Warlords Battlecry – devět ras na bitevním poli

A máme tu na obzoru další fantasy strategii. Tentokrát se pyšní příslušností k sérii Warlords a i když nejde přímo o sequel s pořadovým číslem IV, určitě to bude stát za to. Konkurencí bude především pro Kingdom Under Fire a pokud vás tedy zajímá, s čím vytáhne do boje o přízeň hráčů, čtěte dál…
Warlords Battlecry – devět ras na bitevním poli
Řev bojovníků vrážejících si meče do těla, stíny jednotek létajících nad zemí, kouř stoupající ze spálených těl a mumlání kouzelníků schovaných kdesi v zadních řadách vaší armády – tak nějak bude nejspíš vypadat obrázek z Warlords Battlecry. Pro Red Orb Entertaiment chystají tuhle hru lidé z SSG, kteří měli na svědomí i předcházející díly Warlords, a vzhledem k jejich letitým zkušenostem není divu, že se rozhodli osvědčené schéma trochu vyšperkovat o prvky RPG - zvlášť když právě kombinace RTS/RPG je zrovna v kurzu.

Hned první základní informace dává tušit, že Warlords Battlecry nebude žádné troškaření. Na výběr budete mít totiž hned z devíti různých ras, které budou navíc pro přehlednost rozděleny ještě do skupin podle stupně civilizovanosti a přesvědčení. Je-li tedy vaším oblíbeným přesvědčením Dobro, pak si budete vybírat z lidí, barbarů a vznešených elfů; dáváte-li přednost absolutní nezávislosti, budou pro vás jako dělaní trpaslíci, minotauři či lesní elfové a konečně, pokud je vaší nejoblíbenější postavou z Pána prstenů Sauron, určitě si nenecháte ujít možnost zahrát si za Zlo v podobě temných elfů, skřetů a nemrtvých. Všechny rasy budou mít samozřejmě různou hodnotu klasických vlastností jako je počet životů, rychlost nebo útočná síla, přitom však bude mít každá rasa ještě minimálně tři svoje speciální schopnosti - např. bonus+1 na útok v noci, odolnost vůči jedům nebo doušek odvahy navíc v podobě odolnosti vůči strachu.

Hra bude rozdělena celkově do šesti velkých kapitol, během kterých budou vaši hlavní hrdinové získávat body zkušenosti a pátrat po dvou magických meteoritech. Postupem času jim ke zvolené rase přidáte i povolání (válečník, zloděj, kněz nebo kouzelník) a ještě později i specializaci a další zvláštní schopnosti, kterých bude na výběr celkem šedesát (např. bonus +10 k útočnosti zbraně). A to vše bude mít vliv nejen na hrdiny samotné, ale do jisté míry i na sílu jednotek, které se budou vyskytovat v jejich okolí. Čím blíž Hrdinovi daná jednotka bude, tím víc si bude věřit a tím větší bude i její bonus na útok či obranu – jednoduchý, ale účinný princip zvlášť na vyšších úrovních.

Co se RTS prvků týče, ty budou samozřejmě v převaze a tak se můžete těšit nejen na pozemní i vzdušné jednotky, z nichž některé budou moci přecházet i do dalších úrovní s nasbíranými zkušenostmi, ale užijete si s mírou i klasické těžby surovin, díky čemuž budete zvyšovat svoji produkci. Zdůrazňuji přitom slůvko “s mírou “, protože ve Warlods Battlecry bude tento systém zjednodušen na minimum – kliknutím na dělníka a na důl zkrátka spustíte celý proces a dál už se o něj nebudete starat. Zato si užijete s bohatě propracovaným systémem magie, který bude mít celkem deset sfér, z nichž každá bude obsahovat osm různých kouzel. Že k tomu budete potřebovat kvanta many a že ne každé kouzlo se vydaří, to snad ani nemusím dodávat, podotknu jen ještě, že kouzla by měla používat 3D grafiky a sesílat je budete moci v podstatě všechna pomocí klávesových zkratek. To se vám možná bude zdát jako zbytečnost při hraní prvních úrovní, ale později, nebo dokonce při plánovánem multiplayeru pro šest hráčů, se to nejspíš ukáže jako moooc užitečná věc.

Každopádně, Warlords Battlecry nevypadá vůbec špatně. Jak si povede v konkurenci s Kingdom Under Fire (vyjde koncem léta) nebo dokonce s Warcraftem III (snad v zimě 2000), to je otázkou. Výhodu mají Warlordi v tom, že vyjdou už v květnu. Zda svůj časový náskok tahle akční, rychlá a snad i přehledná RTS využije, to se nechme překvapit.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

včera |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |