Warm Up! demo – od každého trochu

Je jasné, že tvůrci počítačových her s námětem závodů z prostředí Formule 1 se snaží o co nejakčnější provedení. Takový je dnes trend a nelze se tomu divit. Akční hry jsou prostě nejvýnosnějším artiklem a proto jen malé procento tvůrců sází na zcela opačný pól a to na realistické zpracování, tedy na simulaci. Co je pro koho lepší, to ať už každý rozhodne sám. Ovšem což takhle od každého trochu?
Vývojářský tým Microids se v této hře jednoduše rozhodl učinit kompromis mezi nerealistickým, tedy arkádním stylem hry a stylem realistickým, tedy simulací. Každopádně si tito chlapíci uvědomují, že realistickou simulací zřejmě nelze vyhovět všem. Poněvadž vždycky se najdou tací, kteří o nějaké složité nastavování vlastností monopostu buďto nemají zájem nebo jednoduše na to nemají čas. Zároveň, ale vědí, že k arkádnímu zpracování nelze pěstovat dlouhodobější vztah, a to z toho důvodu, že projíždění 90 stupňových zatáček 250 km za hodinu za nedlouho omrzí i toho nejkontroverznějšího kaskadéra. Šalamounova rada tedy zní: „ Vytvořte vícero herních módů, od toho nejvíce vymykajícího se skutečnosti, až po ten skutečně nejopravdovější, jemuž holdují jen opravdoví formuloví gurmáni.“ Prvním módem je klasický „ARCADE“ mód, což s opravdovou simulací má jen pramálo společného. Vašemu vozu neuškodí vyjetí z trati nebo náraz do svodidel a jedinou věcí, s niž zápolíte je váš výsledný čas nebo lépe řečeno počet předjetých soupeřů. Na odreagování výborná věc – nic víc, nic míň. Trochu serioznějším je mód, zvaný „SIMPLIFIED SIMULATION“. Zde už musíte dávat pozor na nepříjemné zatáčky a na písek a štěrk mimo trať, nicméně o zbytek vašich problémů se postará počítač sám. Docela dobrá možnost pro ty, co s hrou teprve začínají, i když i to nemusí mít dlouhého trvání. Ono přece jenom není nad to, vypořádat se se svými jezdeckými chybami sám a ne aby např. dotočení volantu nebo přibrzdění v prudké zatáčce za nás dělal počítač.

Warm Up!Warm Up!

Warm Up!Warm Up!

Třetím a asi nejoblíbenějším herním módem je tzv. „EXTENDED SIMULATION“. Ne nadarmo se říká, že nejlepší je zlatá střední cesta. No a „Extended Simulation“ takovou (sice trochu těžší) střední cestou této hry je. Zde se už budete muset vypořádat s prakticky totožným chováním svého vozidla na trati a taky s činností neméně důležitou. A tou je příprava svého monopostu do samotného závodu. Nastavíte své pneumatiky podle toho jestli je mokro, sucho nebo prašno, potom zkontrolujete brzdovou kapalinu, vyberete nový spoiler atd. Však to znáte. Už nebude stačit pouze letmé obeznámení se s tlačítky plyn a brzda, neboť na trati se budou pohybovat jezdci, kteří čtení manuálu neskončili jen u těchto dvou položek. Proč zrovna manuál a proč jezdci? Chlapíci z Microids varují, že číst jej, bude v tomto módu velikou výhodou. Na rozdíl od „GHOST MODE, kde se to prý stane naprostou nutností a to zejména při hraní s on-line protivníky. Těch může být i s Vámi celkově deset. Tím jsme se dostali až k poslednímu módu, který je vesměs totéž co „Extended Simulation“, dohnaný akorát do větších detailů a samozřejmě je o poznání těžší (pro on-line špíling v „Ghost mode“ si musíte stáhnout 40 kb soubor).

Warm Up!Warm Up!

Pomineme-li výše zmiňovanou hratelnost, zbývá už jen hodnotit technické provedení hry, což u propagačních prohlášení k podobným hrám bývá často jako přes jeden velký kopírák Takže asi takhle: fotorealistické zpracování s nesčetnými animačními prvky a zvukově realistický dojem, co se audiovizuální části týče(mimo jiné hra podporuje 3Dnow). Minimální konfigurace je Pentium 233MX s 32 MB RAM a 4 MB 3D grafickou kartou. Zda-li má hra licenci se nikde neuvádí, ale o tom se koneckonců můžete přesvědčit po stáhnutí 54 MB dema k této hře. Ale hlavně o tom, zda-li slova jako nejrealističtější, nejzábavnější a jedinečný, neztratily ve spojení s počítačovými hrami svůj pravý význam. Příjemnou zábavu.

Váš názor Další článek: Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty – nedočkavost je slabé slovo

Témata článku: , , ,