Warcraft 3 – co se na nás chystá?

Patrně nejočekávanější real-time strategie příštího roku je zatím v nedohlednu. Vydejme se po stopách prvních kusých informací, které jsou o této hře k dispozici. Bude třetí pokračování slavných Warcraftů stejně úspěšné jako předcházející díly nebo díky výrazným změnám v konceptu hry zmizí v propadlišti dějin?
Warcraft 3 bude oproti svým dvěma předchůdcům mixem role-playing a real-time strategie. Autory k tomu vede snaha udělat pokračování tak skvělé hry jiné a odlišné od stávajících RTS. Nebylo by nic horšího než přijít s novými jednotkami, mapami, zbraněmi, grafikou, ale nepřinést do nové hry neokoukané nápady a inovaci. Této situaci se chce Blizzard za každou cenu vyhnout, a tak spojil právě tyto dva žánry.

Ačkoliv autoři tvrdí, že RPS (Role-Playing Strategy) je zcela nový herní styl, jehož jsou autory, dovolím si tvrdit, že něco takového tu již v minulosti bylo v podobě hry Rage of Mages 2. A protože tuto hru jsem měl možnost hrát, můj osobní názor zní – raději méně než více dalších RPS. Na druhou stranu je ovšem nutné přiznat, že i když oba tituly nesou toto označení, jsou mezi nimi značné rozdíly. O nich blíže později.

Že W3 budou RPS samozřejmě nemusí nutně znamenat, že budou špatnou hrou, ale pařany - stratégy ze všeho nejvíc přitahuje možnost postavit základnu, vycvičit stohlavou armádu a s ní „vyrubat“ nepřítele. Notně omšelé, přesto stále maximálně vábivé a zábavné. To je nesporný fakt, který dokazuje daleko nižší obliba „chodících“ misích ve všech strategických hrách.

Velkým tahákem hry bude určitě počet národů, za něž budete moci hrát. V současné době jsou známy tři z plánovaných šesti: lidé, Orkové a Démoni. Podobně jako v další strategické hře od Blizzardu – Starcraftu, bude mít každý z národů zcela jiné jednotky a strategii vedoucí k vítězství.

Můžeme se těšit na mnoho prvků přítomných ve strategických hrách. Ve W3 bude pouze jediná nerostná surovina, kterou bude možné těžit – zlato. Samozřejmě nebude chybět tradiční vylepšování zbraní, jednotek a budov, stavění základny (zmiňovaný rozdíl oproti RoM2), její případná obrana a samozřejmě útoky na nepřátele, i když s početně velmi omezenou armádou. I tentokrát bude množství Vašich jednotek limitováno počtem farem.

RPG složkou ve hře bude výskyt speciálních příšer jako jsou draci a trolové, specifické vlastnosti určitých postav, jež půjdou dále rozvíjet a v neposlední řadě inventář věcí, které některé postavy budou moci nést.

Poměrně zajímavým zpestřením jsou tzv. hrdinové (opět podobnost s RoM2), jež jako jediní budou moci velet vojákům (jejich prostřednictvím je patrně budete ovládat). Z toho vyplývá nepříjemná skutečnost – pokud přijdete o hrdinu, ztratíte kontrolu nad vojáky, jimž velel. Jeden velitel bude mít kontrolu maximálně nad dvanácti vojáky v závislosti na svém charismatu, zkušenostech a velitelských schopnostech. V jednu chvíli budete moci ovládat několik hrdinů.

Zatímco v předcházejících dílech byly neutrálními jednotkami pouze hloupí tuleni, ve W3 se můžeme těšit na neutrální chrámy, města, s jejichž obyvateli budete obchodovat, případně se je snažit nalákat do vlastní družiny.

V této chvíli není jasné, v jaké míře budou ve hře zastoupeny lodě, námořní bitvy a převozy jednotek po vodě, nicméně jednou z budov, kterou budete moci stavět, jsou doky, tudíž s vodou s největší pravděpodobností počítat můžeme.

Blizzard pro hru vytvořil zcela nový grafický engine. Z přiložených obrázků je zřejmé, že po grafické stránce si na hře smlsneme. Pro hraní nebude potřeba 3D akcelerátor, počítá se i se softwarovými režimy zobrazení.

Jak je u her končících –craft dobrým zvykem, můžeme se těšit také na propracovaný editor misí a kampaní. Autoři dokonce mluví o „full set of world design tools“, volně přeloženo - nástrojích pro stvoření světa. S pomocí tohoto editoru bude možné vytvořit nové zpracování, příběh, jednotky i kouzla, jednoduše hru ve hře.

Pracuje se samozřejmě i na podpoře multiplayer hraní. Postup Internetu je zřejmý i zde, a tak s jistotou lze zatím říci pouze to, že určitě podporován bude blizzardí hráčský server Battle.Net.

K verzím pro jinou než PC platformu autoři říkají: „ničemu se nevyhýbáme, ale v současné době také nic takového neplánujeme.“ To většinu českých pařanů ovšem nemusí mrzet, u nás se stejně na ničem jiném než na PC nehraje :).

Datum vydání je stanoveno na konec roku 2000, doufejme tedy, že Warcraft 3 přijde akorát včas pod vánoční stromeček.

Nejnovější komentáře

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fotorežimu krásy peruánské džungle

Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fot…

Nejnovější Tomb Raider možná není nabitý akcí, jako historický výlet do Mayské minulosti však poslouží skvěle.

23.  9.  2018 | | 1 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky, žádná akce (recenze)

Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky…

Reboot Tomb Raidera dospěl do svého zdárného konce a nám chybí jeho začátek.

14.  9.  2018 | | 9 N/A