Warcraft 3 – co se na nás chystá?

Patrně nejočekávanější real-time strategie příštího roku je zatím v nedohlednu. Vydejme se po stopách prvních kusých informací, které jsou o této hře k dispozici. Bude třetí pokračování slavných Warcraftů stejně úspěšné jako předcházející díly nebo díky výrazným změnám v konceptu hry zmizí v propadlišti dějin?
Warcraft 3 bude oproti svým dvěma předchůdcům mixem role-playing a real-time strategie. Autory k tomu vede snaha udělat pokračování tak skvělé hry jiné a odlišné od stávajících RTS. Nebylo by nic horšího než přijít s novými jednotkami, mapami, zbraněmi, grafikou, ale nepřinést do nové hry neokoukané nápady a inovaci. Této situaci se chce Blizzard za každou cenu vyhnout, a tak spojil právě tyto dva žánry.

Ačkoliv autoři tvrdí, že RPS (Role-Playing Strategy) je zcela nový herní styl, jehož jsou autory, dovolím si tvrdit, že něco takového tu již v minulosti bylo v podobě hry Rage of Mages 2. A protože tuto hru jsem měl možnost hrát, můj osobní názor zní – raději méně než více dalších RPS. Na druhou stranu je ovšem nutné přiznat, že i když oba tituly nesou toto označení, jsou mezi nimi značné rozdíly. O nich blíže později.

Že W3 budou RPS samozřejmě nemusí nutně znamenat, že budou špatnou hrou, ale pařany - stratégy ze všeho nejvíc přitahuje možnost postavit základnu, vycvičit stohlavou armádu a s ní „vyrubat“ nepřítele. Notně omšelé, přesto stále maximálně vábivé a zábavné. To je nesporný fakt, který dokazuje daleko nižší obliba „chodících“ misích ve všech strategických hrách.

Velkým tahákem hry bude určitě počet národů, za něž budete moci hrát. V současné době jsou známy tři z plánovaných šesti: lidé, Orkové a Démoni. Podobně jako v další strategické hře od Blizzardu – Starcraftu, bude mít každý z národů zcela jiné jednotky a strategii vedoucí k vítězství.

Můžeme se těšit na mnoho prvků přítomných ve strategických hrách. Ve W3 bude pouze jediná nerostná surovina, kterou bude možné těžit – zlato. Samozřejmě nebude chybět tradiční vylepšování zbraní, jednotek a budov, stavění základny (zmiňovaný rozdíl oproti RoM2), její případná obrana a samozřejmě útoky na nepřátele, i když s početně velmi omezenou armádou. I tentokrát bude množství Vašich jednotek limitováno počtem farem.

RPG složkou ve hře bude výskyt speciálních příšer jako jsou draci a trolové, specifické vlastnosti určitých postav, jež půjdou dále rozvíjet a v neposlední řadě inventář věcí, které některé postavy budou moci nést.

Poměrně zajímavým zpestřením jsou tzv. hrdinové (opět podobnost s RoM2), jež jako jediní budou moci velet vojákům (jejich prostřednictvím je patrně budete ovládat). Z toho vyplývá nepříjemná skutečnost – pokud přijdete o hrdinu, ztratíte kontrolu nad vojáky, jimž velel. Jeden velitel bude mít kontrolu maximálně nad dvanácti vojáky v závislosti na svém charismatu, zkušenostech a velitelských schopnostech. V jednu chvíli budete moci ovládat několik hrdinů.

Zatímco v předcházejících dílech byly neutrálními jednotkami pouze hloupí tuleni, ve W3 se můžeme těšit na neutrální chrámy, města, s jejichž obyvateli budete obchodovat, případně se je snažit nalákat do vlastní družiny.

V této chvíli není jasné, v jaké míře budou ve hře zastoupeny lodě, námořní bitvy a převozy jednotek po vodě, nicméně jednou z budov, kterou budete moci stavět, jsou doky, tudíž s vodou s největší pravděpodobností počítat můžeme.

Blizzard pro hru vytvořil zcela nový grafický engine. Z přiložených obrázků je zřejmé, že po grafické stránce si na hře smlsneme. Pro hraní nebude potřeba 3D akcelerátor, počítá se i se softwarovými režimy zobrazení.

Jak je u her končících –craft dobrým zvykem, můžeme se těšit také na propracovaný editor misí a kampaní. Autoři dokonce mluví o „full set of world design tools“, volně přeloženo - nástrojích pro stvoření světa. S pomocí tohoto editoru bude možné vytvořit nové zpracování, příběh, jednotky i kouzla, jednoduše hru ve hře.

Pracuje se samozřejmě i na podpoře multiplayer hraní. Postup Internetu je zřejmý i zde, a tak s jistotou lze zatím říci pouze to, že určitě podporován bude blizzardí hráčský server Battle.Net.

K verzím pro jinou než PC platformu autoři říkají: „ničemu se nevyhýbáme, ale v současné době také nic takového neplánujeme.“ To většinu českých pařanů ovšem nemusí mrzet, u nás se stejně na ničem jiném než na PC nehraje :).

Datum vydání je stanoveno na konec roku 2000, doufejme tedy, že Warcraft 3 přijde akorát včas pod vánoční stromeček.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 16 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

21.  2.  2018 | | 18 N/A
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A