World Rallye Championship II Extreme

Vskutku zajímavé časy. Tak by se z pohledu fandů virtuálního rallye na PS2 dal charakterizovat letošní rok. Začalo to V-Rally 3, následovalo snížení ceny WRC a v očekávání je brzký příjezd Colina 3.0. Toho ale čeká boj o prvenství, neboť celoroční příděl zakončí druhý díl WRC, který se na první pohled vybarvuje snad až nečekaně dobře.
World Rallye Championship II Extreme

Není sporu v tom, že WRC byl kvalitní titul. Kvalitní titul, který ovšem byl díky své přílišné jednoduchosti a krátké životnosti spíše ukázkou velkého potenciálu a slibným příslibem pro budoucnost. Nu a protože se tento příslib i velmi dobře prodával, je budoucnost už za rohem a jak první oficiální info zveřejněné minulý týden na http://uk.playstation.com (z něhož tenhle článek čerpá) napovídá, půjde o budoucnost barvy růžové. Tak růžové, že z černého koně je najednou minimálně rovnocenný soupeř pro Colina 3.0. Let`s hype.

World Rallye Championship 2 Extreme   World Rallye Championship 2 Extreme

A začněme od karosérie. Už v recenzi na první WRC bylo letmo naznačeno, že od druhého dílu WRC se dá po grafické stránce očekávat opravdu hodně. Nu a máme tu první ranné obrázky ze hry a především pár pozoruhodných skutečně oficiálních čísel; tedy skoro důkaz místo slibů:). A tady jich pár je. Auta ve hře budou složená z nějakých 20.000 polygonů (v CMR3 mají nějakých 13.000, ve VR3 cca 12.000, rozdíl pak určitě spočítat umíte), každá jejich část bude mít celou řadu úrovní poškození (od lehkých až po úplné zničení) a díky enviromental mappingu (zrcadlení prostředí na sklech a karosérii) bude ten tam krabicovitý vzhled aut z prvního WRC a tak to vypadá, že by GT3 mohlo mít konečně v rámci modelingu aut přemožitele. Vůbec celý engin byl od základů překopán a skutečně maximálně optimalizován, díky čemuž zvládne, co se prostředí týče vykreslovat nějakých 150.000 polygonů na frame při stabilním frameratu 60 fps. Dostáváme se tak poměrně dosti zajímavému číslu 10 mil. polygonů za vteřinu, což je normálně řečeno zatraceně hodně. A díky onomu "zatraceně hodně" mají i tratě samotné vypadat lépe než kdy předtím. Výhled se tak zvětší zhruba dvakrát, což vezme-li v potaz rozsáhlost prostředí u prvního WRC, je skutečně obdivuhodné, počet animovaných objektů pak bude dvojnásobný a těch statických dokonce čtyřnásobný než v minulém díle (pokud jste jej nehráli tak věřte, že jich bude zatraceně hodně). A aby toho nebylo málo, oba jezdci v autě budou tradičně disponovat fotorealistickými obličeji s výrazně zlepšenou mimikou umožňující bez problémů rozpoznat jejich duševní rozpoložení a naanimováni budou komplet inverzní kinematikou (což znamená, že to bude vypadat zatraceně realisticky:)). K tomu si připočtěte slíbené foto realistické textury ve vysokém rozlišení, žádné dokreslování prostředí a máte papírově jednu z nejlépe vypadajících her svého druhu u které je pravděpodobné, že to "jednu z" budeme moci v recenzi vypustit.

