Vyzývám vás na souboj, mravenci!

Už jste o ní na Doupěti četli. Je drsná, jen tak ji něco neskolí a když se pustí do nepřítele, lítají z něj cucky masa do všech stran. Ne, nemluvím o Laře Croftové, ale o Alence, legendární literární postavě, která se nyní v rytmu akce vydává vybojovat svůj nejtěžší souboj v Říši divů.
Vyzývám vás na souboj, mravenci!
Novou, akční verzi slavné Alenky v Říši divů z pera Lewise Carolla připravuje člověk, jemuž je akce druhým životem. American McGee (tak se skutečně jmenuje) se svého času podílel coby designer na DOOMu a nyní, po mnoha letech hledání, dostal šanci dotáhnou do konce jeden z vůbec nejambicióznějších projektů letošního roku – akční third person adventuru nazvanou Alice. Na dotaz, proč dostalo přednost third person zobrazení před first person úhlem pohledu pak American McGee říká:“Third-person pohled nám dává víc možností v otázce pohybů a toho, co Alenka může ve světě dělat.“ Díky tomu se tedy můžeme těšit na poměrně značné množství odvážných skoků, jejichž provádění by měl ulehčit „zaměřovač skoků“. Což je nápad vskutku zajímavý.

AliceAlice

Příběh McGeeho Alenky se bude odehrávat asi rok po posledním knižním příběhu Alenky v Zemi za zrcadlem a bude mít celkem 15 unikátních levelů, jimiž bude po zuby ozbrojená Alenka procházet v různých velikostech. A tak zatímco jednou bude téměř obrem, podruhé se pro ni tráva stane džunglí plnou dobře organizovaných mravenců. Tak jako prostředí, i nepřátelé a zbraně by měli být prudce originální. „Chtěl jsem, aby zbraně byly stejně zábavné jako efektivní. Samozřejmě jsme se mohli podívat po nějakých více tradičních zbraních, ale takhle je to větší zábava,“ dodává sám American McGee. A skutečně, zdá se (i podle screenshotů) že když nic jiného, tak zábavná a originální Alenka rozhodně bude.

AliceAlice

Už dříve jste si mohli na Doupěti přečíst, že Alenka nebude na všechny ty krvavé řežby a putování světem neustálých hádanek sama. Věrným společníkem jí bude kočka Šklíba, která bude sloužit především coby rádce a průvodce. Občas uvidíte jen její oči, občas se někde mihne a občas se neobjeví vůbec – jen její hlas zazní z dálky a řekne, poradí, naznačí. Nejčastějším nepřítelem pak budou nejspíš stráže – jakýsi mix mezi klasickými kartami a živou bytostí. Káry, piky, kříže, kule – tyto údaje budou mít vliv nejen na vizáž stráží, ale i na zbraně, které budou během boje použity.

AliceAlice

Ze všeho nejvíc by ale American McGee´s Alice měla zabodovat grafikou, která bude těžit z kvalit Quake 3 enginu. Na první pohled roztomilé postavičky se díky stínům budou měnit v členy horrorového panoptika, ponurá atmosféra bude číhat za každým rohem a Alenčinou tváří se při likvidaci nepřátel občas mihne výraz zcela nepohádkový. Společně s dokonalou marketingovou podporou (naplánována je i výroba hraček podle postav počítačové hry) by pak grafika měla zaručovat, že o této hře ještě určitě uslyšíme. Mravenci třeste se!

Nejnovější komentáře