Další článek našeho Týdne s betou World of Warcraft Cataclysm jsme zaměřili na novou alianční rasu, worgeny. Připravte se, protože tohle je válka.
Fázování doplňují i dobře vymyšlené questy, které sice často představují variaci na téma zabij X protivníků a dones Y kusů toho či onoho, nicméně nikdy nejde o příliš velký grind – questy jsou spíš kratší a početnější, plus tvůrci často přinášejí nějakou zajímavou myšlenku, jak zábavu vylepšit.
Tvůrci často přinášejí nějakou zajímavou myšlenku, jak zábavu vylepšit
V jeden okamžik se tak katapultem vystřelujete na palubu lodi, jindy prcháte chodbou plnou krys a loučí je odháníte, abyste se pak neviditelní plížili mezi hlídkami a zabíjeli vybrané cíle, či třeba zase hledali knížku a sbírali prádlo ze šňůry pro jednu zajímavou babičku.
Párkrát osedláte i koně, zasednete za katapult či nasednete na netopýra. Sice tu nenajdete ujeté a extra nápadité ztřeštěnosti jako u goblinů, ale to by se ke stylu worgenů a zamýšlené temné náladě rozhodně nehodilo.
Questy jsou rozumně rozprostřeny do samostatných shluků, nemusíte tedy pobíhat zbytečně přes půl mapy. Jakmile danou část splníte, obvykle dostanete i nějakou formu dopravy, jako třeba dostavník, která vás přesune na další shromaždiště úkolů. Velmi efektně si tak dáte okružní cestu po celém království, takže si prohlédnete všechny lokace a questování je přitom velmi plynulé a neztrácí tempo.
Po dokončení okružní jízdy a jednom epickém útoku se přesouváte na jih Teldrassilu k nočním elfům a následně k překopanému Darkshore, kde se ze začátku vypořádáváte s následky zemětřesení. Samotný Gilneas se dá zvládnout odhadem za nějakých 5 hodin a musím říct, že se Blizzardům jejich cíl v podobě větší zábavnosti startovních lokací rozhodně povedl. Ostatně to platí i pro další rasy, ale o tom až v jiném článku.
Prokletí chlupáči
Jako každá rasa mají i worgeni svoje specialitky, které představují:
Abberation
[Pasivní] Snižuje dobu trvání na vás seslaných „Curses“ a „Diseases“ o 15 %.
Viciousness
[Pasivní] Zvýší šanci na kritický zásah o 1 %.
Flayer
[Pasivní] Zvedne Skinning o 15 a zároveň stahování kůží zrychlí. Pozor, neznamená to, že budete mít Skinning od začátku.
Darkflight
[Aktivní, 3 min cooldown] Zrychlí pohyb o 70 % na dobu 10 sekund. Přepne do worgení formy, pokud jste byli v lidské. Získáte zhruba na šesté úrovni po přeměně ve worgena.
Two Formes
[Aktivní, 1,5 sec cooldown] Přepíná lidskou/worgení formu. Získáte za splnění questu zhruba na desáté úrovni. Zatím nemá žádnou významnější funkci kromě vizuální změny podoby. Možná o něco rychlejší pohyb, ale ne zásadně. V lidské formě můžete být pouze mimo boj.
Až na Two Formes, u které mi zatím uniká smysl, se jedná o docela zajímavé vlastnosti, které svoje uplatnění najdou. I když 3 minuty na Darkflight mi přijdou možná až zbytečně moc.
Modely worgenů (pravda, v současnosti jde o jen model) vypadají správně drsně, jak byste i u vlkodlaka ostatně očekávali.
Pokud jste chtěli mít v Alianci pořádného zvířecího drsňáka, teď ho v podobě worgenů máte
Animace i zvuky se rozhodně též povedly, postava třeba čas od času zavyje či při zranění zakňučí. Prostě, pokud jste chtěli mít v Alianci pořádného zvířecího drsňáka, teď ho v podobě worgenů máte.
Gilneas sice oproti Kezanu a Lost Isles působí umírněně a možná nenápaditě, ale to není vůbec pravda. Worgeni jsou pošmourným příběhem ničeného království a jako takový fungují na jedničku a po hratelnostní stránce jim též nelze moc vyčítat.