Výslech tvůrců připravované české RPG Inquisitor

Když jsem poprvé viděl screenshoty z připravované akční české RPG Inquisitor, ani se mi nechtělo věřit, že by u nás něco takového mohlo vznikat. Připočítám-li k tomu zajímavý nápad a nadšení týmu Wooden Dragon, nezbývá mi než konstatovat, že tady vzniká další dobrá česká hra. Jste připraveni na inkvizici a její špinavé praktiky?
Když jsem poprvé viděl screenshoty z připravované akční české RPG Inquisitor, ani se mi nechtělo věřit, že by u nás něco takového mohlo vznikat. Připočítám-li k tomu zajímavý nápad a nadšení týmu Wooden Dragon, nezbývá mi než konstatovat, že tady vzniká další dobrá česká hra. Jste připraveni na inkvizici a její špinavé praktiky?

Inkvizice byla vždy do značné míry obalena tajemstvím. Mučení, výslechy, upalování, likvidování pokrokových myslitelů, to všechno jsou zářezy, kterými se může tohle společenství pokrytců „pochlubit“. A právě onu ponurou atmosféru plnou intrik by český tým Wooden Dragon (s podporou společnosti Cinemax) do své připravované RPG Inquisitor rád dostal.

InquisitorInquisitor

Náš rozhovor se sice uskutečnil na dálku a k inkvizičnímu výslechu měl daleko, zajímavých informací jsem ale ze scénáristy týmu Johana Justoně a vedoucího týmu Davida Vyskočila dostal víc, než jsem čekal. Je až s podivem, kolik nevyužitých nápadů ještě žánr RPG obsahuje. Podaří-li se autorům všechny smělé plány do Inquisitora propašovat, v což doufám, máme se na co těšit. Ostatně, posuďte sami.

Doupě: Jak vlastně vznikl nápad pustit se do nějakého RPG? Měli jste už nějaké zkušenosti?

Inquisitor team: S naším hlavní programátorem jsme před lety přemýšleli, jakou hru by nás bavilo dělat a hlavně hrát. S přihlédnutím k našim možnostem a schopnostem jsme si vybrali hru běžící na 2D enginu a odtud už byl krůček ke spojení našeho oblíbeného žánru RPG a 2D zpracování – vznikl nápad na isometrickou RPG hru. Zkušenosti jsme žádné neměli a učíme se za pochodu, což místy působí mírné problémy.

Doupě: Hra se jmenuje Inquisitor, znamená to, že hráč bude inkvizitorem? Jaká vlastně bude ústřední zápletka hry?

Inquisitor team: Jak už napovídá sám název, půjde v naší hře především o inkviziční procesy, spojené s honem na kacíře a čarodějnice. Zápletka hry se točí okolo spiknutí temných sil ve starobylém království Ultherst a hráč bude postaven do role vyšetřovatele, který bude mít za úkol toto spiknutí odhalit a potrestat viníky (nebo se přidat na jejich stranu – záleží na hráči, jakou stranu si vybere). Při tvorbě scénáře čerpáme z bohatých historických pramenů o inkvizičních procesech, které se snažíme přijatelnou herní formou „oživit“ a dát tak hráči možnost vžít se do role člověka, který svými skutky napomáhá vyřešit strašlivé zločiny, páchané těmi nejodpornějšími vrahy s duší zaprodanou ďáblu. I když do role samotného inkvizitora se bude moci vtělit pouze ten hráč, který si z nabízených postav vybere kněze, ani paladin a zloděj nebudou v tomto směru ochuzeni – akorát jejich úloha se poněkud změní a oni se tak stanou jiným článkem v řetězu inkvizičního vyšetřování.

InquisitorInquisitor

Doupě: Jak rozsáhlý svět plánujete? A do jaké míry bude propracovaný (ekonomika, náboženství, státy)?

Inquisitor team: Herní svět, který pro prvý díl inkvizitora připravujeme, zahrnuje jedno celé velké království. Bude se jednat o temnou středověkou feudální říši s detailně propracovanými vnitřními politickými a náboženskými vztahy mezi jednotlivými složkami moci – králem, církví, svatým oficiem a mocným rytířským řádem – jakož i mezi jednotlivými skupinami, frakcemi a sektami, které v říši usilují o moc. Hráč se tak bude moci zapojit do dění kolem sebe a svými skutky výrazně (až absolutně) ovlivňovat děj. A bude pochopitelně záležet jen na něm, jaký směr si vybere a kterou skupinu (jestli vůbec nějakou) svými činy podpoří nebo jestli zůstane na okraji dění a bude vyčkávat, co se bude dít dál. Snažíme se, aby děj hráče vybízel k vlastní iniciativě, než aby ho k něčemu nutil. Absolutní volnost hráče se zachováním poutavé dějové linie je náš vytčený cíl.

Doupě: Jak početnou družinu budou moci hráči mít?

