Wolfenstein 2008 – z E3 rovnou do Osy zla

Zatímco o Doomu 4 id Software mlčí, pusu na špacír si pustila na adresu nového pokračování Wolfensteina, který byl k vidění na E3.

Co se nějakou dobu kdesi v zákoutí šuškalo, na letošní E3 bylo definitivně potvrzeno. Legenda mezi vývojářskými studii, id Software, hodlá pokračovat ve svých osvědčených značkách, mezi nimiž pochopitelně nechybí ani ikona všech FPS, Wolfenstein.

„Prostě Wolfenstein“

Jak je patrné v mezinadpise, přesně tak byl prezentován nadcházející díl této pseudo-válečné akce včele s americkým špionem B.J. Blazkowiczem. V těsném závěsu nechybělo ani poutavé, leč krátké in-game video poukazující na slibný potenciál hry, jenž bude tkvět v neskonalé destrukci okolního prostředí, volném světě bez striktnějšího vedení hráče a v neposlední řadě také v alternativní realitě. V těchto ohledech se nový Wolfenstein bude lišit od předchozích dílů nejvíce. Zatímco starší bratříček Return to Castle Wolfenstein v podstatě následoval Wolfensteina 3D a jeho jiné postarší variace,  na E3 byla prezentována nová, rozmanitější a „tajemnější“ hra.

wolfenstein01.jpg

Do boje se vrací třetí říše, kterážto sice již neexpanduje do okolí starého kontinentu, přesto ale kuje pikle s přísně tajným projektem, označeným jako Black Sun. Po těmito dvěma slovy se nachází okultní síly, nadpřirození tvorové a zrůdné experimenty, jejichž vyvrcholení se dočkáme právě v novém Wolfensteinu. Zjevně největší roli přitom sehraje již nakousnutá alternativní realita, do které bude moci průběhem hry B.J. Blazkowicz vstoupit, využívat ji, případně v ní svádět nelehké boje s nadpřirozenem. Třetí říše je totiž s tímto alternativním světem propojena a zápletka hry se nebude týkat pouze boje s esesáky, nýbrž také poodhalováním tajemných sil v útrobách Osy zla.

Jedna z dalších velkých změn se dotkne linearity hry. Ta se totiž nechce ubírat jedním směrem, respektive nabídne několik nesouměrných cest k vytyčenému cíli

Pánové z id Software se přitom netajili, že ústřední charakter hry bude moci využívat některé prvky, respektive specifické schopnosti onoho druhého světa – kupříkladu se na bojišti představí omračující zpomalení času. V podstatě půjde o jakousi alternativu bullet-timu, byť ji nelze považovat za doslovnou a prachsprostě okopírovanou z Matrixu, potažmo Maxe Payna. 

 

Blazkowiczovi každopádně tyto vychytávky nespadnou z nebes, a určitě je nebude mít k dispozici hned ze začátku, kdy má spíše Wolfenstein připomínat staré dobré díly plné postřílených německých Gesichtů. Hra bude hráče vnořovat do tajů Black Sun zvolna a zatímco ze začátku se alternativní realita nebude jevit zbytečně nepřístupně, o pár hodin později její kontury potřísní nejeden hektolitr prolité krve a slizu. 

  wolfenstein03.jpg

Jak ale bude svět na „druhé straně“ vypadat? Podle dosud uveřejněných materiálů oblohu zahalí zelený povlak, v okolí se objeví podivná – a leckdy nepřátelská – stvoření, přičemž Blazkowiczovi dokáže zejména v tomto světě využívat svoje jinak nadpřirozené vlastnosti. Ostatně i pohyb mu bude činit daleko menší problém a jedna z hlavních fint Fň se dotkne překračování překážek. Co v naší realitě existuje, to v alternativní verzi může zmizet v mžiku oka, a tudíž uvolnit cestu.

Id tech 5

Každopádně nebude lehké udělit experimentům s okultními silami  přítrž. Německé síly pomalu, zato jistě proplují do jejich tajů a i když nebudou zcela zaškoleny v BOZP, nadělají ve fiktivním městu Isenstadt, baště nového Wolfensteina, pěknou paseku.

Už teď titul zavání velkou mírou sci-fi, která v dřívějších dílech spíše jemně korespondovala s příběhem


Jedna z dalších velkých změn se dotkne linearity hry. Ta se totiž nechce ubírat jedním směrem, respektive nabídne několik nesouměrných cest k vytyčenému cíli. Kam půjdete a co prozkoumáte, to bude záležet zejména na vás. Přitom bude platit, že některé lokality se stanou dostupnější spíše v prvních chvílích hraní, zatímco v pozdější fázi je mohou obsadit německá vojska. A dvojnásob to bude platit v případě druhého světa, v němž bude stále více a více přitvrzovat.

wolfenstein02.jpg

Příslibem kvality nového Wolfensteina se mimo jiné stává využívaný engine Id tech 5. Na této fičuře by rovněž měl běžet Doom 4 a určitě také již nějaký ten pátek chystané Rage. Každopádně má zaručit interaktivní, do jisté míry demolovatelné (jak moc se ale zatím neví)  a samozřejmě také hezké prostředí, přičemž tvůrci z id Software se dušují slovy „uvidíte to, co jste dosud jinde neviděli“. Nezbývá než doufat, že se dočkáme důstojného nástupce jedné z největších legend. V tomto případě ale nelze novému Wolfovi upřít, že značně vybočuje ze svého prvotního konceptu a vydává se novým – pro hry z id Software dosud netypickým - směrem. 

wolfenstein04.jpg wolfenstein05.jpg

Už teď titul zavání velkou mírou sci-fi, která v dřívějších dílech spíše jemně korespondovala s příběhem. Na druhou stranu je ale pravda, že Třetí říše se doopravdy zajímala o nadpřirozeno, nevysvětlitelné jevy a snažila se o jejich prozkoumání. Tvůrci tak údajně vychází – do jisté míry - z reálných podkladů a staví na nich velkou část hry. Alespoň podobně ujišťovali všechny přihlížející na E3 ve své prezentaci.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Raven Software
Začátek prodeje: 18. srpna 2009
  • Dlouhá herní doba
  • Arsenál zbraní a možnost upgradu
  • Amulet s nadpřirozenými schopnostmi
  • Občas hrátky s fyzikou
  • A prostě je to zábava
  • Občas hrátky z fyzikou
  • Putování městem je otrava
  • Podivná grafika
Diskuze (4) Další článek: Wii přeprodalo X360

Témata článku: , , , , , , , , , ,