Warcraft 3 – co se na nás chystá?

Patrně nejočekávanější real-time strategie příštího roku je zatím v nedohlednu. Vydejme se po stopách prvních kusých informací, které jsou o této hře k dispozici. Bude třetí pokračování slavných Warcraftů stejně úspěšné jako předcházející díly nebo díky výrazným změnám v konceptu hry zmizí v propadlišti dějin?
Warcraft 3 bude oproti svým dvěma předchůdcům mixem role-playing a real-time strategie. Autory k tomu vede snaha udělat pokračování tak skvělé hry jiné a odlišné od stávajících RTS. Nebylo by nic horšího než přijít s novými jednotkami, mapami, zbraněmi, grafikou, ale nepřinést do nové hry neokoukané nápady a inovaci. Této situaci se chce Blizzard za každou cenu vyhnout, a tak spojil právě tyto dva žánry.

Ačkoliv autoři tvrdí, že RPS (Role-Playing Strategy) je zcela nový herní styl, jehož jsou autory, dovolím si tvrdit, že něco takového tu již v minulosti bylo v podobě hry Rage of Mages 2. A protože tuto hru jsem měl možnost hrát, můj osobní názor zní – raději méně než více dalších RPS. Na druhou stranu je ovšem nutné přiznat, že i když oba tituly nesou toto označení, jsou mezi nimi značné rozdíly. O nich blíže později.

Že W3 budou RPS samozřejmě nemusí nutně znamenat, že budou špatnou hrou, ale pařany - stratégy ze všeho nejvíc přitahuje možnost postavit základnu, vycvičit stohlavou armádu a s ní „vyrubat“ nepřítele. Notně omšelé, přesto stále maximálně vábivé a zábavné. To je nesporný fakt, který dokazuje daleko nižší obliba „chodících“ misích ve všech strategických hrách.

Velkým tahákem hry bude určitě počet národů, za něž budete moci hrát. V současné době jsou známy tři z plánovaných šesti: lidé, Orkové a Démoni. Podobně jako v další strategické hře od Blizzardu – Starcraftu, bude mít každý z národů zcela jiné jednotky a strategii vedoucí k vítězství.

Můžeme se těšit na mnoho prvků přítomných ve strategických hrách. Ve W3 bude pouze jediná nerostná surovina, kterou bude možné těžit – zlato. Samozřejmě nebude chybět tradiční vylepšování zbraní, jednotek a budov, stavění základny (zmiňovaný rozdíl oproti RoM2), její případná obrana a samozřejmě útoky na nepřátele, i když s početně velmi omezenou armádou. I tentokrát bude množství Vašich jednotek limitováno počtem farem.

RPG složkou ve hře bude výskyt speciálních příšer jako jsou draci a trolové, specifické vlastnosti určitých postav, jež půjdou dále rozvíjet a v neposlední řadě inventář věcí, které některé postavy budou moci nést.

Poměrně zajímavým zpestřením jsou tzv. hrdinové (opět podobnost s RoM2), jež jako jediní budou moci velet vojákům (jejich prostřednictvím je patrně budete ovládat). Z toho vyplývá nepříjemná skutečnost – pokud přijdete o hrdinu, ztratíte kontrolu nad vojáky, jimž velel. Jeden velitel bude mít kontrolu maximálně nad dvanácti vojáky v závislosti na svém charismatu, zkušenostech a velitelských schopnostech. V jednu chvíli budete moci ovládat několik hrdinů.

Zatímco v předcházejících dílech byly neutrálními jednotkami pouze hloupí tuleni, ve W3 se můžeme těšit na neutrální chrámy, města, s jejichž obyvateli budete obchodovat, případně se je snažit nalákat do vlastní družiny.

V této chvíli není jasné, v jaké míře budou ve hře zastoupeny lodě, námořní bitvy a převozy jednotek po vodě, nicméně jednou z budov, kterou budete moci stavět, jsou doky, tudíž s vodou s největší pravděpodobností počítat můžeme.

Blizzard pro hru vytvořil zcela nový grafický engine. Z přiložených obrázků je zřejmé, že po grafické stránce si na hře smlsneme. Pro hraní nebude potřeba 3D akcelerátor, počítá se i se softwarovými režimy zobrazení.

Jak je u her končících –craft dobrým zvykem, můžeme se těšit také na propracovaný editor misí a kampaní. Autoři dokonce mluví o „full set of world design tools“, volně přeloženo - nástrojích pro stvoření světa. S pomocí tohoto editoru bude možné vytvořit nové zpracování, příběh, jednotky i kouzla, jednoduše hru ve hře.

Pracuje se samozřejmě i na podpoře multiplayer hraní. Postup Internetu je zřejmý i zde, a tak s jistotou lze zatím říci pouze to, že určitě podporován bude blizzardí hráčský server Battle.Net.

K verzím pro jinou než PC platformu autoři říkají: „ničemu se nevyhýbáme, ale v současné době také nic takového neplánujeme.“ To většinu českých pařanů ovšem nemusí mrzet, u nás se stejně na ničem jiném než na PC nehraje :).

Datum vydání je stanoveno na konec roku 2000, doufejme tedy, že Warcraft 3 přijde akorát včas pod vánoční stromeček.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A
Harry Potter se vrací, tentokrát s příchutí Pokémon GO

Harry Potter se vrací, tentokrát s pří…

Černá magie společně s Voldemortem se vrací na scénu.

10.  11.  2017 |