitry, zábavná pyrotechnika se stává nedostatkovým zbožím, a to všechno jen proto, že budeme psát nikoliv 1999, ale 2000. Dnes v noci dojde k velkému uvolnění energie, radosti, očekávání.

Po tento bod jde o normální líčení každoročního Silvestra, jen ne v takové míře. Následující odstavec je však silně ovlivněn úvodníkem časopisu Živel, který dal mlhavým myšlenkám konkrétní formu slov a uvedl věci na pravou míru. Lidé se potřebují neustále na něco těšit, jakmile však významný milník 1999/2000 pomine, nebude žádná příležitost podobná této noci. Zůstane prázdnota – snad jen oslava skutečného příchodu milénia pomůže zvednout náladu. Nemám rád ten humbuk, který s novoročními oslavami souvisí – snad proto, že je nucený a nepřirozený. Když k tomu všemu přičtu počítačové šílení kvůli roku 2000, padám do mdlob, kam až mohou lidské činy zajít – k tomuto tématu je velice výstižný článek Tomáše Holčíka ze dneška na Živě – když jej zkrátím, zůstane pouze to, že věci se budou porouchávat stále, bez ohledu na kompatibilitu a připravenost s Y2K nebo čímkoliv jiným. Snad proto nijak neprožívám trable s tímto datem – hry budou fungovat i nadále a nálepky Y2K compliant se objevují stejně už i na tavených sýrech, proč se tedy obávat?

A že je Nový rok stejně jen nastrojenou oslavou, kde jde o to pořádně se opít? Asi to tak opravdu je... tak ale proč mě každoročně nebaví se opíjet kvůli oslavě Nového roku?

Usmívejte se, bude hůř. Krásný Nový rok 1900...


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráč Soulcaliburu VI zaskočil internet ještěrem s gigantickým přirozením

Hráč Soulcaliburu VI zaskočil internet…

Kreativita některých lidí při editaci vlastních postav nezná mezí. U Soulcaliburu se to ale trošku zvrhlo.

20.  10.  2018 | | 2 N/A
Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 24 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A