Warrior Kings - lepší než Warcraft 3?

Po uvedení Diabla II si celý herní svět začal hledat další modlu, ke které by mohl upínat své zraky a prosit boha, aby s nimi její tvůrci měli slitování a neodsunuli datum vydání zase o nějaký ten pátek dál. Zatím vše vypadalo, že se tak naše zraky upnou k třetímu pokračování slavných Warcraftů. Po přečtení tohoto článku, ale možná změníte názor. Nad obzorem se totiž objevila hra Warrior Kings.
Warrior Kings - lepší než Warcraft 3?
Podle dostupných informací na to jdou Blizzardí game designeři zcela jinak než u prvních dvou warcraftích dílů. Často se dokonce mluví o revoluci v pojetí herní strategie. V čem má ta revoluce spočívat? Jedním z převratných prvků má být kombinace strategie s RPG. S tím jde ruku v ruce skutečnost, že již nebudete velet desítkám jednotek, tak jako tomu bylo v předcházejících dvou dílech, ale daleko menší skupině bojovníků, jejichž vlastnosti se budou časem a nabitými zkušenostmi postupně vylepšovat. Svým způsobem se o revoluci v pojetí strategického žánru jistě jedná, ale na druhou stranu to nemusí vyhovovat všem. Někomu můžou ty desítky jednotek (a litry prolité krve) chybět - třeba mně. Do toho přichází strategie nazvaná Warrior Kings, která je velmi podobná nedávno vyšlému Shogunu a stejně jako v něm, budete i tady ovládat stovky vojáků sdružených do jednotek, desítky jednotek sdružených do formací, to vše v několika armádách. Co myslíte, bude to stát za to?

Warrior KingsWarrior Kings

Jak jsem již napsal o pár řádek výše - hra je velmi podobná hře Shogun. Podle zatím dostupných obrázků je jejich podobnost nejvíc patrná v bitevní části hry. To je pro polovinu pařanské obce zcela jistě dobrá zpráva, nepotěší ale druhou polovinu, která si tento inovativní způsob vidění a ovládání neoblíbila a dává přednost klasickému pojetí strategických her. Tady ovšem podobnost se Shogunem nekončí. Ten byl rozdělen na dvě části. Ve strategické části jste vykonávali všechna rozhodnutí týkající se vašeho impéria, od ekonomických po vojenská. Na bitevním poli jste pak rozhodovali o osudu svých jednotek udílením rozkazů svým velitelům. Velmi podobné, ne-li zcela stejné to bude i ve hře Warrior Kings, s tím rozdílem, že tady budou všechny bitvy ještě větší a velkolepější. Zatímco ve Shogunu se bitvy mohly účastnit pouze jednotky momentálně přítomné v sektoru kde bitva probíhala, podle zatím neověřených zpráv bude ve Warrior Kings možné kupříkladu se opevnit a čekat na posily, které mohou přijít i z druhého konce království. Hra díky tomu získává zcela jiný rozměr - už se nebude jednat o simulaci bitvy, ale o skutečnou válku, protože ve hře budete mít stejné možnosti jako by tomu bylo ve skutečnosti. Ale jak jsem již uvedl - nejedná se o potvrzenou zprávu. Že tomu nakonec tak bude, zatím vyplývá z několika informací, které autoři o hře vypustili do světa. S možností opevnění souvisí i skutečnost, že boje nebudou probíhat pouze na holých pláních, ale půjde také o dobývání hradů a pevností nebo naopak o jejich obranu.

Warrior KingsWarrior Kings

Autoři se vzepřeli současnému trendu stále se zvyšujících HW nároků a zaručují se, že hra poběží stejně rychle na Celeronu 600 i na stařičkém Pentiu 266. Toho chtějí docílit proměnlivou kvalitou zobrazení. Na výkonnějším počítači poběží hra s mnohem větším množstvím detailů a tím se herní prostředí stane reálnějším, než na starém počítači s dýchavičným procesorem. Na obou konfiguracích by hra měla běžet stejně rychle.

Warrior KingsWarrior Kings

Další devizou nové hry by mělo být poměrně jednoduché ovládání. Jak autoři poznamenali: "Hardcore hráčů strategických her zase až tak moc není, kdybychom ovládání hry a její celkovou koncepci měli připravovat s ohledem pouze na ně, byli by ostatní zájemci o naši hru z kola venku - zkrátka by nepochopili složité ovládání a po několika desítkách minut hraní by přišlo rozladění z toho, co si to koupili za paskvil. Snažíme se tedy udělat hru, kterou nebude složité pochopit, bude se snadno ovládat, ale přitom vám poskytne dostatek možností a voleb při vašem strategickém rozhodování. Abyste z bitevního pole odešli jako vítězové, budete muset pořádně myslet. Žádné piškvorky nečekejte."

Samozřejmostí je také multiplayerová hra až pro osm hráčů včetně podpory hry přes internet.

Hra je vyvíjena poměrně neznámým týmem BLACK Cactus a distribuována naopak velmi dobře známou Sierrou.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A