Vyhlášení Becher Game 2002 – reportáž

Sledujete-li alespoň trochu českou herní scénu, jistě neunikla vaší pozornosti akce nazvaná Becher Game 2002. Jelikož výsledky této hodně zajímavé a finančně atraktivní soutěže byly vyhlášeny již minulý týden a my jsme byli u toho, připravili jsme pro vás reportáž z celé akce. Povíme si něco o vítězných hrách, částkách, které získali jejich autoři, a mnohé jiné.
Vyhlášení Becher Game 2002 – reportáž

Ještě předtím, než se pustíme do popisu samotné akce, bylo by na místě všem, kteří doposud o této soutěži neslyšeli, objasnit, oč se vlastně jedná. Becher Game je tedy soutěží pořádanou společností Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a.s., která je určena především amatérským herním vývojářům, jež mají za úkol v daném časovém období vytvořit propagační počítačovou hru s motivy výše jmenované společnosti. Aby byla celá soutěž atraktivní a aby byli vývojáři dostatečně motivováni, pro vítěze jsou připraveny peněžité odměny, o kterých se zmíníme kousek níže.

Vyhlášení celé soutěže bylo naplánováno na nepříliš přívětivé datum pátek 13. 12. 2002 a celé se odehrálo, stejně jako loni, v galerii pražského klubu Radost FX. Sem byli pozváni novináři významných herních a počítačových magazínů, ale hlavně také lidé, bez nich by celá soutěž neměla smysl – autoři vítězných her. Já osobně jsem na toto místo dorazil krátce před tři čtvrtě na jedenáct dopoledne, protože vyhlášení mělo probíhat od 11:00, a usedl na vhodné místo, z kterého by bylo na všechno dění okolo pěkně vidět. V místnosti totiž byly umístěny tři počítače, přičemž obraz jednoho z nich byl dataprojektorem promítán na plátno zhruba 2×2 metry. Nutno podotknout, že v tuto dobu bylo již na místě velké množství lidí a pořadatelé prováděli poslední nezbytné úpravy prostor.

Ačkoli, jak jsem již zmínil, začátek vyhlášení byl stanoven na jedenáctou hodinu, dodržen nebyl, jelikož se vyskytla jedna malá komplikace v podobě nepříjemné skutečnosti, že pro vítěze prozatím nebyly vytištěny šeky (a pak nemáme být v pátek 13. pověrčiví, že? :o). Muselo se tedy chvíli čekat a všichni přítomní proto nepohrdli předem připraveným občerstvením. Zhruba po necelé půlhodině byl problém vyřešen a mohlo se začít vyhlašovat.

Hlavního slova při vyhlašování se ujal David Binar, manažer komunikace společnosti Jan Becher, který zval postupně všechny vítěze k sobě dopředu na pomyslné podium. Vyhlašovalo se od třetího místa, které bylo ohodnoceno částkou 25 000 Kč Letos ho získal tým SGames z Ostravy se svou závodní hrou eXtreme race. Jakmile se předal šek vítězům, slova se ujal Dan Kafka, obchodní ředitel společnosti 1. Multimediální, která zajišťovala celou soutěž po technické stránce (kompletace her pro porotce, jejich testování aj.), a ke každé hře pronesl pár slov, krátce ji zhodnotil a na počítači, napojeném na dataprojektor hru předvedl všem přítomným.

Souboj o nejlepší hru této soutěže byl letos velmi těsný. Podle mnohých prognóz byl na jasného favorita pasován brněnský tým Enteron, vítěz dvou předchozí ročníků soutěže, se svou historickou adventurou Becherův Sen. Ovšem štěstěna je vrtkavá, protože Enteroni letos neuspěli a museli se spokojit s druhým místem a částkou 50 000 Kč. Na prvním místě se s minimálním odstupem rovných třinácti bodů umístil pan Jiří Vratislavský z Vrbna pod Pradědem se svou 3D hrou Penguins, za kterou získal částku 100 000 Kč.

Novou kategorií letos byl Action Flash, kde byla pravidla trochu odlišná, neboť všichni její účastníci měli za úkol vytvořit hru opět propagující produkty Becherovky, ale také ji vměstnat do pouhých 500 kB, aby byla dobře šiřitelná po internetu. Zde se udělovala pouze jediná cena ve výši 50 000 Kč. Tu pro sebe získal Zdeněk Schneider z Prahy za svou hru Becher Logical. Jen pro informaci, Zdeněk vyrobil her dokonce několik, což pravidla nijak nezakazovala, a jak vidíte, vyplatilo se mu to.

K celé akci pak pan Binar dodal: „O vítězství v soutěži letos bojovalo zhruba stejně (41) autorů a autorských týmů počítačových her jako v loňském ročníku. Je však výrazný posun v kvalitě odevzdaných her.“ Po vyhlášení a prezentaci výsledných her začala volná zábava, kterou přítomní žurnalisté vyplňovali různými způsoby – někteří se posilňovali připraveným občerstvením a produkty Becherovky, jiní diskutovali s kolegy, další se věnovali vítězům a fotili si je nebo s nimi dělali rozhovory pro svá periodika.

Co k celé soutěži dodat? Snad jen, že všechny tyto akce jsou jistě velmi prospěšné a právě díky takovýmto soutěžím se proslaví velké množství mladých talentů a obecně to prospívá celé české herní scéně, protože právě z řad vývojářů-amatérů se rekrutují budoucí profesionálové. Jen tak dál a doufejme, že budou i další ročníky, příp. zcela nové podobné soutěže.

Pan Jiří Vratislavský přebírá svoji cenu.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát nebo přát k Vánocům

Nejlepší hry pro PC, které si teď může…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

10.  11.  2018 | | 4 N/A
Nejlepší hry pro mobily: 11 tipů na zaručenou zábavu do kapsy

Nejlepší hry pro mobily: 11 tipů na za…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Poradíme vám ty nejlepší!

17.  11.  2018 | | 4 N/A
Hráči fotí v Battlefieldu 5: obrázky lákají do bitevní vřavy (galerie)

Hráči fotí v Battlefieldu 5: obrázky l…

Co si budeme povídat, Frostbite engine je prostě to nejlepší, co střílečky z pohledu první osoby v dnešní době mohou mít.

15.  11.  2018 | | 9 N/A
Sid Meier

Sid Meier's Civilization: Nový úsvit -…

Jednou z očekávaných deskoherních novinek letošního podzimu byla bezpochyby nová Civilizace s přídomkem Nový úsvit. Jak se nástupce dnes už legendární Sid Meier´s Civilization povedl?Prozradíme vám, že v konkurenci strategických her se rozhodně neztratí, ale více už v naší recenzi.

4.  11.  2018 | | 1 N/A
Call Of Duty: Black Ops 4 - měsíc poté aneb hráči vs fakta (galerie)

Call Of Duty: Black Ops 4 - měsíc poté…

Uplynulo teprve pár týdnů, ale již nyní jsou některé skutečnosti evidentní.

7.  11.  2018 | | 2 N/A