Watch Dogs trousí detaily: živý svět a mobilem ku svobodě

Sid Shuman o městě, misích a tak vůbec.

Watch Dogs patří do seznamu titulů, na které se letos neuvěřitelně těšíme. Proto vítáme každý nový ždíbek informací a nemůžeme ponechat stranou zajímavosti z rozhovoru se Sidem Shumanem, manažerem sociálních médií PS. Dozvíte se tak více o hlavním protagonistovi, nepovinných úkolech, multiplayeru, městu Chicago atd.

Aiden Pierce: hrdinský anti-hrdina

Už od dob prvního traileru bylo jasné, že Pierce nebude klasickým hrdinou v pravém smyslu tohoto slova. Je to člověk s temnou minulostí, který za svůj život udělal nemálo špatných rozhodnutí. Jako mladík, vyrůstající v Chicagu, se rád nabourával do bankovních účtů, kamerových systémů a obecně cuchal nervy místním policejním složkám. Stal se z něj štvanec, který ale stále stojí na straně obyvatel. Jejich svobody a klidného způsobu života.

438c0144-81309.jpga8159ff3-81308.jpg

Podobné chování však nemizí beztrestně. Za svůj život si Aiden vytvořil nemálo mocných nepřátel a hráč tak zdaleka nebude vybírat mezi dvěma zly. Kruh se uzavírá a každé rozhodnutí může být poslední.

Chicago: město plné života

Není tajemstvím, že mnoho sandboxových titulů nezvládá vdechnout svým herním oblastem život a místo menšího, ale detailnějšího prostředí sází na rozsáhlá prostranství zející prázdnotou (Just Cause, neschovávej se). Tvůrci ale tvrdí, že město ve Watch Dogs bude žít.

Docílit toho hodlají nejen značným počtem obyvatel a detaily nasoukaným prostředím, ale také malým prvky, které vytváří celkovou atmosféru. Uličky, zavalené odpadem. Kamery, které dovolí nahlédnout do příbytků. To vše má vytvořit dojem realistického a neustále se měnícího světa.

Hackování všeho a všech

Díky operačnímu systému ctOS, propojujícím celé město, se hráčům otevírají lákavé příležitosti. Vývojáři se dušují, že většina herních situací, do kterých se hráč dostane, nemá ani špetku skriptů a vše se děje „za chodu“. Hra v mnohém spoléhá na dynamickou a tím i značně nepředvídatelnou akci. Nabourávání do kamer, jež vám pomohou se nepozorovaně proplížit do objektu, je jen špičkou ledovce. Co takhle otevřít dveře garáže a odlákat stráže? Nebo při útěku hacknout semafor a vytvořit pořádnou bouračku? To bude na hráči a jen na něm.

Od Ramba po Sama Fishera

Přístup k řešení problémů bude taktéž ve značné míře záviset na stylu hry každého z nás. Aiden je schopným žoldákem a hrátky s telefonem nepatří mezi jeho jediné radovánky. Hráči, kterým je blíže Splinter Cell, využijí kamerový systém pro naplánování další cesty, tiché odklízení stráží (nikoliv zabíjení) a plnění úkolu pod rouškou noci.

Hráčům, odkojeným bijáky s Jean Claudem Van Dammem, nikdo nebrání popadnout samopal a vydat se na stezku mrtvol. Dávat pozor si ale budeme muset, jelikož nedbalé střílení do davu způsobí pokles vaší reputace. A s tím se zavřou dveře, které byste raději nechali pootevřené.

Multiplayer v singlu

O multiplayeru toho víme opravdu jen velmi málo, Ubisoft totiž kuchtí něco unikátního a veškeré informace pečlivě tutlá. Shuman však prozradil minimálně to, že se multiplayer a singleplayer bude propojovat a vytvářet tak jednotný zážitek bez toho, aby hráče vytrhával ze zážitku. Osobně doufáme, že půjde o jakýsi způsob drop-in/drop-out režimu s možností kooperace, to je však zatím ve hvězdách. Multiplayer pak bude ještě doplňovat mobilní aplikace Companion, o té však nepadlo ani slovo. Holt si budeme muset počkat.

d3849c1d-75855.jpgef2f796e-75854.jpg

Sousedská hlídka

Po městě jsou roztroušeny centrály systému ctOS, což bylo dobře předvedeno v nejnovějších záběrech. Poté, co se do centrály dokážete nabourat, stáhne se vám do smartphonu celá řada užitečných informací, jako je například algoritmus zločinu pro danou čtvrť. Pokud si zrovna budete chtít odpočinout od příběhu a zahrát si na Batmana, můžete pomocí stažených dat vyhledat potenciální oběti a pomoci jim. Jedná se o jeden z mnoha druhů nepovinných úkolů, dočkáme se ale i mnohem šílenějších. Co takhle střílení ufonů v rozšířené realitě?

Watch Dogs zatím vypadají neskutečně slibně, raději se ale nenechejme unést sliby vývojářů (všichni víme, jak to občas dopadne). Titul se chystá na současnou i novou generaci konzolí, stejně jako na PC, a to 22. listopadu letošního roku.

Zdroj: Gamepur

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Ubisoft u Valhally a Legionu ukazuje, s jakým počítačem si zahrajete

Ubisoft u Valhally a Legionu ukazuje, s jakým počí…

Vývojáři se konečně naučili zveřejňovat přesné specifikace PC a k nim kvalitu nastavení a očekávaný výkon.

27.  10.  2020 | | 2 N/A
Státní svátek na Steamu: Celý týden slevy na hry od českých a slovenských tvůrců

Státní svátek na Steamu: Celý týden slevy na hry o…

27.  10.  2020 | | 2 N/A
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A