World War 2 Online - druhá světová po síti

Na tuhle chvíli čekalo mnoho příznivců masivně multiplayerových her. Až někdo přenese do sítě sítí celý válečný konflikt se vším všudy. Jedno zda bude umístěn v budoucnosti či minulosti, hlavně aby byl. Minulost zvítězila. Vždyť kdo by si nechtěl zkusit vylodění v Normandii na vlastní "kůži"? World War II Online vám toto dovolí.
Protože to bude hra nesmírně rozsáhlá a komplikovaná, jsem nucen tento text oproti jiným poněkud více "rozsekat". Nejprve si tedy povíme o této hře nějaké všeobecné informace a poté se podrobněji zaměříme na její jednotlivé části.

Takže co vlastně WWIIO bude? Vědma odpovídá: bude to simulace pozemního, leteckého a vzdušného boje za časů 2. světové války. Hráči budou mít možnost doslova přepisovat dějiny. WWIIO má být první hrou, která přinese naprosto celý válečný konflikt s celou jeho nesmírně složitou strukturou velení a neuvěřitelnými počty a variacemi jednotek i vojáků. Až bude hra hotová, budete si ji moci zdarma stáhnout z internetu. Zatím není jasné, zda se budou platit nějaké měsíční poplatky, s největší pravděpodobností však ano. Výjimkou je beta test, který lze "hrát" zdarma. Finální verze hry by měla být k dispozici někdy na počátku roku 2001. Hardwarové nároky budou přiměřené - P266MHz a nějaká 3D karta alespoň druhé generace (Voodoo2, TNT, atd.) a samozřejmě budete potřebovat modem (alespoň 28.8kb/s). Počet hráčů, kteří budou moci hrát v jedné "aréně" (na jednom bojišti) se přibližuje 1000 (arén bude zřejmě něco kolem 10). Samozřejmou otázkou hráčů asi bude "jak získám hodnost"? Odpověď je jednoduchá - plněním zadaných misí. Čím vyšší hodnost, tím větší vliv na hru bude hráč moci mít. Bohužel (či bohudík) již nemůžete být degradováni (ani za špatné splnění mise, pak se prostě jen bude mnohem hůře šplhat "nahoru"). Samozřejmě, že si může vybrat kteroukoliv ze dvou stran, za kterou chce hrát. Válka započne úderem na Francii v roce 1940 a bude se vést až do úplného konce. Jak tento konec bude vypadat, toť jest naprosto neodhadnutelná skutečnost. Ale co se vlastně stane až válka skončí? Půjdeme domů? Začneme novu? Či se snad posuneme po časové přímce? B je správně. Bojovat se totiž bude stále dokola dokolečka, dokud to hráče nepřestane bavit (a o tom by se dalo s úspěchem pochybovat).

World War 2 OnlineWorld War 2 Online

World War 2 OnlineWorld War 2 Online

Herní bojiště bude maximálně realistické. Bude se měnit počasí, budou zde různá roční období i cyklus dne a noci. Terén nebude pouze pevný, ale jelikož zde bude i ono počasí, nutně musíte časem narazit na bláto, sníh, apod. Komunikace mezi hráči bude probíhat pomocí kanálů. Každá úroveň bude mít svůj vlastní - každá země, každý velitel, všichni členové jednotlivých misí. Přeci jen by asi nebylo příliš užitečné, kdyby rozhovor o strategii postupu slyšeli (viděli, bude se samozřejmě komunikovat pomocí klávesnice) i nepřátelé. Mise, které bude možné plnit, nebudou generovány nějak automaticky, ale budou je vytvářet samotní hráči (pokud na to budou mít hodnost). Samozřejmě, že však budou existovat jisté speciální mise či velké bitvy, které budou zinicializovány uměle. Zatím není přesně známo, kolik zemí bude ve hře přítomno, ale snaha je samozřejmě o maximální počet. Jistí jsou zatím pouze hlavní hráči včetně USA (kteří však do války vstoupí o něco později, jak známo). Možnost ovládat různá vozidla (či obecněji nejrůznější vehikly) bude dána hráčovou kvalifikací. To znamená, že nejdříve bude muset "off-line" složit zkoušky pro jistý dopravní či bojový prostředek, aby ho následně mohl on-line využívat. Ale abych neupřednostňoval pouze mechanickou dopravu - později by měli být k dispozici i koně a muly. A když už jsme u toho nadržování - postavy, které budou hráče ve hře reprezentovat, samozřejmě nebudou muset být nutně mužského pohlaví. I ženy se války zúčastnily.

