Witchwork: nový oficiální přídavek k NWN zdarma!

Od vydání "revolučního" RPG jménem Neverwinter Nights uplynulo již mnoho týdnů. Za tu dobu se vyrojilo nepřeberné množství nových přídavků, které z převážné většiny pocházejí z kutilských dílen nadšených hráčů nebo celých týmů. Samotní BioWare ovšem oznámili, že chystají oficiální přídavek, který bude ZDARMA! Připravte se na The Witchwork Series.

Práce na Neverwinter Nights: The Witchwork Series začaly už koncem srpna tohoto roku. Zhostil se jich tzv. "Live Team", což je tým programátorů a herních designérů uvnitř BioWare, kteří mají na starosti vývoj online projektů jako je tento. The Witchwork Series (zkráceně TWS) se skládá z několika modulů. Ten první nese název Witchwork 1: The Fields of Battle a jeho zaměření je především na začátečníky s postavami na prvních úrovních.

 

"Magie vystupuje z různých zdrojů. Klerikové čerpají svou sílu od božstev a bardi ze své hudby, druidové zase ze soužití s přírodou, čarodějové ji mají v krvi a kouzelníci v nekonečných rocích studia. Čarodějnice jsou však jiné, mnohem nebezpečnější. Jejich síla a moc pochází z vás, spočívá ve schopnosti dotýkat se vaší duše, tvarovat ji i vaše přesvědčení. Tak dokáží čarodějnice měnit lidské životy a osudy..."

- Z knihy "O původu"

 

Když si Live Team nechával dělat průzkum ohledně toho, po čem hráči NWN nejvíce baží, vyšlo jim, že chtějí hluboký příběh rozdělený do několika modulů - a to je přesně TWS. Zápletka je tentokrát mnohem temnější než původní NWN, dost se má podobat Baldur`s Gate 2: Shadows of Amn (jehož jsou ostatně BioWare taktéž autory). Hra začíná tak, že se probudíte uprostřed bitvy, neschopní si vzpomenout kdo a jak vás dostal právě tam, kde jste. Poslední slova prince, který zmírá na bojišti jsou "Řekni královi, že je mrtvá". Když se podruhé probouzíte, zjišťujete, že je po bitvě a vy ležíte mezi těly padlých.

Vaším úkolem je tedy zjistit o co to tady vlastně jde. Kdo byl tajemný princ? Kdo je ta "ona", o které se zmiňuje? A kde je vlastně král, kam máte jít?! Ale ta nejdůležitější otázka ze všech zní... komu můžete věřit?

Svět do kterého se v TWS podíváte je jiný než ten, který jste navštívili v původním NWN (vycházel z licence Forgotten Realms). Byl vytvořen speciálně pro tuto sérii. Jedná se o velmi rozlehlou zemi, ovšem v prvním modulu (Witchwork I: The Fields of Battle) jí spatříte jen malý severní kousek. Podíváte se do nadzemní trpasličí vesnice, mrazivého horského hřbitova, na mlhavou polomrtvou Pláň nářků a pak dále na jih, do neznámých končin.

 

Protože TWS není skutečným datadiskem či expansion packem, nedá se čekat, že narazíme na desítky druhů zbrusu nových nepřátel. Bylo by to příliš náročné na čas a tím pádem tedy i příliš drahé a jen těžko by pak mohl BioWare takovou sérii vydat zdarma. Designéři raději vzali potvory dostupné z původního NWN a lehce je poupravili - tak například vznikli ti trpaslíci z nadzemní vesnice (jejich zvláštností je, že mají šedou kůži).

Jak se liší hraní TWS a původního NWN? V mnoha ohledech! Tak například byla kompletně "přepracována" smrt - vše bude vysvětleno přímo ve hře, avšak základem je to, že hráč má omezený počet životů a obživne vždy na nejbližším checkpointu. Také byl pozměněn systém zkušeností, takže je hráč nyní nabývá nikoliv vandrováním po krajině a zabíjením potvor, nýbrž poodhalováním nových zákoutí příběhu a řešením problémů. Příklad? Úkolem hráče je třeba to, aby se dostal přes stráž do nějaké místnosti. Odměna však přijde právě za to, že vkročíte do místnosti - nikoliv za to, že zabijete stráž. Máte spoustu jiných možností: proplížit se kolem, uspat ji, odlákat či přemluvit.

 

Zajímavostí TWS je, že už od prvního modulu obsahuje mnoho utilit a nových vlastností vytvořených přímo hráči. Jedná se například o vylepšení stávajícího DM klienta, pohodlnější lootování, propracovanější umělá inteligence vlastních postav i nepřátel a další. Podpora ze strany hráčů je v případě TWS obrovská a vývojáři mluví o "konečně dokonalé souhře herních vývojářů a hráčů". Rob Bartel, designér TWS, dokonce tvrdí, že by si vývoj série bez spolupráce s dobrovolníky nedokázal představit.

Na závěr mi nezbývá než dodat, že The Witchwork Series bude skutečně jedinečná série modulů mezi těmi tisíci, které jsou už nyní k dispozici - poprvé totiž bude oficiální. S ostatními však přeci jen neztratí jistou spojitost. Stejně jako ony další tisíce si ji totiž pořídíte zadarmo! A kdy vyjde? Těžko říct, "až to bude, tak to bude" praví staré přísloví a v tomto případě i designérský tým. V každém případě již nyní probíhá zuřivý betatest, a tak předpokládám, že The Witchwork Series se objeví v průběhu tohoto, maximálně nadcházejícího měsíce.

 

Oficiální stránky: http://nwn.bioware.com/downloads/module_witchwork.html
Výrobce: BioWare (http://www.bioware.com/)
Vydavatel: Infogrames (http://www.infogrames.com/)

Váš názor Další článek: Týden v rubrice Plné hry: týdenní nášup

Témata článku: , , , , ,