Warlords: Battlecry

Opět jsem (spolu s mým Penťáčkem II - 266) po čase šťastný jak blecha, zářím na stopětatřicet carských verst do dálky a vůbec okolí vidí, že tak dobrou náladu jsem měl naposledy, když jsem úspěšně složil zkoušku z matematiky (založenou na rafinované strategii "…musím si vytáhnout otázku číslo 22!"). Konečně, KONEČNĚ můžu odinstalovat Warlords: Battlecry z mého PC, proklít celý svět a večer zasmažit Warlords II & III…
Warlords: Battlecry

Žánr: realtimeová strategie
Minimum: Pentium II 233, 64 MB RAM
3D: ne
Multiplayer: ano
Výrobce: SSG
Distributor:
Mattel

Zarytí fandové již patrně v této chvíli hledají sekundanty na souboj "pistole za úsvitu" nebo shánějí přihlášky do voodoo klubů, případně se chystají napsat vtipný komentář o mé nízké inteligenci nebo zaujatosti. Nevšímejte si toho, víte co jim totiž bude v následujících řádcích vadit nejvíc? Že vše je čistá pravda, jejíž nahotu (jak známo) málokdo snese… Když se mi do rukou dostala dlouho opěvovaná strategie Warlords: Battlecry, byl jsem bez sebe štěstím. Pokračování jedné z mých nejoblíbenějších a nejlepších her co znám, slibovalo pekelnou smažbu a vrcholný hráčský požitek při komandování pidižvíků ve fantasy světě, s fajnovým příběhem a nebetyčnou hratelností. Ale, ech… jak to jen říct… Ono se to jaksi tak nějak ani moc nepovedlo… No, posuďte sami:

Pche! (První)
Od instalace očekávám, že bude absolutně blbuvzdorná, uživatelsky příjemná a vůbec, první šok mě čekal v podobě minimální velikosti místa na disku. Instalátor po zjištění, že mám k dispozici pouze 641 MB na instalaci bez animaček (asi 160MB, které mají zůstat na CD) se uraženě zasekl a pro jistotu quitnul. Co to je sakra? Že bych neuměl počítat? To snad ne! Do toho Vám zvučí k tanci a poslechu moc pěkná fantasy hudba, škoda jen, že při kopírování nějakých 645MB se tento (bezpochyby nádherný song) stále opakuje a má pouze 7 vteřin. Přesně. Studené sprcha a pět koňaků mi opět spravilo náladu a jen tak ze zvědavosti se dívám na používaný swapfile… 150MB a to jsem ještě ani pořádně nezačal… Uááá!

Wow! (První)
Grafika menu, postaviček, ikonek a tak vůbec docela ujde. Hmmm! Intro teda nic moc, procházka mistra s žákem(yní) a jeho následné rozmáznutí je hned po napadnutí země z galaxie X to nejhorší klišé vůbec, vsadím se, že takových inter každý viděl aspoň 145x v různých kombinacích. Hudba a zvuky jsou fajn. Fandové předchozích verzí si jistě všimnou, že použité samply znějí velmi "starowarlordsky". Tedy, hudba se mě osobně sice líbí, ale ostatním ne-fandům série bude patrně připadat nevýrazná.

Wow! (Druhé)
Tvorba charakteru pro hru je výborná. Vytvoříte si postavičku stratéga, se kterým procházíte jednotlivé mapy kampaně a plníte různé úkoly (od standardních budovatelsko-vyhlazovacích, až po různé doprovody atd.). Skvělé je, že se váš zvolený charakter stále vyvíjí, učí se nové dovednosti a kouzla a postupně se stává čím dál mocnějším, což přímo ovlivňuje kouzla, která může seslat a jednotky, které komanduje. K dispozici budete mít spoustu ras a povolání (pozor, hrdina, který je k dispozici v tažení nejde použít v obyčejných mapách a naopak!). Možná Vás zarazí, jak to, že na začátku můžete zvolit jen třeba ze dvou povolání, ale v tom je další chytrý fígl. Po nějakých těch úrovních se např. kněz specializuje na léčitele, druida, paladina atd. Rovněž před každou mapou můžete najmout za jakési bonusové body žoldáky (většinou VELMI silné postavy různých povolání), kteří jsou samozřejmě s rostoucí zkušeností čím dál dražší a můžete jich mít míň.

Pche! (Druhé)
Grafika v samotné hře je něco příšerného, bože, kde v sobě autoři našli odvahu použít takové vyrenderované odpornosti! To je tak hnusné, že se to ani nedá popsat, např. knihovna (nebo to je templ?) vypadá jako odlitek z jednoho kusu kovu, žádná travička, nic, pusto a prázdno. Fuj! Mezi Warlordy a PRVNÍM dílem Age of Empires je asi takový rozdíl, jako mezi Dunou a Warcraftem II, tedy PODSTATNÝ. Nepochopil jsem proč nemohli použít (jak je u fantasy zvykem) kreseb nějakého fantasy kreslíře a tím hře vdechnout jakousi osobnost, tyhle sterilní stavbičky jsou na bl… (blití? – pozn. šotek). Nechápu, proč xichtíky gerojů kreslené být můžou a stavby ne. Navíc, podívejte se na obrázky okolo, ty momentky v přírodě byly náhodně vybrány z celé mapy. Síla, co? Nepřipadá vám, že za něco takového by se pomalu styděl i stařičký Warcraft? Jediné co grafiku drží nad vodou je hi-color.

