Warcraft III – rodí se nový žánr?

Blizzard má letos v ohni dvě želízka, z nichž nejspíš vykuje skutečně vydařené kousky. Zatímco Diablo II ale pouze vylepšuje už beztak dokonalé, Warcraft III se oproti svým předchůdcům dočká nejedné změny. Příznivce klasických RTS z toho možná trefí šlak, nicméně Blizzard si to stejně udělá po svém…
Warcraft III – rodí se nový žánr?
Něco jste se už na Doupěti o připravované srategii Warcraft III mohli dočíst. Proto asi víte, že Blizzard ji hrdě označuje za první kousek nového žánru zvaného Role Playing Strategy, v němž se do pořád spolehlivě fungujícího, nicméně již omšelého schématu RTS zakomponovávají prvky RPG. Důvod je prostý: při hraní ostatních RTS je hráč v pozici boha, který ve finiši posílá do bitevního mlýnku na maso desítky či stovky vojáků. A Blizzardi by rádi docílili toho, aby si mnohem víc vychutnal atmosféru bitvy, stal se větší součástí světa, v němž se příběh odehrává, a ztotožnil se s postavami, které nutí

ke všelijakým to hrdinským kouskům. Někdo to může mít za nepochopení žánrů, ale chlapíci z Blizzardu nejspíš vědí, o co jim jde, a doufají, že jejich příznivci je nenechají

na holičkách.

Co tedy hodlají v novém Warcraftu nabídnout? Především, jak známo, úžasnou grafiku (viz. okolo se povalující nové screenshoty), kterou by měly díky přítomnosti softwarového režimu utáhnout i slabší počítače. Dále více akce a méně těžby surovin, méně jednotek, zato ovšem propracovanějších. Jedním z hlavních hrdinů příběhu odehrávajícího se několik let po posledním warcraftovém dobrodružství (datadisk W2:Beyond The Dark Portal) bude mladý ork Thrall, který se coby bývalý otrok lidí postaví jako zelená verze Williama „Braveheart“ Wallace do čela ostatních orckých skupin, sjednotí je a rozpoutá novou válku proti lidem. Samozřejmě, že nebudete muset hrát jen za tohoto maskota a jeho druhy, ale i za dalších pět ras, z nichž se zatím ví jen

o dvou – lidech a démonech. Zbytek zůstává tajemstvím.

Blizzard si dal rovněž práci s malým průzkumem a zjistil, že zhruba 70% hracího času průměrné strategie zabere hráči těžba surovin, výzkum a upgrade, zatímco na skutečný boj zbývá pouhých 30%. To by se mělo v případě W3 radikálně změnit. Už nebudete mít pod kontrolou 30 budov, ale jen tři až čtyři. Pokud budou doly v bezpečí, budou produkovat jedinou surovinu ve hře – zlato - automaticky, aniž byste museli hlídat, jestli se někde nezasekla doprava. Jednotek bude méně a budou jim velet tzv. hrdinové, jejichž vlastnosti budou s nabýváním zkušeností růst a rozvíjet se. Každý z hrdinů přitom bude moci ovládat jen určitý počet vojáků, což bude zase přímo souviset s jeho hodnotou velitelských schopností. Dohromady pak budete moci ovládat více hrdinů dohromady a nechat je buď růst všechny stejným směrem nebo si s vlastnostmi každého vyhrát sólo.

Další změnou bude forma hry. Už žádné brífinky, žádné splněné mise a po nich zase další brífinky a další mise…tentokrát to bude jeden velký quest. Postupně budete prozkoumávat celý kontinent, který se před vám bude otevírat a v jehož otevřené náruči

narazíte nejen na nepřátelské armády, ale i na neutrální města, lidi vybavené dokonalejší technologií, démony ovládající magii a vojáky, které budete moci naverbovat.

Jednotlivé boje pak ani zdaleka nebudou tak masovou záležitostí jako v předcházejícím dílu. Na obrazovce jen těžko někdy uvidíte víc než 20 bojujících jednotek a každý padlý ork pro vás bude položkou, která by v konečném měření sil mohla chybět.

Warcraft 3 bude zkrátka takovým malým experimentem, který sice nezůstane ve svém pokusu zcela osamocen (viz. Kingdom Under Fire s podobným systémem), zato ovšem rozhodne o tom, zda se jeho cestou budou napříště ubírat i další výrobci her. Rozřešení nám nabídne pravděpodobně zima 2000, kdy Thrall a jeho souputníci vtrhnou s bojovým pokřikem „Za Blizzzzaaard!!!“ na pulty prodejen.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

dnes | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

dnes | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |