Warcraft 3 – co se na nás chystá?

Patrně nejočekávanější real-time strategie příštího roku je zatím v nedohlednu. Vydejme se po stopách prvních kusých informací, které jsou o této hře k dispozici. Bude třetí pokračování slavných Warcraftů stejně úspěšné jako předcházející díly nebo díky výrazným změnám v konceptu hry zmizí v propadlišti dějin?
Warcraft 3 bude oproti svým dvěma předchůdcům mixem role-playing a real-time strategie. Autory k tomu vede snaha udělat pokračování tak skvělé hry jiné a odlišné od stávajících RTS. Nebylo by nic horšího než přijít s novými jednotkami, mapami, zbraněmi, grafikou, ale nepřinést do nové hry neokoukané nápady a inovaci. Této situaci se chce Blizzard za každou cenu vyhnout, a tak spojil právě tyto dva žánry.

Ačkoliv autoři tvrdí, že RPS (Role-Playing Strategy) je zcela nový herní styl, jehož jsou autory, dovolím si tvrdit, že něco takového tu již v minulosti bylo v podobě hry Rage of Mages 2. A protože tuto hru jsem měl možnost hrát, můj osobní názor zní – raději méně než více dalších RPS. Na druhou stranu je ovšem nutné přiznat, že i když oba tituly nesou toto označení, jsou mezi nimi značné rozdíly. O nich blíže později.

Že W3 budou RPS samozřejmě nemusí nutně znamenat, že budou špatnou hrou, ale pařany - stratégy ze všeho nejvíc přitahuje možnost postavit základnu, vycvičit stohlavou armádu a s ní „vyrubat“ nepřítele. Notně omšelé, přesto stále maximálně vábivé a zábavné. To je nesporný fakt, který dokazuje daleko nižší obliba „chodících“ misích ve všech strategických hrách.

Velkým tahákem hry bude určitě počet národů, za něž budete moci hrát. V současné době jsou známy tři z plánovaných šesti: lidé, Orkové a Démoni. Podobně jako v další strategické hře od Blizzardu – Starcraftu, bude mít každý z národů zcela jiné jednotky a strategii vedoucí k vítězství.

Můžeme se těšit na mnoho prvků přítomných ve strategických hrách. Ve W3 bude pouze jediná nerostná surovina, kterou bude možné těžit – zlato. Samozřejmě nebude chybět tradiční vylepšování zbraní, jednotek a budov, stavění základny (zmiňovaný rozdíl oproti RoM2), její případná obrana a samozřejmě útoky na nepřátele, i když s početně velmi omezenou armádou. I tentokrát bude množství Vašich jednotek limitováno počtem farem.

RPG složkou ve hře bude výskyt speciálních příšer jako jsou draci a trolové, specifické vlastnosti určitých postav, jež půjdou dále rozvíjet a v neposlední řadě inventář věcí, které některé postavy budou moci nést.

Poměrně zajímavým zpestřením jsou tzv. hrdinové (opět podobnost s RoM2), jež jako jediní budou moci velet vojákům (jejich prostřednictvím je patrně budete ovládat). Z toho vyplývá nepříjemná skutečnost – pokud přijdete o hrdinu, ztratíte kontrolu nad vojáky, jimž velel. Jeden velitel bude mít kontrolu maximálně nad dvanácti vojáky v závislosti na svém charismatu, zkušenostech a velitelských schopnostech. V jednu chvíli budete moci ovládat několik hrdinů.

Zatímco v předcházejících dílech byly neutrálními jednotkami pouze hloupí tuleni, ve W3 se můžeme těšit na neutrální chrámy, města, s jejichž obyvateli budete obchodovat, případně se je snažit nalákat do vlastní družiny.

V této chvíli není jasné, v jaké míře budou ve hře zastoupeny lodě, námořní bitvy a převozy jednotek po vodě, nicméně jednou z budov, kterou budete moci stavět, jsou doky, tudíž s vodou s největší pravděpodobností počítat můžeme.

Blizzard pro hru vytvořil zcela nový grafický engine. Z přiložených obrázků je zřejmé, že po grafické stránce si na hře smlsneme. Pro hraní nebude potřeba 3D akcelerátor, počítá se i se softwarovými režimy zobrazení.

Jak je u her končících –craft dobrým zvykem, můžeme se těšit také na propracovaný editor misí a kampaní. Autoři dokonce mluví o „full set of world design tools“, volně přeloženo - nástrojích pro stvoření světa. S pomocí tohoto editoru bude možné vytvořit nové zpracování, příběh, jednotky i kouzla, jednoduše hru ve hře.

Pracuje se samozřejmě i na podpoře multiplayer hraní. Postup Internetu je zřejmý i zde, a tak s jistotou lze zatím říci pouze to, že určitě podporován bude blizzardí hráčský server Battle.Net.

K verzím pro jinou než PC platformu autoři říkají: „ničemu se nevyhýbáme, ale v současné době také nic takového neplánujeme.“ To většinu českých pařanů ovšem nemusí mrzet, u nás se stejně na ničem jiném než na PC nehraje :).

Datum vydání je stanoveno na konec roku 2000, doufejme tedy, že Warcraft 3 přijde akorát včas pod vánoční stromeček.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

včera | | 2 N/A
V God of War je tajemství, které ještě nikdo neobjevil, tvrdí studio

V God of War je tajemství, které ještě…

Podle kreativního ředitele studia Santa Monica, Coryho Barloga, je v God of War stále ještě ukryté něco, co zatím nikdo z více než pěti milionů hráčů na světě neodhalil.

4.  6.  2018 | | 6 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Battlefield V se chlubí novým trailerem a slibuje režim Battle Royale

Battlefield V se chlubí novým trailere…

9.  6.  2018 | | 2 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

včera | | 1 N/A
Skvělá akční parodie Totally Accurate Battlegrounds dočasně zdarma

Skvělá akční parodie Totally Accurate …

Je to free, tak proč to nezkusit.

7.  6.  2018 |
Tennis World Tour: zpátky na kurt (recenze)

Tennis World Tour: zpátky na kurt (rec…

Po opravdu dlouhé době se nám dostává návratu na virtuální kurt od původních tvůrců Top Spinu. Stojí to za to?

4.  6.  2018 | | 6 N/A
Nový Assassin

Nový Assassin's Creed možná nabídne vě…

Líbil se vám větší příklon k RPG žánru v Origins? Vývojáři v tom podle všeho hodlají pokračovat.

4.  6.  2018 | | 1 N/A