Wolfenstein: The New Order - zpět do chumlu

Stará láska nerezaví. A tak B.J. musí protáhnout klouby a zase nakopat náckům prdel.

V dřevních dobách her jsme ještě neřešili počty polygonů ani propady FPS. Prostě jsme se bavili a to daleko jednodušším a primitivnějším způsobem, než je tomu nyní. Třeba takový Wolfenstein. Značka, která si udělala jméno na střílení nácků, byla kdysi kult. Novodobé pokračování se ale vůbec nevyvedlo a dneska se jedná spíše o sérii, která prodlévá na okraji hráčského zájmu.

 

Jak by řekl Vaas, někdy i šílenost táhne

 

Alespoň prozatím. Bethesda totiž patří mezi vydavatele, kteří se oživování zašlé slávy nebojí a s novými vývojáři se do toho pouštějí po hlavě. Práce na Wolfovi bez multiplayeru a bez id Software se ostatně nedají označit jinak, než za šílené. Ručník do ringu ale ještě rozhodně házet nemusí. Jak by řekl Vaas, někdy i šílenost táhne.

1375524547-4.jpg 1375524558-5.jpg 1375524571-2.jpg

Závan starých časů

I přes všechny ty organizační změny se totiž pořád ještě jedná o Wolfensteina. Na svých místech tak zůstal jak hlavní hrdina William „B.J.“ Blazkowicz, tak i náckové. Příběh se tedy opět točí okolo lehce protáhlé druhé světové války. Hra vás konkrétně v kůži Blazkowicze vezme do roku 1946, respektive 1960, a učebnici dějepisu si opravdu brát nemusíte. Jádrem celého vyprávění je totiž zase alternativní historie postavená na faktu, že hajlující mašinérie je vítězem. Do celého toho ujetého konceptu, který zcela popírá učebnice dějepisu, se pak autoři snaží nacpat také něco málo z morálních dilemat. Snad se dá mluvit dokonce o přesahu někam dále.

1375524572-3.jpg

Nenechte se však zmást. I přes všechny ty moderní prvky tráví tvůrci z MachineGames ve švédské Uppsale dlouhé noci nad opravdovým retro kouskem. Takže ačkoli příběh nepostrádá všechny náležitosti soudobých her, ve skutečnosti se vyprávění svým stylem hodně vrací k původním dílům a ani zdaleka na něj není kladen takový důraz, jako třeba u Call of Duty. Všechno je daleko méně explicitní, mnohdy vyprávěno přímo za pochodu a není vyloučené, že drtivá většina hráčů si některých prvků nakonec ani nevšimne. Alespoň to tak prozatím na hratelných ukázkách vypadalo.

 

Stará dobrá frenetická akce, která si na nic nehraje, zkrátka hlásí návrat a vy se tak můžete těšit na hektolitry krve a tuny kovu

 

A nejedná se přitom pouze o příběh. Stěžejním prvkem hry bude stejně jako před dvěma dekádami opět hratelnost laděná hodně staromilsky. Stará dobrá frenetická akce, která si na nic nehraje, zkrátka hlásí návrat a vy se tak můžete těšit na hektolitry krve a taky nějakou tu tunu železa. Prostě závan časů, který se už dneska téměř nevidí.

Trocha moderny

No řekněte sami, kdy jsme naposledy viděli střílečku, kde se sbírají lékárničky, ba dokonce brnění. Autoheal je sice taktéž přítomen, ale i tak se jedná o hrozně přitažlivý krok směrem vzad, který naposledy předvedl Max Payne 3 a částečně i GTA 5. Určitě ale nelze říci, že by New Order jen slepě poslouchal skalní fanoušky. Nepřijdete tedy ani o moderní prvky. Za zmínku určitě stojí míchání žánrů. Wolfenstein už tak není pouze střílečkou.

1369750861-row-lookout.jpg 1369750863-row-wreckage.jpg 1369750864-row-hangardestruction.jpg

Pokud budete chtít, můžete odhodit kvéry a protáhnou se úrovní za pomocí stealth přístupu a pořádné kudly. Po vzoru Wolfa z roku 2009 pak dojde i na trošku logiky. Jak už dnes bývá dobrým zvykem, hádanky a směšně jednoduché puzzly se cpou prakticky kdekoli. I New Order tak nabídne pár logických problémů, navázaných na šílený svět točící se okolo okultismu a mechanických obludností. Oblíbená to kombinace.

Slibný základ

To všechno díky použití enginu id Tech 5 z dílny Johna Carmacka, který je na podobné míchání prvků a zdánlivě protichůdných žánrů jako stvořený. Vedle toho ale také garantuje audiovizuální orgie ve stylu Rage a tentokráte snad i bez technických problémů a nemožné optimalizace. Propojení středověkých hradů, nacistických bašt a utopistických šedesátek s roboty a hákovými kříži by si to rozhodně zasloužilo.

1375524575-6.jpg

Pokud se povede udržet směr, kterým se hra momentálně vyvíjí, dopadne to parádně. Na trhu totiž dneska moc stříleček, které by se vracely ke svým kořenům, není a ujetá premisa spolu se spravedlivým mícháním soudobých a lehce obstarožních prvků zní po všech čertech parádně. Co myslíte?

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A