World Rally Championship 5: staré dobré rallye?

vytisknout velikost písma
Stará série a nové studio. Vyleze z toho dobrá hra a dlouho očekávaný návrat na šatolinu?

V letech minulých na vývoji her z dlouholeté série WRC pracovalo studio Milestone. Nevedlo se jim ale zrovna nejlépe, a tak práce na dalším dílu byly svěřeny jinému studiu jménem Kylotonn. Slyšeli jste o něm někdy? Já také ne. Mají už sice něco za sebou, ale žádné velké hity. Toto pařížské studio slibuje hru, která by měla být podobná Richard Burns Rally. Má tedy vrátit zašlou slávu rallye titulům a opět nás uhranou smyky na štěrku v hustém lese. A mají k tomu celkem slušně našlápnuto.

Ve svém týmu má Kylestonn docela dost lidí, kteří přišli do styku s dalšími zajímavými závodními sériemi. Například kreativní ředitel Diego Sartori pracoval v předešlých letech na GTR 1 a 2 nebo třeba Race 07. Dále je tady game director Alan Jarniou, který pracoval na V-Rally 3 ještě před tím, než se pustil do práce na Test Drive Unlimited.

119bed39-108073.jpgcac10994-111680.jpgf32c57bf-111677.jpg

Kylotonn hru vyvíjí na vlastním enginu. "Nevzali jsme si od tvůrců předcozích dílů vůbec nic," říká Jarniou. "Je to výzva začít s vývojem hry úplně od začátku a ještě k tomu poprvé na next-gen konzole."

Poprvé za několik let má WRC na trhu obstojnou konkurenci. Ne že by v minulých letech nevyšla žádná jiná rallye hra, ale za moc to nestálo. Není tomu dlouho co se na Steamu objevila v Early Access hra Dirt Rally. Vzhledově nevypadá vůbec špatně a herně připomíná již výše zmíněné Richard Burns Rally a staré dobré Colin McRae Rally, které bychom chtěli vidět zpět při síle ze všeho nejvíce. Dirt Rally sice ještě není dokončena, ale už teď má celkem úspěch.

7ab50a0c-111676.jpg

V novém WRC se dočkáte různorodých závodních tratí. Nebudou chybět závody na sněhu, v poušti, na silnicích nebo prašných cestách. Samozřejmě se auto bude chovat podle toho, na jakém povrchu se zrovna nacházíte. Vaši jízdu vám také může znepříjemnit i počasí, ať už se jedná o sněžení nebo déšť, zkrátka nemají chybět žádné důležité aspekty, které tvoří realistickou a zábavnou rallye hru.

Právě správný poměr mezi arkádou a simulací by mělo být to, co přinese vývojářům úspěch. Hráči totiž prahnou po dostatečně věrohodném ztvárnění rallye závodů, které ale přitom nebudou natolik realistické, že bude strádat výsledný zážitek. Dočkat bychom se tak měli adrenalinového postupu světovými okruhy v honbě za prvními příčkami šampionátu, během kterého si budete hýčkat své vozy a pilovat řidičské zkušenosti.

"Rádi bychom se vyhnuli slovu simulace. To co chceme přinést hráčům je především autenticita," říká konzultant Marcus Reynolds. "Autentická hratelnost se rovná uvěřitelným a autentickým prožitkům, stejně jako v reálném světě.“

"Lidé by měli cítit to vzrušení z našeho realistického vyobrazení světa, z dynamiky vozů vzhledem k jejich podobnosti s realitou, z přetáčivosti, nedotáčivosti a mít pocit, že opravdu právě sedí za volantem. Jestli se nám podaří dostat úsměv na tváře fanoušků, pak jsme s WRC 5 uspěli. To by mohlo být základem pro šestý díl WRC. "

29f4944e-108072.jpg3c07a9f8-111675.jpg3c9263f8-111679.jpg

Zatím to s těmi úsměvy ve tvářích vypadá celkem dobře. Naskytla se ale také obava, aby Kylotonn nepřehodnotil své nejlepší úmysly a dál rok co rok nechrlil další a další díly a nakonec z toho byla jen další podprůměrná hra. Snad to nakonec nedopadne jako s Milestonem. Kylotonn je přinejmenším na dobré cestě. Důležité ale je z té dobré cesty nesejít.

"Nastavili jsme si cíl - chtěli jsme hru, která bude autentická, zábavná a lidé by si ji zcela vychutnali," říká Reynolds. “Nemyslím si, že děláme něco úplně převratného. Jen se snažíme udělat všechno co je v našich silách, aby hra stála opravdu za to. Použijeme k tomu všechny naše zkušenosti, které jsme během minulých let nasbírali. Snažíme se udělat to nejlepší. Vážně.

4fd50368-111678.jpg

Hra vychází už v říjnu na PC, PS4, PS3, Xbox One a Xbox360. Jsme zvědavi..

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 20 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A