Wolfenstein 2008 – z E3 rovnou do Osy zla

Zatímco o Doomu 4 id Software mlčí, pusu na špacír si pustila na adresu nového pokračování Wolfensteina, který byl k vidění na E3.

Co se nějakou dobu kdesi v zákoutí šuškalo, na letošní E3 bylo definitivně potvrzeno. Legenda mezi vývojářskými studii, id Software, hodlá pokračovat ve svých osvědčených značkách, mezi nimiž pochopitelně nechybí ani ikona všech FPS, Wolfenstein.

„Prostě Wolfenstein“

Jak je patrné v mezinadpise, přesně tak byl prezentován nadcházející díl této pseudo-válečné akce včele s americkým špionem B.J. Blazkowiczem. V těsném závěsu nechybělo ani poutavé, leč krátké in-game video poukazující na slibný potenciál hry, jenž bude tkvět v neskonalé destrukci okolního prostředí, volném světě bez striktnějšího vedení hráče a v neposlední řadě také v alternativní realitě. V těchto ohledech se nový Wolfenstein bude lišit od předchozích dílů nejvíce. Zatímco starší bratříček Return to Castle Wolfenstein v podstatě následoval Wolfensteina 3D a jeho jiné postarší variace,  na E3 byla prezentována nová, rozmanitější a „tajemnější“ hra.

wolfenstein01.jpg

Do boje se vrací třetí říše, kterážto sice již neexpanduje do okolí starého kontinentu, přesto ale kuje pikle s přísně tajným projektem, označeným jako Black Sun. Po těmito dvěma slovy se nachází okultní síly, nadpřirození tvorové a zrůdné experimenty, jejichž vyvrcholení se dočkáme právě v novém Wolfensteinu. Zjevně největší roli přitom sehraje již nakousnutá alternativní realita, do které bude moci průběhem hry B.J. Blazkowicz vstoupit, využívat ji, případně v ní svádět nelehké boje s nadpřirozenem. Třetí říše je totiž s tímto alternativním světem propojena a zápletka hry se nebude týkat pouze boje s esesáky, nýbrž také poodhalováním tajemných sil v útrobách Osy zla.

Jedna z dalších velkých změn se dotkne linearity hry. Ta se totiž nechce ubírat jedním směrem, respektive nabídne několik nesouměrných cest k vytyčenému cíli

Pánové z id Software se přitom netajili, že ústřední charakter hry bude moci využívat některé prvky, respektive specifické schopnosti onoho druhého světa – kupříkladu se na bojišti představí omračující zpomalení času. V podstatě půjde o jakousi alternativu bullet-timu, byť ji nelze považovat za doslovnou a prachsprostě okopírovanou z Matrixu, potažmo Maxe Payna. 

 

Blazkowiczovi každopádně tyto vychytávky nespadnou z nebes, a určitě je nebude mít k dispozici hned ze začátku, kdy má spíše Wolfenstein připomínat staré dobré díly plné postřílených německých Gesichtů. Hra bude hráče vnořovat do tajů Black Sun zvolna a zatímco ze začátku se alternativní realita nebude jevit zbytečně nepřístupně, o pár hodin později její kontury potřísní nejeden hektolitr prolité krve a slizu. 

  wolfenstein03.jpg

Jak ale bude svět na „druhé straně“ vypadat? Podle dosud uveřejněných materiálů oblohu zahalí zelený povlak, v okolí se objeví podivná – a leckdy nepřátelská – stvoření, přičemž Blazkowiczovi dokáže zejména v tomto světě využívat svoje jinak nadpřirozené vlastnosti. Ostatně i pohyb mu bude činit daleko menší problém a jedna z hlavních fint Fň se dotkne překračování překážek. Co v naší realitě existuje, to v alternativní verzi může zmizet v mžiku oka, a tudíž uvolnit cestu.

Id tech 5

Každopádně nebude lehké udělit experimentům s okultními silami  přítrž. Německé síly pomalu, zato jistě proplují do jejich tajů a i když nebudou zcela zaškoleny v BOZP, nadělají ve fiktivním městu Isenstadt, baště nového Wolfensteina, pěknou paseku.

Už teď titul zavání velkou mírou sci-fi, která v dřívějších dílech spíše jemně korespondovala s příběhem


Jedna z dalších velkých změn se dotkne linearity hry. Ta se totiž nechce ubírat jedním směrem, respektive nabídne několik nesouměrných cest k vytyčenému cíli. Kam půjdete a co prozkoumáte, to bude záležet zejména na vás. Přitom bude platit, že některé lokality se stanou dostupnější spíše v prvních chvílích hraní, zatímco v pozdější fázi je mohou obsadit německá vojska. A dvojnásob to bude platit v případě druhého světa, v němž bude stále více a více přitvrzovat.

wolfenstein02.jpg

Příslibem kvality nového Wolfensteina se mimo jiné stává využívaný engine Id tech 5. Na této fičuře by rovněž měl běžet Doom 4 a určitě také již nějaký ten pátek chystané Rage. Každopádně má zaručit interaktivní, do jisté míry demolovatelné (jak moc se ale zatím neví)  a samozřejmě také hezké prostředí, přičemž tvůrci z id Software se dušují slovy „uvidíte to, co jste dosud jinde neviděli“. Nezbývá než doufat, že se dočkáme důstojného nástupce jedné z největších legend. V tomto případě ale nelze novému Wolfovi upřít, že značně vybočuje ze svého prvotního konceptu a vydává se novým – pro hry z id Software dosud netypickým - směrem. 

wolfenstein04.jpg wolfenstein05.jpg

Už teď titul zavání velkou mírou sci-fi, která v dřívějších dílech spíše jemně korespondovala s příběhem. Na druhou stranu je ale pravda, že Třetí říše se doopravdy zajímala o nadpřirozeno, nevysvětlitelné jevy a snažila se o jejich prozkoumání. Tvůrci tak údajně vychází – do jisté míry - z reálných podkladů a staví na nich velkou část hry. Alespoň podobně ujišťovali všechny přihlížející na E3 ve své prezentaci.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Raven Software
Začátek prodeje: 18. srpna 2009
  • Dlouhá herní doba
  • Arsenál zbraní a možnost upgradu
  • Amulet s nadpřirozenými schopnostmi
  • Občas hrátky s fyzikou
  • A prostě je to zábava
  • Občas hrátky z fyzikou
  • Putování městem je otrava
  • Podivná grafika
Související články
  1. Recenze: Return To Castle Wolfenstein - Operation Resurrection
  2. Return To Castle Wolfenstein: Operation Resurrection – první dojmy
  3. Return To Castle Wolfenstein útočí na svět konzolí
  4. DOOMové I a II – nezbední synové revoluce
  5. Wolfenstein 3D

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A