World Championship Snooker

Od té doby, co lidé přišli na to, že počítačové hry mohou simulovat skoro cokoliv, začali toho v hojné míře využívat. Jako houby po dešti začaly vznikat simulace letadel, aut, ponorek, ale i budov, zábavních parků, nemocnic, a dokonce i celých měst. Aby toho nebylo málo, pustili se do simulování golfu, lyžování, surfování, chytání ryb, honů na jelena nebo kulečníku.
World Championship Snooker
Od té doby, co lidé přišli na to, že počítačové hry mohou simulovat skoro cokoliv, začali toho v hojné míře využívat. Jako houby po dešti začaly vznikat simulace letadel, aut, ponorek, ale i budov, zábavních parků, nemocnic, a dokonce i celých měst. A když už to zašlo tak daleko, řekli si lidé, že simulovat jde přeci ještě mnohem víc věcí, a pustili se do simulování golfu, lyžování, surfování, chytání ryb, nebo honů na jelena. No, a v takové situaci by jistě bylo krajně podivné, kdyby někoho nenapadlo udělat simulaci tak populárního sportu, jakým je kulečník. Samozřejmě, že to někoho napadlo, a ten někdo byla firma Celeris se svou gameskou Virtual Pool. Ten se docela povedl, a tak zanedlouho spatřilo světlo světa pokračování, zákonitě s pořadovým číslem dvě, a následně ještě jedno ,tentokrát s číslovkou 95. Tato hra obsahovala snad vše, co by tak asi měl kulečník obsahovat, kromě horké klávesy pro plivnutí pod stůl, a speciálního šťouchu, sloužícího k vypíchnutí oka soupeři. Hra znala pravidla snad všech variací kulečníku, jaké ve světě existují, koule se kutálely jak měly, no prostě pohoda. Asi proto už od té doby nikoho nenapadlo vytvořit něco podobného. Nebylo prostě proč. Všechno už bylo řečeno. Až nyní, takhle po obědě, šéf Codemasters seděl a přemýšlel, jak půjde večer hrát s kamarády snooker, když tu mu bleskla hlavou geniální myšlenka! Snooker! To tu ještě nebylo! A tak začal vývoj hry World championship snooker.

Jako u většiny "codemasteřích" her, i zde je patrný zřejmý důraz na co největší přiblížení se realitě, a to všemi možnými způsoby. Ale dříve, než se pustíme do rozboru všeho, co nám World championship snooker přinese, nebylo by možná od věci povědět si, co to vůbec snooker je, co má společného s jinými kulečníkovými hrami, a v čem se naopak liší. Pokud jste zkušeným snookerovým hráčem, spíte ve vestě, s motýlkem, a dvě zkrácená tága používáte při jídle místo čínských hůlek, klidně tuto pasáž přeskočte. Snooker se hraje na anglickém billiardovém stole o rozměrech 12 x 6 stop, hrají dva hráči (nebo dva teamy) a vyhrává ten, kdo nasbírá větší počet bodů. Na stole je celkem jednadvacet koulí - patnáct červených, a po jedné od každé ze šesti barev - žlutá, zelená, hnědá, modrá, růžová a černá. Červené jsou za jeden bod, barevné v rozmezí 2-7 bodů. Los rozhodne, který z hráčů začne, a hraje se střídavě - nejdřív na některou z červených, a pak, v případě úspěchu, na barevnou. Dá-li hráč barevnou kouli, připíše si body, a koule se vrátí zpátky na stůl. Takto se pokračuje dál, až do doby, kdy jsou všechny červené koule ze stolu. Pak se hraje už jen na barevné, které se už znovu nevracejí. Samozřejmě je toho víc, ale pro představu by to mělo stačit.

Tak, když jsme probrali, jak tato hra vypadá podle originálních pravidel, musíme se ještě zmínit o tom, jak by měla vypadat ve svém počítačovém zpracování. O něco výše byla řeč o důrazu na realističnost, a to jak realističnost samotné hry, tak i prostředí a počítačem řízených protihráčů. Tedy, posuďte sami: Mělo by se hrát v detailně propracovaných interiérech, plných klasického hospodského rámusu, na pěti různých místech, proti dvaceti počítačovým hráčům z nichž každý má svou předlohu mezi skutečnými světovými hráči, a vlastní, osobitý styl hry. Hráči prý dokonce budou hrát jinak, pokud budou v klidu, a jinak, když budou ve stresu. Celou hrou vás budou provázet komentáře snookerové legendy Dennise Taylora (je tak známý, že ho vlastně neznám – moje chyba – pozn. šéfredaktora).

No, osobně jsem měl vždy své pochybnosti o smyslu takovýchto her, když je přeci mnohem jednodušší nazout boty a vyrazit do hospody. Tam můžete "kulečníkovat" až do omrzení, za ty peníze, co by vás jinak vyšla originálka, a určitě si užijete i víc srandy. Pokud jste ale moc líní, než abyste se vypravili někam do herny, ale přeci jen nejste zas tak líní, abyste se nepodívali alespoň do obchodu s hrami, nebo pokud chcete na počítači jen natrénovat formu, pak to jistě pro vás smysl mít bude. Hra vyjde jak na PC, tak na Playstation, a pokud jsem vás navnadil, zaškrtněte si v kalendáři měsíc březen, ať ji nepropásnete

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A