War Thunder: Ground Forces – ze vzduchu na zem

Fandové válečné vřavy, spojte se! Okusili jsme boje v betě akce War Thunder: Ground Forces a přinášíme vám naše bezprostřední zážitky.

Hned na začátku článku na rovinu podotýkám, že nejsem fanda vojenské techniky. Přesné parametry, možnosti, rozdíly mezi jednotlivými vozidly nejsou pro mne ničím jiným, než informacemi, které pravděpodobně nebudu nikdy potřebovat¨, a tak nehrají pro mne žádnou roli. Tyto dojmy tedy berte spíše jako shrnutí nooba, který vojenství rozumí asi jako koza petrželi.

Minulý rok jsem na ukrácení dlouhé chvíle začal hrát World of Tanks od kutilů z Wargamingu, který mi svým tempem a délkou jednoho kola vyhovoval. Nic však netrvá věčně a po půl roce mne kouzlo hry opustilo – možná i díky brutálnímu grindění v posledních „tierech“. Zkusil jsem i, v té době dostupné, War Thunder, ale rychlejší tempo mi příliš nevyhovovalo. Minimálně ne tak, jako pozemní pomalá technika. A tak mě rozhodně zajímalo, jak na tom bude rozšíření Ground Forces, jenž má být konkurencí právě World of Tanks. Pojďme si tedy shrnout pár mých subjektivních dojmů z bety.

cvlf.jpg

Stejné, a přesto jiné

První, čeho si asi všimnete, bude grafické zpracování. Zprvu vás praští do očí detaily jednotlivých tanků. Pokud jste viděli na Ground Forces trailer, překvapení nebude tak velké, ale je fajn vidět, že tvůrci dodrželi, co nám ukazovali v PR materiálu. WoT grafickým zpracováním opravdu nemůže konkurovat. Modely tanků vypadají úchvatně. Na vysoké detaily vypadá opravdu pěkně i svět, ve kterém jezdíte.

 

Hra obsahuje jeden vyšší grafický režim „movie“, ideální pouze na típání screenshotů

 

Ten je velmi bohatý na vegetaci a velikostí mnohem rozlehlejší než u konkurence z WoT. Cenou za velmi líbivou grafiku jsou však velmi vysoké nároky na výkon vašeho počítače, pokud budete chtít hrát na plné pecky. Na PC s procesorem i7 4770, 16GB RAM a R9280X se hýbe titul obvykle rychlostí 30-50 snímků za vteřinu s grafickým nastavením na „maximum“. Hra obsahuje ještě jeden vyšší režim „movie“, ideální pouze na típání screenshotů. Pro seriózní hru je na 99 % procentech domácích počítačů nepoužitelný.

12.jpg

V prvních dnech jsem také zaznamenal zvláštní bug. Po spuštění hry se mi rozhodil zvuk v PC. Docházelo ke zvukovým anomáliím, které navíc byly přítomné pak i v jiných aplikacích. Pomohla pouze obnova systému. Předtím jsem samozřejmě neměl žádné problémy. V posledních dnech tento problém naštěstí již není. Nevšiml jsem si, že by vyšel nějaký patch, ale kdo ví. Možná to má na svědomí i nová správa sand-boxu, kterou jsem zkusil u aplikace pro Ground Forces.

Co si ale budeme nalhávat, že? Většina hráčů, kteří chtějí vítězit, si srazí detaily stejně na minimum a vysoko zůstane prakticky pouze dohled pro zachování přehlednosti na bojišti. Bonusem také bude dramatický nárůst snímků i na té největší x let staré plečce.

Warthunder-2.jpg

Válka jedna báseň

Dost ale informací k formě a náročnosti. Jak jsou na tom herní mechanismy? Některé prosby hráčů WoT byly v Ground Forces vyslyšeny. Mapy jsou zde mnohem větší a trvá slušnou dobu, než se dostanete na druhý konec. Obvykle to samozřejmě není možné, jelikož stačí málo a jste dole. Ground Forces je takový hardcore mód WoT, protože se nestačíte ani rozkoukat a už vás někdo sestřelí na jednu ránu.

 

Rozlučte se s kontrolou hitpointů tanků. Pro výběr ideálního kandidáta na dokončení jeho mrzkého kovového bytí se budete muset řídit tím, jak se z něho čoudí

 

Nevím, jak na tom bude plná verze, ale pokud bude koncepce stejná, tak bude velmi nepravděpodobné, že byste byli schopni přežít a odrazit několik desítek nepřátelských střel, jako tomu je u WoT. Obávám se, že díky tomuto prvku zde bude camping více populární a iritující. Zapomeňte na pomocné siluety nepřátelských tanků. Na vše musíte být hezky zamířeno. Rozlučte se s kontrolou hitpointů tanků. Pro výběr ideálního kandidáta na dokončení jeho mrzkého kovového bytí se budete muset řídit tím, jak se z něho čoudí, či jestli je jinak poškozen. Tohle kvituji jako kladnou změnu.

shot 2013_07_12 03_24_14 copy.jpg

Chování tanků je zde úplně jiné. Věže se otáčejí mnohem pomaleji a vaše míření je dramaticky vychýleno jakýmkoliv pohybem tanku. Tanky nejsou také přilepeny k zemi a nemáte pocit, že by se jednalo o hranatou krabici s rovnoměrným pohybem. Co mi přišlo zvláštní bylo jakési driftování u vozidla. Tank je tedy mnohem těžší ovládat, což je dáno jeho masou. Tohle mi vlastně přijde logické. Jak je to ve skutečnosti, netuším. Tank jsem neměl možnost řídit.

Ve všem hledej peníze

Pro nováčka bude méně intuitivní systém nákupu tanků a případných upgradů. Stačí ovšem pár minut a i největší noob se snadno zorientuje. Trošku zamrzí, že Ground Forces (a vlastně i letecká varianta) je mnohem více „pay to win“ - tedy zaplať a vyhrávej. Tanky, sloty a zejména upgrady se dají okamžitě koupit za zlatou měnu – opravdové peníze. Na druhou stranu si upgrady postupně odemykáte i samotným hraním, což je perfektní. Je to takový dvousečný meč, který vás odmění, pokud budete trpěliví.

warthunder.jpg

Opět jsou k dispozici tři herní režimy - arkádový, historický a simulace. Bohužel se mi nepodařilo najít žádnou hru ve druhém a třetím zmíněném, hráčů přece jen není tolik. Historický režim nabídne navíc mix pozemních a vzdušných vozidel. V simulaci nejsou prakticky žádné berličky v podobě popisků apod. Pokud ale vezmeme v potaz mnohem realističtější dopad již v arkádovém, zbylé dva budou opravdu něco extra. Simulace bude asi jen pro opravdové nadšence a masochisty.

Celkově na mě hra působila svěže a mnohem lépe, než konkurence WoT. Jsem si poměrně jistý, že mnoho hráčů WoT ke Ground Forces od studia Gaijin přejde. Wargaming se ale nebude muset bát, protože Ground Forces míří na ty, kteří mají rádi těžší, reálnější titul. Ne všem tento přístup sedne.

Mohlo by vás také zajímat:

Diskuze (4) Další článek: Zaklínač 3 uzemňuje famózním trailerem, potvrzeno datum vydání

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,