World Zombination: zombie apokalypsa (mobilní recenze)

Chtěli jste si někdy zkusit být zombie? Nebo rovnou ovládat hordy nemrtvých? Pakliže ano, jste na správném místě.

Zombie tématika je v oblasti videoherního průmyslu jednou z vůbec nejpopulárnějších. Teprve nedávno jsme vám ze světa nemrtvých přinesli recenzi na Dying Light a dnes už pro vás máme další zombie titul. Jmenuje se World Zombination a zahrajete si ho na platformách s iOS.

World Zombination je realtime strategie, v níž se budete snažit svět buď jako zombie zničit, anebo jako člen přeživší skupiny zachránit. Nebudete však ovládat jednotlivce, nýbrž celé hordy nemrtvých, respektive kompletní vojenské jednotky. Podle strany bude vaším cílem infikovat či bránit světové metropole, počínaje Vancouverem, přes Barcelonu až po Tokio.

IMG_3503.PNG IMG_3505.PNG IMG_3506.PNG

Infikovaný svět

Takto tedy zní stručný popis hry. O co v ní ale ve skutečnosti jde? Po zapnutí World Zombination vás čeká podrobný tutoriál jak na to, takže se nemusíte bát, že byste něco nepochopili. Dozvíte se základní mechanismy a koncepty hry – že vždy ovládáte celou skupinu jednotek, že budete po světě přijímat různé mise, že půjde hlavně o strategický boj, tzn. správné umísťování jednotek tak, aby efektně útočily či bránily, a také rovnoměrné rozložení jednotek v armádě. Rozveďme si teď jedno po druhém.

Města disponují různými překážkami, slepými uličkami, barikádami, budovami (které je nutné zničit či bránit) a dalšími aspekty

Každá mise se odehrává v jednom z měst. Na něm jsou rozmístěna pole, ze kterých budete do boje vysílat své jednotky, zároveň ale musíte dávat pozor na jednotky nepřátelské. Města disponují různými překážkami, slepými uličkami, barikádami, budovami (které je nutné zničit či bránit) a dalšími aspekty, se kterými se budete muset při plánování útoku / obrany vypořádat. Cesta k vítězství vede právě přes ně, mimo to také přes vhodné využívání jednotlivých jednotek.

IMG_3509.PNG

Tím se dostáváme ke druhému pilíři hratelnosti. Ať už hrajete za nemrtvé nebo bojujete za přeživší, čeká na vás více než padesátka zcela unikátních charakterů, z nichž každý disponuje zcela jinými vlastnostmi, schopnostmi, chováním a také vzezřením. Některé se hodí na blízký boj, některé na dálku, některé jsou rychlé, některé plivají jed a tak dále, je jich nespočet. Právě ve správném složení armády / hordy a využívání schopností jednotlivých charakterů spočívá celé kouzlo World Zombination.

Vylepšování není nikdy dost

Už tady by se dalo říct, že titul disponuje solidní plejádou možností a kombinací, a že systém není třeba dál rozvíjet. Vývojáři z Proletariat Inc. šli ale ještě dál – všechny zmiňované postavy totiž můžete upgradovat, a to sice za platidla (mozky či peníze), jejichž obnosy získáváte za splněné a vyhrané mise. Vždy ale budete muset na upgrade ještě nějaký ten čas počkat, urychlit čekání můžete speciálními mincemi. Že vám to přijde povědomé? Není divu, mikrotransakce dnes nalezneme všude a World Zombination není výjimkou.

IMG_3518.PNG IMG_3521.PNG IMG_3522.PNG

Když jsme v předchozím odstavci říkali, že u rozličnosti postav by se dalo klidně skončit a možnost upgradů by ani nebyla potřeba, mysleli jsme to vážně. Zdá se totiž, že vylepšování je špatně zamaskovaným tahačem peněz z kapes hráčů. Obtížnost se uměle a docela rychle navyšuje, takže bez upgradu se posléze v podstatě neobejdete. Jasně, můžete si počkat a nic neplatit, ale motivace upgradů je zjevná.

World Zombination je rozsáhlá hra, pro jednoho hráče má v nabídce až padesátku misí. Ty se neustále mění, protože se mění i města samotná – někde budou překážky, někde více platforem pro vyvolávání jednotek, někde přírodní scénerie, pasti a tak dále. Nad taktikou boje je třeba přemýšlet, přímočarý a bezhlavý útok totiž téměř vždy vede k selhání, platí to samozřejmě i pro obranu. A to se nám velmi líbilo.

IMG_3510.PNG

Tvůrci o hře píší jako o masivně multiplayerové. V čem ona masivnost spočívá? Především v tom, že vedle singleplayeru se můžete pustit do klání jednak proti živým jednotlivcům, ale také se sdružovat do celých společenství, sbírat zkušenostní body, komunikovat se spoluhráči a ovládat co možná největší množství měst. Funguje to, navíc uživatelsky přívětivě a jednoduše.

IMG_3508.PNG

World Zombination se může pochlubit i intuitivním ovládáním a pěknou grafikou. Prvnímu zmiňovanému přijdete na kloub prakticky okamžitě, ovládání je velice pohodlné a rychlé. Grafika se pohybuje na hranici satiry, komiksu a dětské grafiky, ale ani přes pestrou paletu barev nespadá do kategorie přeplácaných her. Zvláště hordy a masy jednotek na iPhonu 5S vypadaly naprosto fantasticky, na iPhonu 6 pak o to více. Modely postav jsou do detailu propracované, celé dění si můžete dokonale přiblížit a sledovat tak opravdu každičký detail.

Nemůžeme nezmínit obsáhlou kroniku jednotlivých jednotek. Naleznete tu rozsáhlé popisky s podrobným výpisem a přehledem

Připočtěte speciální efekty (výbuchy, plivání jedu, atd.) a skvěle střelenou hudbu a máte jeden z nejhezčích titulů letošního roku. Technicky zkrátka za jedna. Nemůžeme ani nezmínit obsáhlou kroniku jednotlivých jednotek. Naleznete tu rozsáhlé popisky s podrobným výpisem a přehledem o jejich vlastnostech a chování. Celé ve stylovém provedení.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Strategie | Taktická strategie
Výrobce: Proletariat Inc.
Začátek prodeje: 18. února 2015
  • Propracované jednotky
  • Různorodá taktika
  • Krásná grafika
  • Mikrotransakce
  • Zbytečnost upgradů

World Zombination je do hloubky propracovaná strategie, disponující okamžitou a skvělou hratelností a nádhernou grafikou. Pakliže vás boje nemrtvých a přeživších berou, hru rozhodně zkuste. Zadarmo se budete několik hodin perfektně bavit, pak už ale musíte počítat s delšími intervaly čekání, nebo placením. Volba je na vás, potenciál ale World Zombination rozhodně má.

Hra byla testována na zařízení iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na AppStore.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg