Watch Dogs 2: E3 dojmy z hackerské akce

Pokračování Watch Dogs bylo sice oznámené už pře E3, ale Ubisoft si stejně nedal pokoj a přímo na výstavě odhalil spoustu dalších informací.

Začneme s hlavní postavou. Tentokrát to bude mladý hacker Marcus Holloway, který má trochu problémy se zákonem a snaží se zničit novou generaci městského systému, ctOS 2.0. I za tímto účelem se přidal ke staré známé organizaci Dedsec. V jedničce to byla tajná organizace, ale tady to z vypadá jinak. Marcus má logo Dedsecu na čepici a na ulicích jsou vidět billboardy s logem, zkrátka tajná organizace jak má být. Co však vidět je, je velký odklon od ponuré atmosféry k mnohem barvitějšímu podání, což oceňujeme. 

S novou hlavní postavou se přesuneme i do nového města. Z Chicaga jdeme do prosluněného San Francisca a přilehlé oblasti Bay Area. Změna je nejvíc poznat v grafickém stylu. Všechno je barevnější a město působí opravdu živě. Tady se ale sluší upozornit, že se jedná o Ubisoft, veškeré ukázané záběry byly pravděpodobně silně naskriptované a navíc můžeme i o kvalitách grafiky úspěšně pochybovat. Minimálně do té doby, než se hra objeví na našich televizích. 

1465961458-2.jpg1465961458-3.jpg1465961458-4.jpg

S barevnější grafikou samotná hratelnost a dojem nějak nabral na obrátkách a už by to nemělo být ta pochmourné pobíhání z jedničky. Marcus je akční, rozdováděný mladý člověk a jak to vypadá, tak i dost parkurově založený. Watch Dogs se tak o něco více přiblížilo k Assassin's Creed, které letos na E3 bylo jen ve formě ukázky filmu. Už v jedničce jsme sice mohli narazit na parkourování všude možně, dvojka však volnost pohybu zvedne na zcela novou úroveň. A to je další plus.

Většími změnami by měl projít systém hackování. Krom toho, co bylo v jedničce budete moci hacknout jakéhokoli člověka a jakékoli auto, které je zrovna poblíž. Také by to v některých případech už nemělo být prosté zmáčknutí tlačítka, ale někdy si s tím budete muset dát více práce. I když si moc dobře nedokážu představit, že jedu v autě, chci zvednout most a u hackováním musím strávit půl hodiny. Řekl bych tedy, že složitější postup bude jen u více zabezpečených a důležitých věcí.

 

Jako věrného společníka si s sebou budete nosit létajícího drona, který funguje jako taková pohyblivější kamerka z jedničky

 

Jako věrného společníka si s sebou budete nosit létajícího drona, který funguje jako taková pohyblivější kamerka z jedničky. Dosah drona nejspíše bude nějak omezený. Jinak byste totiž mohli vše dělat z jednoho místa a po celém městě posílat jen svého létajícího kamaráda. V batohu také čeká dron na kolečkách, který bude mít využití spíše v interiérech, než v otevřených prostorách. Obě tyto vychytávky však přidávají další možnosti k již beztak pestré hratelnosti.

1465961458-6.jpg

Inovací se dočkal mobil hlavního hrdiny. Nevím jak vy, ale v jedničce jsem ho použil snad jen v případě, kdy jsem potřeboval auto. Tady bude mít už na první pohled daleko více využití a asi bude do jisté míry nahrazovat mapu.

Vývojáři prohlásili, že si ve Watch Dogs najde každý ten svůj herní styl. Budete tak mít na výběr, jestli misi projdete násilnou nebo nenásilnou cestou. V ukázce se to z původně stealh postupu zvrhlo na pěknou přestřelku, ale určitě by se to dalo zvládnout i bez toho. I to vítáme, jelikož to otevírá více cest, jak se poprat s každou situací. A navíc s pěknou hudbou ve sluchátkách. Stylovka.

Celkově mi přijde, že se Ubi snaží z Marcuse udělat hrozně stylového hrdinu. Prostě týpek v cool oblečení, běhá všude možně po střechách, navíc hravě nahackuje všechno, co potká. Ještě k tomu používá jako zbraň na blízko jojo. No to je přece super, ne? O něco podobného, i když v trochu jiném smyslu, se snažila jednička. Jak už to ale u Ubisoftu často bývá, po "betatestu" jménem Watch Dogs bychom mohli konečně narazit na kvalitní titul. 

 

Interakce a propojení kamarádů v kooperaci se podobá hře Dark Souls, na upřesnění funkcí tohoto mechanismu si však budeme muset ještě počkat

 

Ani ne multiplayer se nezapomnělo. Stejně jako u prvního dílu tady bude podobný mulťák s poupraveným systémem, ale tím zásadnějším je oznámení lokální kooperace. O té snad zatím víme jen to, že bude a že bude nesmírně jednoduchá. Interakce a propojení kamarádů v kooperaci se podobá hře Dark Souls, na upřesnění funkcí tohoto mechanismu si však budeme muset ještě počkat. Prozatím to vypadá přinejmenším zajímavě.

1465961459-5.jpg1465961460-7.jpg1465961460-8.jpg

Nakonec samozřejmě nesmíme zapomenout na spoustu edicí hry, které jsou pro Ubisoft typické. Celkem vyjde šest různých edic, přičemž ani v té nejdražší nebude všechno. Některé edice mají v sobě DLC, které v té druhé zase nejsou a tak dále. Tímhle si u fanoušků Ubisoft určitě nepolepšil. Ale co se dá dělat.

Ubi samozřejmě nezůstalo jen u exkluzivního stažitelného obsahu, takže v druhé nejdražší edici najdete např. repliku robota ze hry, kterou můžete ovládat pomocí aplikace pro Android a iOS. V Return of Dedsec zase najdete postavičku Marcuse Hollowaye a k tomu jeho čepici a další věci se znakem Dedsecu. Tak neváhejte a objednávejte. Watch Dogs 2 vychází na PC, Xbox One a PS4 už 15. listopadu tohoto roku. A my doufáme, že tentokrát nezklame.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A