World Rallye Championship 2 Extreme   World Rallye Championship 2 Extreme

Problémy se ale u WRCčka nejmenovali grafika, ale vnitřní fyzika, příliš snadná obtížnost a životnost. Naštěstí pánové z Evolution Studios jsou si toho vědomi a tak můžeme počítat s výrazným posunem a postupným škrkáním si jmen ze seznamu problémů i tady. Možná víte, že původně bylo WRC koncipováno jako ultra realistické. Co už ale asi nevíte je, že tak bylo nejen koncipováno, ale i skoro uděláno. Pánové z Evolution Studios při jeho výrobě úzce spolupracovali s firmou Prodrive (prý proslulý výrobce technologických řešení pro automobilky věnující se motoristickému sportu) díky čemuž měli k dispozici systém, jehož pomocí se testují skutečná rallye auta. Jenže výsledkem jeho aplikace do WRC byla přehnaná obtížnost, od níž nakonec jak známo bylo upuštěno. Nicméně s WRC II se časy mění. K lepšímu a pro všechny. Pokud si totiž hru v budoucnu pustíte na obtížnost Professional nebo Expert, dočkáte se nejen hůře překonatelných časů, ale především pokročilejší a propracovanější vnitřní fyziky do níž budou aplikovány poznatky získané ze spolupráce s Prodrive. Ostřílenější můžou začít když ne jásat, tak alespoň určitě doufat a ti arkádověji naladění naopak nemusí smutkem krabatit čelo, protože si užijou na nižší obtížnosti taky svoje. O propracovaném modelu poškozování aut už byla řeč, jen doufejme, že se citelně projeví nejen vizuálně, ale promítne se i do ovládání. Velmi "vzrušující" věci můžeme čekat ovšem i od modelingu tratí samotných. Ty budou jako minule dělány na základě satelitních snímků skutečných tratí a, co je pozoruhodné, modelovány jsou údajně centimetr po centimetru, což má ve výsledku vést k bezkonkurenčně nejvěrněji zpracovaným nerovnostem a povrchu tratí, promítajících se i do ovládání. A stejně lákavě jako modeling tratí zní i jejich počet. 115 tratí, přesněji řečeno etap, dávajících dohromady nějakých 800 km, to už je skutečně "ucházející" číslo. Podíl obou pak naznačuje, že by konečně mohli mít etapy v průměru i adekvátní délku. No a ještě zbývá dodat, že se na těch 115 etapách budete moci prohánět v 11 různých módech, přičemž náležitá pozornost je věnována i multiplayeru (několik ucelených módů, které bude moci jezdit "na střídačku" nebo v split screenu, bez markantního zhoršení grafiky!). Dáte-li si dvě a dvě dohromady, je aspoň na papíře jasno, že hratelnost a s ní i životnost budou posunuty o stejný kus dopředu jako grafika. A protože půjde opětovně o oficiální hru skutečného světového šampionátu WRC, dočkáme se samozřejmě všech skutečných jezdců (až na Colina McRae samozřejmě) sedících ve skutečných autech (dokonce tu má být i několik bonusových rallye konceptů!) skutečných automobilek a samozřejmě prezentace na úrovni. Licence bezesporu dává WRCčku slibný náskok před konkurencí, který tentokrát doufejme bude skutečně zúročen i hratelností.

World Rallye Championship 2 Extreme   World Rallye Championship 2 Extreme

CMR3 je za sice za dveřmi a tamtéž je i jeho korunovace na šampióna, ale vzhledem k uvedenému a datu vydání uvedeného (30. 10. 2002) nebude možná od věci odložit oslavy titulu do doby, než dojede do cíle i ten poslední. Papírově se věci totiž dramatizují více než by bylo možná Codemasters milo. Pravda, papír když si na něj potom ve skutečnosti přes lupu očekávání posvítíte se vznítí a shoří velmi snadno, ale stejně tak je pravda, že kdo se směje naposled ten se zpravidla směje nejlíp. Ať už to ale dopadne jak chce, my máme důvod k blaženému úsměvu už teď. Čekají nás zajímavé časy.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 4 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 5 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vezmou do víru dění

Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vez…

Další závody formulí od Codemasters se blíží a tvůrci nám uvolnili čerstvou várku obrázků.

3.  7.  2018 |