Inquisitor team: Inquisitor je koncipován jako hra pro jednu hlavní postavu. To však samozřejmě neznamená, že by hráč nemohl přijímat do družiny další postavy – právě naopak. Je nachystána široká paleta vedlejších postav, které čekají jen na to, aby se k hráči přidaly. Na rozdíl od jiných her však bude mít každá vedlejší postava svou vlastní hlavu a své vlastní postoje a názory, které se ne vždy budou slučovat s hráčovými. Z toho vyplývá především to, že vedlejší postavy budou řízeny AI a nikoli hráčem. Jediným možným způsobem, jak bude moci hráč zasahovat do jejich života, je soubor „příkazů“, které může vedlejším postavám zadávat (typu: „Počkej zde, dokud se nevrátím“, „Ustup z boje“, „Jdi prozkoumat okolí“ atp.). Bude však záležet na vedlejší postavě, jestli daný příkaz uposlechne či nikoli (např. těžce zraněná postava odmítne jít do boje atp.). Dále bude moci hráč ovlivňovat výzbroj a výstroj vedlejších postav, léčit je, sesílat na ně kouzla atp. Důležité je také zmínit fakt, že vedlejší postavy nejsou pouze postradatelní žoldáci na odstřel, ale že také mohou mít důležité postavení v ději nebo v herním světě, a že jejich skutky mohou zapříčinit mnoho dějových zvratů.

InquisitorInquisitor

Doupě: Kořením každého RPG jsou rozhovory a souboje. U rozhovorů se asi žádného překvapení nedočkáme, jak to ale bude se souboji a soubojovým systémem?

Inquisitor team: Soubojový systém pochopitelně předpokládá používání široké škály zbraní a kouzel. Základních zbraní je celkem 36 a jsou rozděleny do šesti skupin (krátké čepele, meče, tupé zbraně, sekery, zbraně s ratištěm, střelné + vrhací zbraně). A stejně tak magie – kouzel je 60 a jsou rozděleny na kouzla z elementu ohně, vody, země, vzduchu těla a mysli. Používání jednotlivých zbraní a kouzel je podmíněno dosažením určitého stupně odpovídající vlastnosti – obratnosti a síly pro zbraně a inteligence pro kouzla. Navíc bude mít hráč možnost vycvičit se v ovládání příslušné skupiny zbraní či kouzel do expertní, mistrovské a velmistrovské úrovně, což mu přidá velké množství speciálních schopností a dovedností.

Doupě: Budou mít postavy nějaké zvláštní speciální schopnosti? A jaké?

Inquisitor team: Speciální schopnosti jednotlivých hlavních charakterů pochopitelně chybět nebudou. Každá postava bude mít velkou škálu dovedností, které jsou pro ni jedinečné a které se bude moci naučit a zdokonalovat se v nich. Nechceme prozrazovat všechny, ale pár jich přeci jen zveřejníme. Kněz bude mít schopnost odvracet nemrtvé, což však nezahrnuje pouze jejich obracení na útěk, ale také jejich ničení nebo dokonce ovládání. Dále bude kněz schopen posvěcovat zbraně a zbroje, čímž z obyčejných předmětů vyrobí předměty kouzelné. A dále například dokáže ovládat mysl jiných tvorů, čímž si může z nebezpečných nepřátel udělat spolubojovníky, bojující po jeho boku.

Doupě: Paladin bude ovládat odhad soupeře, což mu umožní zjistit jejich schopnosti, imunity, útok a obranu atd. Dále se vyzná v modlitbách, které ho dokáží zprostit mnohých negativních vlivů (otravy, nemoci, prokletí atd.). Zvládne opravovat poškozené zbraně a zbroje a cvičit se k dokonalosti v boji se všemi zbraněmi.

Inquisitor team: Zloděj je mistr střelby z luku a vrhacích zbraní. Dokáže se plížit ve stínu či brát na sebe převleky ostatních lidí či monster a nepozorovaně tak infiltrovat nepřátelské území. Nalézání a zneškodňování pastí je samozřejmostí.

InquisitorInquisitor

Doupě: V dnešní době je kladen hodně velký důraz na grafickou podobu. Co nás čeká v tomto směru?

Inquisitor team: Jak je vidět z našich obrázků, snažíme se vytvořit grafiku, která bude splňovat všechna očekávání dnešního zhýčkaného hráče (abych řekl pravdu, při pohledu na detailně propracovanou hospůdku včetně pečeně na stole mi trochu spadla čelist – pozn.red.). Tj. vedle precizně modelovaného herního světa i plnou podporu 3D akcelerátorů, světla, efekty apod.

Doupě: Je vidět, že se hrou míříte hodně vysoko, to ale vyžaduje spoustu času, nadšení (které může časem vyprchat) a peněz. Jak se těmito podmínkami vyrovnáváte? Nemáte strach že se tým nakonec třeba rozpadne?

Inquisitor team: Pravdou je, že se snažíme dělat hru, která by ve své kategorii byla konkurenceschopná i za našimi západními hranicemi. Samotný vývoj zabere neskutečné množství času a v našem případě, kdy drtivá většina teamu nepracuje „fulltime“, je to ještě mnohem horší. Nadšení z vývoje se časem úplně nevytratí, ale rozhodně se mění. Ale o to lepší je pocit, když člověk vidí, že se konečně něco hýbe. Peněz během vývoje moc nemáme a vše je spíše děláno s motivací budoucího finančního ohodnocení. Jestli se tým rozpadne nebo ne, není nikdy a u nikoho jisté. Faktem je to, že se nám po velmi přísné selekci podařilo sestavit pevné jádro, které snad vydrží a je pro život projektu nejdůležitější.

Doupě: Pokud by všechno běželo podle plánu, kdy se Inquisitora dočkáme?

Inquisitor team: Pokud vše půjde tak, jak má, český pirát se dočká bety v 1. čtvrtletí 2002 :-). Dál záleží hodně na záměrech producentů a distribučních firem.

Děkuji za rozhovor a hodně štěstí.

Diskuze (4) Další článek: Toy Trains – nová hra od Illusion Softworks?

Témata článku: , , , ,