Warcraft III – první dojmy

vytisknout velikost písma
Těšili jsme se, těšili. Jak už je u Blizzardu dobrým zvykem, mediální ruch okolo jejich nového počinu byl vyhypován na maximum. Není se čemu divit. Podobně jako Diablo II, je i třetí pokračování Warcraftů jednou z nejočekávanějších her – po právu. Nicméně, stojí ty dlouhé roky čekání za to, co se nám nakonec dostalo na počítače? Podle mého názoru patrně ne.
Warcraft III – první dojmy

Na úvod bych měl vysvětlit slůvko „patrně“ v poslední větě předchozího odstavce. Tento článek je zamýšlen jako mé subjektivní dojmy, sepsané po několika hodinách hraní této hry. Rozhodně si tedy nedělám nárok na absolutní správnost mých názorů a tím pádem ani nevylučuji, že po deseti misích si mohu myslet něco zcela jiného.

První, co vás na hře patrně upoutá bude grafika. Je plně 3D a první dojem z ní bude rozhodně pozitivní. Ne tak už ten druhý. Můžete si nastavit libovolný pohled na scénu, tj. přiblížení a úhel pohledu, ale nejčastěji patrně budete využívat původní nastavení, protože je zkrátka nejpraktičtější. Použitý způsob zobrazení se projeví i tehdy, pokud neměníte úhel pohledu – každý domeček vypadá trochu jinak, pokud jej máte v některém z rohů nebo přímo uprostřed obrazovky – pro oko je to určitě lahoda.

Warcraft 3   Warcraft 3

Určitě si také všimnete jednotlivých animací. Jak patrně víte, hra má poměrně silný příběh, který je založen na hrdinech, kteří prostupují celou hrou a postupně zdokonalují své vlastnosti. Ve chvílích, kdy se má odehrát nějaká důležitější událost (ale ne tak důležitá, aby kvůli ní bylo nutné přepínat do intra), promluví obličej vašeho hrdiny v dolní části obrazovky. Přiznám se, že tak hezky animované ksichtíky jsem už dlouho neviděl. Jsou správně comicsově hranaté, ale přitom tak nějak úžasné rozpohybované, že se určitou budou líbit i vám. Nicméně, na „tlemících se držkách“ hra rozhodně nestojí.

Trochu zamrzí, že například stromečky vypadají jeden jako druhý, ve větru se neohýbají (to je neustále bezvětří?! Vy Blizzardi jedni líní…) a tak je to skoro se vším. Hezky animovaná je voda, kterou jednotky mohou překračovat a tím vytváří působivé vlnky. Určitým zpestřením je střídání dne a noci, kdy v noci se vše ponoří do temných odstínů a i pozornost jednotek by měla být o něco nižší.

Abych nemluvil pouze o grafice – zvuky na tom nejsou o moc lépe. Peasantovo hláška „Yes, mylord!“ se snad od dob Warcraftu II vůbec nezměnila. To má být vtip? Patrně ne, ty pravé frky přijdou na řadu až za chvíli, když budu mluvit o hratelnosti…

Což je… právě teď. Všichni fanoušci Warcraftů čekali, co nového třetí díl přinese. Na začátku vývoje se často zdůrazňovalo, že W3 bude kombinací realtime strategie a RPG hry. Dokonce kvůli tomu vznikla nová zkrátka RPS – Role Playing Strategy. Postupem času se o RPG složce hry mluvilo méně a méně a ve finálním produktu je situace následující: ve hře jsou přítomny jak masy klasických jednotek, které můžete produkovat takříkajíc jako na běžícím pásu, tak i několik hrdinů vybavených výjimečnými schopnostmi, kteří se postupně zlepšují a získávají tak přístup k ještě lepším a dokonalejším kouzlům.

Nedokážu odhadnout, jaký je ve hře poměr misí „vyrob milion vojáků a pošli je na nepřítele“ vs. „vezmi svých pár svalnatců, kličkama obejdi nepřítele a osvoboď našeho hlavouna“, ale z úvodu hry mám pocit, že druhý typ misí je ve hře zastoupen přeci jenom o něco častěji než je tomu v jiných strategických hrách. Napadá mě ovšem otázka – to je všechno? To nám strategie, která se tak dlouho vyvíjela, nabídne jenom klasickou kaši, kterou najdeme v každé jiné strategii? To snad ne… Bohužel, zatím nedokážu říci, zda to tak skutečně je, ale pokud by tomu tak bylo, jsou pro mě Warcrafti největším zklamáním letošního roku.

Warcraft 3   Warcraft 3

Jak vypadá klasická mise? Téměř na chlup stejně jako v předchozím dílu. Prvního peasanta pošlete do blízkého dolu rubat zlato, brzy si v radnici necháte „vyrobit“ dalšího, toho také pošlete pro zlaťáky, tak to zopakujete několikrát do doby, než budete mít stabilní přísun zlaťáků. Pak pošlete dalšího peasanta postavit několik farem, dalšího pro dřevo do lesa a jednoho si vyhradíte na stavbu dalších budov – kasárny, kovárna, která vám nabízí vylepšování jednotek atd. Zkrátka nic, co bychom neznali. Jakmile si vycvičíte dostatek vojáků, vezmete je a hrdinu nadaného několika unikátními vlastnostmi a převálcujete blízkou nepřátelskou osadu. Tak hra vypadá, alespoň tedy v úvodu.

Přesto věřím, že hra si najde početný houf svých příznivců – má k tomu všechny předpoklady – grafika je pěkná, prvních pár misí prolétnete rychlostí blesku a bez větších obtíží, stojí za ni firma s obrovskými zkušenostmi, která skutečně ví, co si hlavní proud hráčské komunity žádá… to je určitě dobrý základ k tomu, abyste se do hry správně „zažrali“. Mně, jako hráči, který u prvního i druhého dílu strávil desítky hodin, se toto ovšem zdá trochu málo. Po těch dlouhých letech vývoje, bombastických slovech představitelů Blizzardu a desítkách špičkových screnshotů jsem byl navnaděn na něco neobyčejného. Zkrátka na hru, která opět posune mantinely žánru o pěkný kus dál. Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by Warcraft 3 měl být právě takovou hrou.

Dvě perličky na závěr. Inteligence jednotek není na příliš vysoké úrovni. Několikrát se mi stalo, že se jednotky při delší cestě zadané prostřednictvím kliku na mapu někde zasekly o stromeček, případně přesně kopírovaly kraj lesa, místo aby šly nějakou přímější a rychlejší cestou.

Určitě se vám ve W2 stalo, že se váš peasant při stavbě domečků, kdy je potřeba využít každou volnou plochu, obestavěl ze všech volných stran domečky, zatímco z druhé strany byl kupříkladu les. Tento problém by určitě bylo možné obejít nějakou jednoduchou programátorskou kličkou, ale ve W3 jsem se s tímto problémem setkal hned v první „budovací“ misi.

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
  • Vynikající design, propracovaný příběh
  • Čtyři hratelné strany, spousta jednotek k vyzkoušení
  • Trailer ze StarCrafta 2 na konci
  • Originalitu hledejte jinde
  • Závěrečná pointa i animace nepatří k nejlepším
  • Hromádka zbytečných drobností: zasekávání jednotek, velký ovládací panel, ...

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted graficky nemá konkurenci, nejnovější díl posouvá laťku PS4

Uncharted graficky nemá konkurenci, ne…

Uncharted vždy byl špičkou dané konzolové generace a The Lost Legacy není výjimkou. Pojďme se vydat na graficky opulentní výpravu za klem Ganéši.

včera | | 8 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 6 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A