Warhammer Online - když si jdou hráči po krku

Milujete ten pocit, když svým mečem rozmáznete hlavu protivníka a představujete si, jak teď musí před monitorem nadávat? War online je pro vás.

Týden s Warhammer Online:

Kdo s koho

Cesty s questy

Když si jdou hráči po krku

Kudy kam

Válka je ve světě Warhammeru Online všudypřítomná, ostatně se probojovala jako předpona do názvu. Šest frakcí stojí proti sobě v nesmiřitelném konfliktu, rvouc se o každý kousek země a strategický bod. Však už samotný začátek hry vás vtáhne svojí syrovostí; divoké šarvátky spalují prakticky celý svět, ve kterém jen jako osamělé ostrůvky klidu figurují malé pevnůstky, vesničky a osamělá hlavní města.

 

waro29.jpg waro16.jpg

Ale ani ta si nemohou být jistá svojí nedobytností – po právu patří dobytí nepřátelského města jako největší výzva. Warhammer Online je prostě válka a vy v ní máte svoje místo.

Warhammer Online je prostě válka a vy v ní máte svoje místo

Přeskočme klasické PvE, které je však taky sympaticky protkáno válečným motivem, a zaměřme se na to hlavní – zbraně zbrocené krví nepřátelských hráčů.

Fragmentovaná válka

Boje PvP, zde tedy spíš RvR (Realm versus Realm neboli říše proti říši – bojovat proti členům své strany nelze ) se dají v principu rozdělit do dvou kategorií…vlastně počkejme, prvně si musíme říct něco o samotném světě a jeho rozdělení. Válka je všude, jak tvrdí tvůrci a rovnou si to vetkli za motto. Pravda je, ale zároveň je rozbita na tři separátní bloky. V rámci základního rozdělení na Order a Destruction (viz náš dřívější článek o rasách a postavách) proti sobě vždy stojí dvě nesmiřitelné rasy: Empire versus Chaos, Dwarfs versus Greenskins a konečně High Elves versus Dark Elves

waro13.jpg

Každý konflikt se odehrává v jiném koutě světa, které jsou navzájem propojené pouze sítí leteckých bodů, pěšky si z Říše k trpaslíkům prostě nedojdete.  Což ovšem tedy neznamená, že se ke kamarádovi hrajícímu za jinou frakci nedostanete, naopak, flight masteři do jednotlivých startovních zón jsou pomalu na každém rohu a samotný transport stojí almužnu.

waro21.jpgwaro22.jpg

Zpět k samotným konfliktům. Mapy jsou vždy rozděleny na jednotlivé zóny, které ještě navíc spadají do čtyř, hmm, řekněme vrstev. Vrstva první je startovní.  V tamních zónách najdete většinu oblasti určenou pro boj proti počítačem řízeným protivníkům (nemůže zde na vás zde zaútočit lidský hráč) a pouze malou část určenou pro šarvátky s hráči. S rostoucími vrstvami se zvedá nejen objem plochy, ve které vás může zlikvidovat živý protihráč (případně jej můžete zmasakrovat vy), ale zároveň se stupňuje obtížnost klasického PvE. Vrcholem je čtvrtá vrstva, kde mají obě frakce svá města.  A o ty se bude bojovat!

Zadarmo ani hráči nevraždí

Bojovat se nebude pouze o města, ale i jednotlivé nižší zóny. V každé lokaci máte zobrazen vpravo nahoře ukazatel, jaká strana má zrovna převahu. Počítají se takzvané Victory Points – vítězné body. Ty získáváte pro svou stranu jak plněním klasických questů, tak pochopitelně vražděním nepřátelských hráčů a je v podstatě jedno, zda jen tak, či v bojích o strategické cíle či ve speciálních instancovaných scénářích (ke všemu se postupně dostaneme)

waro14.jpg waro15.jpg

Jakmile jedna strana dosáhne stanovené hranice, zónu ovládne, na určitý časový úsek uzamkne (aby ji nemohl protivník získat hned zpátky) a získá bonusy při získávání renown i influence zkušeností a slevy u obchodníků. A pozor, určitá část vítězných bodů se přenáší i do bojů o zóny ve vyšší vrstvě, takže i jako naprostí nováčci ve startovní zóně svým úsilím pomáháte v ovládnutí celé mapy.

war_rvr_08.jpg

Mimo to jste za boj proti hráčům odměněni i jiným způsobem, podobně jako za plnění social questů (přečtěte si náš článek o questech), i za PvP získáváte speciální zkušenosti – renown, věhlas. Kromě základního ukazatel e zkušeností tak máte i další, který roste a klasicky „leveluje“. Stoupající úrovně věhlasu vám přiřknou nejen speciální titul pod jméno, ale navíc získáte přístup ke speciálním „renown“ předmětům a skillům.

