Warcraft III – rodí se nový žánr?

Blizzard má letos v ohni dvě želízka, z nichž nejspíš vykuje skutečně vydařené kousky. Zatímco Diablo II ale pouze vylepšuje už beztak dokonalé, Warcraft III se oproti svým předchůdcům dočká nejedné změny. Příznivce klasických RTS z toho možná trefí šlak, nicméně Blizzard si to stejně udělá po svém…
Warcraft III – rodí se nový žánr?
Něco jste se už na Doupěti o připravované srategii Warcraft III mohli dočíst. Proto asi víte, že Blizzard ji hrdě označuje za první kousek nového žánru zvaného Role Playing Strategy, v němž se do pořád spolehlivě fungujícího, nicméně již omšelého schématu RTS zakomponovávají prvky RPG. Důvod je prostý: při hraní ostatních RTS je hráč v pozici boha, který ve finiši posílá do bitevního mlýnku na maso desítky či stovky vojáků. A Blizzardi by rádi docílili toho, aby si mnohem víc vychutnal atmosféru bitvy, stal se větší součástí světa, v němž se příběh odehrává, a ztotožnil se s postavami, které nutí

ke všelijakým to hrdinským kouskům. Někdo to může mít za nepochopení žánrů, ale chlapíci z Blizzardu nejspíš vědí, o co jim jde, a doufají, že jejich příznivci je nenechají

na holičkách.

Co tedy hodlají v novém Warcraftu nabídnout? Především, jak známo, úžasnou grafiku (viz. okolo se povalující nové screenshoty), kterou by měly díky přítomnosti softwarového režimu utáhnout i slabší počítače. Dále více akce a méně těžby surovin, méně jednotek, zato ovšem propracovanějších. Jedním z hlavních hrdinů příběhu odehrávajícího se několik let po posledním warcraftovém dobrodružství (datadisk W2:Beyond The Dark Portal) bude mladý ork Thrall, který se coby bývalý otrok lidí postaví jako zelená verze Williama „Braveheart“ Wallace do čela ostatních orckých skupin, sjednotí je a rozpoutá novou válku proti lidem. Samozřejmě, že nebudete muset hrát jen za tohoto maskota a jeho druhy, ale i za dalších pět ras, z nichž se zatím ví jen

o dvou – lidech a démonech. Zbytek zůstává tajemstvím.

Blizzard si dal rovněž práci s malým průzkumem a zjistil, že zhruba 70% hracího času průměrné strategie zabere hráči těžba surovin, výzkum a upgrade, zatímco na skutečný boj zbývá pouhých 30%. To by se mělo v případě W3 radikálně změnit. Už nebudete mít pod kontrolou 30 budov, ale jen tři až čtyři. Pokud budou doly v bezpečí, budou produkovat jedinou surovinu ve hře – zlato - automaticky, aniž byste museli hlídat, jestli se někde nezasekla doprava. Jednotek bude méně a budou jim velet tzv. hrdinové, jejichž vlastnosti budou s nabýváním zkušeností růst a rozvíjet se. Každý z hrdinů přitom bude moci ovládat jen určitý počet vojáků, což bude zase přímo souviset s jeho hodnotou velitelských schopností. Dohromady pak budete moci ovládat více hrdinů dohromady a nechat je buď růst všechny stejným směrem nebo si s vlastnostmi každého vyhrát sólo.

Další změnou bude forma hry. Už žádné brífinky, žádné splněné mise a po nich zase další brífinky a další mise…tentokrát to bude jeden velký quest. Postupně budete prozkoumávat celý kontinent, který se před vám bude otevírat a v jehož otevřené náruči

narazíte nejen na nepřátelské armády, ale i na neutrální města, lidi vybavené dokonalejší technologií, démony ovládající magii a vojáky, které budete moci naverbovat.

Jednotlivé boje pak ani zdaleka nebudou tak masovou záležitostí jako v předcházejícím dílu. Na obrazovce jen těžko někdy uvidíte víc než 20 bojujících jednotek a každý padlý ork pro vás bude položkou, která by v konečném měření sil mohla chybět.

Warcraft 3 bude zkrátka takovým malým experimentem, který sice nezůstane ve svém pokusu zcela osamocen (viz. Kingdom Under Fire s podobným systémem), zato ovšem rozhodne o tom, zda se jeho cestou budou napříště ubírat i další výrobci her. Rozřešení nám nabídne pravděpodobně zima 2000, kdy Thrall a jeho souputníci vtrhnou s bojovým pokřikem „Za Blizzzzaaard!!!“ na pulty prodejen.

Nejnovější komentáře

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A