Vývoj Star Citizen má potíže. Peníze mizí a nikdo neví, kdy titul vyjde

Někdo v Cloud Imperium Games si zřejmě jako malý nespořil do prasátka a začínat s tím nechce ani v dospělosti.
Vývoj Star Citizen má potíže. Peníze mizí a nikdo neví, kdy titul vyjde

Pořádný průšvih je na spadnutí ve vývojářském studiu Cloud Imperium Games. Tvůrci unikátního komunitního vesmírného simulátoru Star Citizen totiž vybrali absolutní většinu peněz na svůj projekt z crowdfundingu a lidé, kteří do hry investovali čekají na výsledek už osm let. Konec vývoje je ale v nedohlednu a peníze z pokladničky vývojářů pomalu ale jistě mizí.

Star Citizen nezastavuje, crowdfunding překonal hranici 200 milionů

Star Citizen nezastavuje, crowdfunding překonal hranici 200 milionů

Hra měla původně dorazit už v roce 2014, ale od té doby uplynulo již pět let a s neustálými odsuny vydání jsme se dostali až k tomu, že datum, kdy se máme dočkat je momentálně neurčené. Důvod, proč peníze dochází a vývoj se zasekává je přitom celkem jednoduchý. Špatná rozhodnutí, plýtvání penězi na marketing a rozhazující vedení společnosti.

Časopis Forbes mluvil s dvaceti bývalými zaměstnanci vývojářského studia, kteří tvrdí, že šéf a zakladatel Chris Roberts je mikromanažer a velmi špatný správce peněžních prostředků v chaotickém pracovním prostředí. V roce 2017 vyplatila společnost svým více než pěti stům zaměstnancům za výplaty 30 milionů dolarů. Není sice jasné, kdo dostal jaký podíl, ale sám Roberts si podle dostupných informací pořídil dům za bezmála pět milionů dolarů v Los Angeles. Tvrdí ale, že si ho pořídil za peníze, které získal ještě před Cloud Imperium. 

Star Citizen: překupníci a vzduch za desetitisíce

Star Citizen: překupníci a vzduch za desetitisíce

Vedení prý celkově lpí na nedůležitých detailech a nezabývá se klíčovými prvky hry. Vývojáři si stěžují na to, že jsou nucení neustále měnit svoji práci a proto se postup v jejich práci hodně zpomaluje. Jeden z grafiků například musel neustále opakovat svou práci na vizuálních efektech pro štíty vesmírné lodi. Vedoucí tvorby postav, který odešel v roce 2015 dokonce tvrdí, že za sedmnáct měsíců se mu podařilo dokončit pouhých pět postav, protože vedení neustále měnilo svůj názor na schválení jeho již dokončených postav. 

Star Citizen má nový engine. CryEngine vyměnil za Lumberyard od Amazonu

Star Citizen má nový engine. CryEngine vyměnil za Lumberyard od Amazonu

Fanouškům tak začala docházet trpělivost a hromadí se žádosti o vrácení peněz, které dosahují až do výše 24 000 dolarů. "Hra, na kterou čekáme stěží běží a je teprve v alpa verzi. Chci z toho ven. Obelhali nás," stěžuje si jeden z přispěvatelů, který do kasičky hodil tisíc dolarů. Jak tento nešťastný crowdfundingový projekt skončí tak zůstává ve hvězdách a upřímně úspěšnému dokončení už asi nevěří ani ti nejzarytější optimisté.