Cíle a scénáře

Jak už jsem zmiňoval, existuje několik cest, jak se dostat do konfliktu s ostatními hráči. Tou první jsou takzvané boje o válečné cíle, které najdete v jednotlivých zónách v RvR oblastech. Princip jejich získávání je jednoduchý – stačí v daném bodě vztyčit vlajku a následně ji po určitou dobu udržet pod svojí kontrolou. Na vyšších úrovních se přidávají boje o pevnosti a samotným vrcholem jsou již zmiňované boje o města.

war_rvr_01.jpgwar_rvr_14.jpg

Ovšem přiznáme bez mučení, že těch jsme neměli možnost se zatím zúčastnit a necháme si je na právoplatnou recenzi, přeci jen pár týdnů je na pořádné otestování rozsáhlého MMORPG  málo a nedovolíme si vyřknout předčasné soudy. 

Druhou možností, jak se zúčastnit lité PvP vřavy, je účast ve speciálních scénářích. Stačí zmáčknout jedno tlačítko a počkat, než se sejde dostatečný počet hráčů. Během čekání můžete pokračovat v klasickém honu za questy či dělat cokoliv jiného, že je scénář připraven vám hra oznámí a po odkliknutí jste rovnou přetransportování do speciální mapy.

waro23.jpgwaro24.jpg

Ve scénářích se hráči dělí do skupin po šesti, přičemž se můžete připojit buď sólo, nebo se svojí skupinkou. Scénáře představují varianty na klasické módy typu capture the flag a jsou limitovány body a časovým limitem.

Komfortnost připojování do scénářů je taková, že jsem se zúčastnil první bitvy už na druhé úrovni

V těchto bitvách se víc než u battlefield objective hraje na taktiku a pokud proti sobě stojí grupa náhodně slepených sólistů a vyvážená parta vzájemně kooperujících hrdinů, je snad naprosto jasné, kdo v drtivé většině případů vyhraje. Což ovšem pochopitelně není chyba hry.

Vrhněte se do bitvy

Ta si naopak pochvalu za automatické vyvažování úrovní postav, takže se nestává, že by jedna strana měla vysloveně navrch v brutální síle. Komfortnost připojování do scénářů je taková, že jsem se zúčastnil první bivty už na druhé úrovni a rozhodně jsem neměl pocit, že představuji jen zbytečný cannon fodder (nebo fireball fodder?).

waro17.jpgwaro18.jpg

Největší případné problémy PvP hry by se daly zúžit za dva – prvním je nevyváženost jednotlivých povolání, druhým nerovnováha sil na serveru. Zatímco s prvním jsem se zatím příliš nesetkal, v bojích byla jednotlivá povolání rozumně rozprostřena a nezdálo se, že by měl někdo vysloveně navrch, byl takříkajíc „imba“. Jednou mě sice naprosto nehorázně rozcupoval lučištník, ale to bylo, protože jsem byl o dvě úrovně níž a hlavně si zapomněl koupit nové skilly.

waro19.jpgwaro20.jpg

Druhý problém představuje větší oříšek, konkrétně na mém serveru u elfů naprosto dominuje Destruction a většinu času má pod kontrolou prakticky všechny zóny až po tier 3. Ovšem doufám, že postupem času se rovnováha sil trochu ustálí. RvR je totiž zábava a bylo by fajn být i čas od času odměněn vítězstvím.

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Mythic Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18. září 2008
  • Je to Warhammer
  • Bitvy o pevnosti
  • Žádné prostoje mezi boji
  • Tituly
  • Tome of Knowledge
  • Aukce
  • Cestování
  • Převaha Destrukce
Související články
  1. Warhammer Online – cesty s questy
  2. Warhammer Online – kdo s koho
  3. WAR Online v počtu 1,5 milionů kopií
  4. Warhammer Online musí uspět

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A