Vox Populi: Máte své oblíbené vývojáře?

Oblíbená značka se netýká jen sportovního oblečení. Značky existují i v herním průmyslu. Popularitu si vydobyly herní série, hlavní postavy a také herní vývojáři. Vždyť kdo by zapomněl na éru prvních akcí od id software, RPG od Originu či Westwooďácké strategie. Existují takové modly i v dnešní uspěchané době? Máte své oblíbené vývojové studio?
Vox Populi: Máte své oblíbené vývojáře?

Otázka týdne:

Jaká je Vaše oblíbená herní značka? Máte své nejoblíbenější vývojářské studio?


Martin Malík, Future Games (Posel smrti)

Zcela jednoznačně ORIGIN a to díky sérii Wing Commander.

Jiří Sládek, GameStar

V pionýrských dobách PC hraní jsem měl spíš oblíbené tituly než oblíbené firmy. To se ovšem změnilo s nástupem studia Black Isle, které začalo produkovat skvělá RPG (Fallout, Icewind Dale...). Tohle studio už bohužel nefunguje, nicméně štafetu po něm přebral tým Bioware (Baldur´s Gate,
Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic). V oblibě mám také vydavatelství CDV, u kterého vychází poměrně slušné množství kvalitních strategií (Cossacks, Sudden Strike, Blitzkrieg...).

Bojler, GameZone

Moje nejoblíbenější herní studio je (bylo :-/ ) Black Isle, tvůrci legendární série Fallout a to právě díky vytvoření Falloutu. Fallout 2 považuji za nejlepší hru co kdy byla a snad se někdy dočkám Falloutu 3, i když už asi ne z rukou Black Isle.

Jan Hloušek, Centauri Production (Gooka)

Kdysi to býval arkádový Ultimate (Knight Lore) a pozdějí LucasArts s jeho adventurami (Indy 4, Sam & Max) a Westwood s RPG (Lands of Lore). Teď už se nedá říct, že bych měl vyloženě oblíbence – AAA hra vzniká většinou velmi dlouho a přijde mi, že studia zanikají rychleji, než se stačí profilovat. Ale jedno by se přece jen našlo – seveřani Bugbear. Nezávislé studio, které stvořilo nepřekonatelné Rally Trophy a teď dokončují jeho potenciálního přemožitele - Flat Out.

Jan Horčík, Doupě DVD

V dobách Duny 2 u mě jednoznačně vedli Westwood Studios. Jenže kde těm je dnes konec... Vedle nich se pak asi nejlépe profilují Blizzardi a v současné době se mi začínají zamlouvat také Pandemic Studios.


Chalid Himmat, CD Projekt

Se slzou v oku vzpomínám na dobu největší slávy společnosti Origin Systems. Prakticky každá hra vydaná touto firmou v minulém století (to zní hrozně, člověk si připadá jako kdyby ho čerstvě vykopali z hrobu) byla z herního pohledu absolutní bombou. Série Ultim Underworld, Wing Commander, Ultimy, Bioforge, Crusader a tak dále. To vše jsou hry, na které se nedá zapomenout. Velmi silné bylo také studio Bullfrog (Dungeon Keeper, Magic Carpet, Populos, Syndicate). Dneska už situace na poli vývojářů není tak jednoznačná, existuje velké množství kvalitních studií. Osobně nemám žádného jasného favorita.
 
Martin „Equino-X“ Horňák, Byte Software (Specnaz)

Určitě je to Novalogic a id Software!

 

Martin Zavřel, Doupě

Samozřejmě id Software a Blizzard (jenže z toho teď odešlo tolik lidí, že si nejsem jistý jeho budoucností... ). Z japonských Konami za MGS a Silent Hill, Capcom za Resident Evil a Dino Crisis. Nakonec ještě Square-Enix. Cože? Ale ano, Final Fantasy vycházela také na PC:-).

Pavel Šťastný, AT Computers

Bethesda, kdysi 3DO a Black Isle. Co dodat, s kvalitními hrami je to jako s hudbou. Je jí málo a když se už objeví, nemá dlouhého trvání :-(

Kamil Gric, Doupě

Jak už jsem vzpomínal v nedávném rozhovoru na Doupěti, slabost jsem měl a mám především pro krvavou sérii Hitman. A protože dánské studio IO Interactive mě i přes drobné výhrady potěšilo loňským výtvorem Freedom Fighters, zařadil bych mezi své nejoblíbenější vývojářské týmy právě tuto firmu. Slabost jsem však vždy měl také pro výtvory domácí, zejména z dílny Illusion Softworks, a člověk zkrátka musí obdivovat nepřekonatelnou práci mnoha japonských tvůrců v čele s proslulým Konami. Zkrátka a dobře - vybrat si ze všech skvělých tvůrců jen jedinou firmu je pro mě bez nadsázky nadlidský úkol. Spíše se sluší poděkovat všem, které nám připravily nevšední a nezapomenutelné herní zážitky.

Jan Šimek, Necroraisers

Od doby co vyšel Wolfenstein jsem velkým fanouškem id Software. Málokteré vývojářské studio dokázalo ovlivnit počítačové hry tak jako právě tato parta mistrů ve svém oboru, ať už se jedná o programátory nebo umělce. Jejich hry se staly nejenom pojmem v singleplayeru - Quake se stal hrou natolik masovou a "závisláckou" ve hře více hráčů, že dal vzniknout tomu čemu říkáme progaming. Od dob Quake se však sestava id Softu značně změnila a já jen napjatě čekám, zda s třetím DOOMem potvrdí své kvality. Neodvažuji si nevěřit, že by nás id tentokrát opět nedostali do kolen hrou revoluční po všech stránkách - nejenom enginem ale i hratelností

Milan Czarnowski (Gremlin), CD Projekt

U mne je to celkem jasné - série Heroes of Might and Magic. A od toho se odvíjí i studio - bohužel už zaniklé New World Computing patřící pod 3DO. Další v pořadí je Sid Meier se svojí Civilizací.

 

Ondřej Škoch, Blesk

KONAMI
 


 


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

včera | | 4 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 5 N/A
Hrajeme Battlefield 5: zasněžená válečná vřava je pastvou pro oči

Hrajeme Battlefield 5: zasněžená váleč…

Ještě, než k vám dorazí naše plnohodnotné dojmy, se můžete podívat na osobní pohlednice našich vojáků z bitevní vřavy.

1.  7.  2018 | | 7 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A