Vyvíjet pro PS3 prý není těžké

Na oficiálním Playstaion blogu, který provozuje Sony, se Dave Karraker, senior communicator director ze Sony, ohradil proti kritice na náročnost vývoje her pro PS3. "Nejde o to, že programování pro PS3 je složitější, jde o to, že byste s PS3 mohli dokázat víc," prohlásil.

"Protože Cell procesor v PS3 podporuje mnoho možností – lepší fyziku, komplexnější grafické výpočty, osvětlení a zvuky atd. – je nevyhnutelné zaplatit cenu za tyto extra featury," rozepsal se Karraker. Mluvil ale i o konverzi her z Xboxu 360 na PS3. "Pokud uděláte hru pro Xbox 360, musíte ji v mnoha ohledech přeprojektovat, aby řádně fungovala na PS3. To vyžaduje jistou snahu. Někteří vývojáři si na to stěžují, ale nevěřím, že bychom tohle mohli vyřešit. Xbox 360 je jiný stroj s dobrým, i když méně výkonným hardware a s jinou architekturou. Vývojáři na obě konzole musí pohlížet jako na dva různé stroje – a ne jen jako na platformy."

Karraker ale připustil, že v něčem má Xbox přeci jen náskok. "Xbox Live nabízí více a lepší standardní knihovny pro vývojáře online her. Aby dosáhli téhož na PS3, musí udělat víc práce. Sice konkurenci doháníme, ale stále je tu rozdíl."

Navzdory všemu si ale Karraker stojí za PS3. "Pokud hru uděláte nejdříve pro PS3, potom množství odvedené práce či náklady na vývoj jsou srovnatelné se standardy v herním průmyslu."

Zdroj: Eurogamer, Playstation blog