Vzestup a propad Nintenda: zvrátí Switch zoufalou situaci japonského giganta?

Nintendo bylo v době Wii a DS téměř všudypřítomné a na trhu hrálo primární roli. V dnešní době je však spíše přehlíženo. Jak k tomu vlastně došlo? Dokáže to chystané Nintendo Switch změnit?
Kapitoly článku

Když dosáhnete vrcholu, následuje pád

Na úspěch svých konzolí se Nintendo rozhodlo navázat a to nejdříve Nintendem 3DS v roce 2011. Společnost se rozhodla koncept spodní dotykové obrazovky a horní nedotykové ponechat, nezmizel ani stylus. V této době však bylo velmi populární zobrazení 3D – slibem Nintenda veřejnosti bylo, že dokáže na své kapesní konzoli vytvořit funkční 3D bez použití brýlí.

nintendo_3ds.jpg

Nápad vyšel a Nintendo 3DS se dočkalo slušných prodejů, v minulém roce dosáhlo Nintendo 3DS více než 50 milionů prodaných kusů. Upřímně číslo mě docela překvapilo, poněvadž 3DS trpí nedostatkem pro českého hráče lákavých titulů jako je Assassin's Creed nebo Call od Duty a cílí spíše na Zeldu, Maria a Pokémony. Problémem nintendovských titulů je hlavně velmi vysoká cena.

nintendo_3ds_games_1.jpgnintendo_3ds_games_2.jpgnintendo_3ds_games_3.jpg

V dnešní době je Nintendo 3DS jediným klenotem, který pomáhá Nintendu udržet si místo významné herní společnosti. Pravděpodobně je tomu i proto, že SONY se rozhodla svou PS Vitu již nadále nepodporovat a mobilní hraní, leč je vyspělé, nabízí trochu jiný zážitek a tak mohou obě formy kapesního hraní navzájem existovat.

Nintendo později vydalo New Nintendo 3DS, které zlepšilo výkon a hlavně nastavilo 3D zobrazení tak, aby se řídilo podle očí. V původním 3DS způsobilo toto zobrazení spíše rozmazání obrazu.

I když v handheldovém hraní se Nintendo stále drží na špičce, nestačí to. Největší peníze se stále točí kolem velkých domácích konzolí, kde Nintendo naopak neuvěřitelně zaostává. Zpočátku to nevypadalo špatně. Nová ohlášená konzole Wii U vycházela z toho, že mnoho lidí při dívání na televizi používá tablet. Wii U je konzole založená na tom, že v podstatě hrajte na tabletu s tlačítky.

nintendo_wii_u.jpg

Bohužel společnost nebrala v potaz, že Wii ztrácelo kvůli nižšímu výkonu podporu velkých vývojářů. Wii U vyšlo přibližně rok před tím než Xbox One a PS4. Nintendo si tedy veškeré inovace shodilo nízkým výkonem, který způsobil, že vývojáři své hry vyvíjeli pro Xbox One, PS4 a PC a Nintendo pro ně nebylo důležité. Wii U se stalo konzolí pro nintendovské hry jako je Mario nebo Splatoon, které sice jsou kvalitní, ale je jich málo a nejsou dostatečným lákadlem pro průměrného evropského a amerického hráče.

nintendo_wii_u_games_1.jpgnintendo_wii_u_games_2.jpgnintendo_wii_u_games_3.png

Teprve v říjnu minulého roku překonaly prodeje Wii U hranici 11 milionů kusů. Pro představu SEGA dosáhla 10,6 milionu prodaných kusů se svou konzoli Dreamcast, která byla kvůli nízkým prodejům stažena z trhu. Dnes se SEGA živí pouze vytvářením her.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,