Warlords: BattlecryWarlords: Battlecry

Warlords: BattlecryWarlords: Battlecry

Pche! (Třetí)
Hardwarové nároky jsou absurdně přemrštěné, na minimální konfiguraci, kdy se Age of Empires II ani nezadrhne se Battlecry táhne (a to s dvojnásobkem paměti, tedy s 64MB) jako chrchel. Nejen že samotné nahrávání trvá nehorázně dlouho, ale PC do toho samozřejmě neustále swapuje. Nemusím mít univerzitu, abych viděl tu NEJNEoptimalizovanější hru v životě. Tahle hra je velmi "Microsoftí" jestli mi rozumíte. Pamatujete si na Age of Empires II které jsou jednak mnohem hezčí a za druhé běhají myslím i na 32 MB? Bože… Další věc, nechápu proč se snaží do klišé ovládání realtime strategií zavádět jakési úchylné novoty. Testeři byli buď podplacení, úplně namol anebo banda masochistických idiotů. Zkuste si posunout šipkami obraz… Super, ne?

Pche! (Čtvrté)
Veškerá strategie se zvrhává do zběsilého pobíhání s jedinou grupou naspeedovanou hrdinovým lead bonusem a kouzly. Tohle NENÍ strategie, ale skupinový DIABLO klon s prvky RPG a strategie. Navíc, co nenávidím přímo bytostně a neodpustitelně je podvádění ze strany PeCky, počítač je tupý jak poleno, přesto však vždy ví, kde jste a štráduje si to přímo k vám a dokonce má vždy a tím myslím OPRAVDY VŽDY početní převahu. Několikanásobnou. Což samozřejmě logicky znamená, že má taky několikanásobek i velmi silných postav, hrdinů, staveb, dolů… Prostě všeho. Spravedlnost dostala řádně na frak. Pokud byste jen na minutku prohodily Vaše síly s počítačem, nepomůže mu ani svěcená.

Pche! (Páté)
Ony RPG prvky o kterých se tak velkohubě ve spojitosti s Battlecry mluví, mají několik zajímavých vlastností, které pokládám za natolik fatální, že (aspoň pro mě) hru degradují k nepoužitelnosti. Několik situací ze hry:

Snažím se vytrénovat jednu suchou elfí princezničku a udělat z ní bleskometčíka vysoké jakosti (takové fantasy dělostřelectvo), což se časem jakž takž daří, hrdý na svůj výkon odcházím na další mapu kde má tato princeznička opět stejné vlastnosti jako na začátku předchozí hry. Dobrý nápad! Moc mě pobavil.

Hrdina nadaný ke kouzlení se může učit kouzla prostým "vymýšlením" v chrámu. Paráda, řeknete si, ale on je o mapu dál zase neumí jakoby je v životě neviděl. To tam snad neměli dávat vůbec…

Warlords: BattlecryWarlords: Battlecry

Warlords: BattlecryWarlords: Battlecry

Pche! (Šesté, poslední, fatální a největší)
A teď pozor všichni fandové starodávných Warlordsů, pokud jste to nepochopili, tohle není další pokračování naší oblíbené tahové gamesky. Tohle je něco co sem (bohužel) nemůžu napsat. Naoko bohatá hra, ale pokud očekáváte, že se jednotky a stavby každé rasy liší jako ve Starcraftu, tedy – úplně jiné stavby, možnosti a strategie, opět vás zklamu. Rasy si jsou zoufale podobné a pokud například asi 4 z nich můžou stavět stejnou jednotku, nejsou zase AŽ tak rozdílné, také grafika staveb je dosti často podobná. Jistě, minotauři mají jiné budovy než lidé, ale pokud poctivě odehrajete všech devět ras, máte u těch posledních neurčitý pocit "…kde sem to sakra viděl?"

Bod neutrální - kampaň, dostupné mapy a editor
Z údajné kampaně za dobro a zlo se stala jedna maxikampaň, kde je možné se v půlce rozhodnout kterou cestu si zvolíte. No, dejme tomu. Mapy ovšem nejsou nic extra řekl bych. Na krásná scenária z Age of Empires procpaná zajímavými úkoly klidně zapomeňte. Kvalitu příběhu zde zastupuje žbrblání postaviček za každým druhým šutrem. Naštěstí je přítomen editor a generátor map, takže ve dvou (a více) hráčích to docela jde.

Zverdiktujmež to… (kdyby to tak viděl nějaký potrhlý jazykozpytec)

Grafika: 5/10
Zvuky: 7/10
Hudba: 8/10
Hratelnost: 5/10
Jak vidno z textu výše, zápas týmu Pche! s týmem Wow! dopadl 6:2, to myslím mluví za vše…Fandové, jděte OD toho, doporučeno pouze zatvrzelým milovníkům realtime strategií s nabušeným strojem. Průměr.
Celkové hodnocení: 5/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 12 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Recenze

Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Rece…

Masivní MMORPG Black Desert konečně dorazilo na mobilní telefony a vypadá to na hodně slušnou zábavu.

13.  1.  2020 | | 3 N/A