Umělá inteligence (tedy "počítač") ve hře téměř nebude přítomna, až na několik málo výjimek. Jednou z nich je např. automatická obrana bunkrů a nejrůznějších opevnění (přeci jen koho by bavilo prostě tam celé dny sedět a čekat až vás napadnou?) a druhou je zásobování. Zásobování je samozřejmě naprosto nezbytné, obzvláště v oblastech fronty. Tam tedy budou proudit vlakové dodávky zásob. Pozor však - tyto vlaky se samozřejmě mohou jednoduše stát vítanou kořistí, protože mají pouze onu "umělou inteligenci". Systém poškození bude velmi rafinovaný a každá jednotka bude mít několik citlivých míst, jejichž zničení ji dokáže nadobro vyřadit z boje (nikoliv však jejího pilota/řidiče/kormidelníka). Bohužel nebude možné krást ani ovládat cizí stroje (což je poněkud nerealistické, leč je to tak). Veškeré technologické podklady budou samozřejmě dobové. Podobně jako např. v Panzer Generalovi se však budou stroje časem vylepšovat (a jak neuvěřitelně šel pokrok za války!).

World War 2 OnlineWorld War 2 Online

World War 2 OnlineWorld War 2 Online

Všechny typy boje budou maximálně propracované. Tak se například při boji na vodě dočkáme letadlových lodí s funkčními letadly, narazíme na obchodní a zásobovací lodě, z vlajkových lodí bude možné dokonce uplavat či odjet na člunu. Nejen lodě se však účastnily války - ohromnou roli sehrály samozřejmě taktéž ponorky, které nebudou ve WWIIO vynechány. Detailnost jde až tak daleko, že protiponorkové zbraně budou měnit účinnost dle hloubky ponoření ponorky.

Mimochodem (tady se projevuje takové to všudypřítomné české ego), u položky "souboje pěchoty" tvůrci hry odkazují na podobnost s Hidden & Dangerous. Právě "pěšácké" souboje budou asi to nejzajímavější. Jen si představte nějakou ohromnou bitvu, kde se proplétáte mezi tanky, tu padáte do zabláceného přikopu a hned se zase zvedáte, abyste obsadili lepší úkryt či odpálili nějakého obtížného nepřátelského minometčíka. I zde je však několik otevřených otázek - mají být ve hře medici? (být medik opět není příliš zábavné zaměstnání). Bude možné využívat miny? Lepivé bomby? atd. atd. Otázek je mnoho, odpovědí málo.

Co se týká technických detailů této hry, je toho hodně ke psaní. Ale pokusím se to zestručnit. Hra nebude k dispozici pouze na PC, ale i na Macy. Podpora 3D rozhraní bude OpenGL a Direct3D pro PC a OpenGL pro Macy, rozlišení bude možné od 640x480 po 1600x1200 (snad, tento problém zatím nebyl dořešen), taktéž se časem dočkáme podpory T&L. Hra bude podporovat 3D zvuk, zaslechnete prý i dopplerův efekt :). Pohled na hru bude umožněn pouze "1st personový" (z pohledu dané osoby), takže fandové Tomb Raidera a jiných 3rd person ptákovin :) mají smůlu.

World War 2 OnlineWorld War 2 Online

Je toho ještě hodně, co by se dalo o této hře napsat, jelikož něco tak rozsáhlého a komplexního tady už dlouho nebylo a troufám si tvrdit že hned tak ani nebude. Pokud se chcete dozvědět detaily (jako že toto byl pouze velmi povrchní popis), hupněte na adresu http://www.hq.wwiionline.com/, kde se dozvíte hafo (a když říkám hafo, tak skutečně hafo!) dalších zajímavých informací.

Diskuze (2) Další článek: Emperor: Battle for Dune

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,