Worlds Adrift: vzhůru do oblak mezi kusy kamene

vytisknout velikost písma
Worlds Adrift vyjde na začátku roku 2016 a nabídne několik dosud nevyzkoušených aspektů v historii MMO. Můžeme se těšit na prozkoumávání poletujících kusů skály, souboje létajících korábů a také na jejich stavbu. Kromě toho hra nabízí propracovanou fyziku, takže je určitě na co se těšit.

Z temných zákoutí anglického studia Bossa Games majícího na svědomí hry jako I am Bread, Surgeon Simulator nebo Spy Watch k nám na začátku roku 2016 přijde titul, který si hraje s aspekty, jež ostatní podobné hry řeší pro oko hráče standardním způsobem, nebo je ledabyle odfláknou.

Je zde tedy šance na opravdu kvalitní kousek zábavy na dlouhé večery pro náročnější hráče. Někteří se však mohou zaleknout komiksově zpracovaného designu celé hry, ale po zkušenostech z Word of Warcraft to už nebude jistě tak horké.

Aktuálně se hra nachází ve stádiu finálního vývoje a na konci listopadu proběhl i první veřejný alfa test, kterého se zúčastnilo přibližně 131 testerů po dobu 4 hodin. Tvůrcům tak byly poskytnuty dodatečné informace k editaci závěrečného obsahu, na který se blíže zaměříme v článku. 

bg1.png

Zničený svět plný létajícího kamení

Svět, ve kterém se Words Adrift odehrává, byl před tisíci lety rozcupován na tisíce úlomků skály a ty nyní poletují v oblacích. Vy jako hráč máte za úkol tyto levitující ostrovy prohledávat a získávat z nich starodávnou technologii, moudrost a další artefakty.

Zároveň zde najdeme i sběr surovin. Hráč může kácet stromy, dolovat atlasovou rudu, což je minerál, po kterém je ve hře největší poptávka. Zároveň zde lze stavět aglomerace, zakládat korporace a komunity a budovat ekonomiku, což je i hlavní přání vývojářů.

Desktop-02.12.2015-18.37.38.03.mp4.Still0011.jpg Playtest-23-01-2015.wmv.Still015.jpgworlds-adrift-2-80lv.jpg

První věcí, která vás asi při koukání na videa zaujme, je poměrně reálná fyzika objektů ve hře, navzdory komiksové grafice. Uvážíme-li, že se celá odehrává v oblacích, uvědomíme si, že například manévrování a boj nebo průzkum ostrovů bude poněkud náročnější oříšek. I při stavbě lodi a obydlí musíte jednotlivé věci tahat z různých koutů herního světa, aby na ně po jejich spawnutí začala působit celkem reálná fyzika, takže není kolikrát vůbec jednoduché něco někam dostrkat. 

K průzkumu lokací používáte kromě lodě ještě lano s hrotem a jako Spiderman skáčete z plochy na plochu, což je velkou předností celé hry - tedy možnost manévrovat, hrát si s fyzikou světa a vymýšlet nová komba, kterými převezete své nepřátele.

Worlds_Adrift_Key_Art_nologo.jpg

Svrbí vás už prsty?

Na stránkách Worlds Adrift se můžete dočít několik zajímavých věcí, které stojí za zmínku a do určité míry tento titul odlišují od ostatních. Za prvé, hru si koupíte jen jednou a neplatíte žádné měsíční poplatky.

Za druhé, zapomeňte na Pay to Win předměty, protože vůči tomu se vývojáři striktně vymezují a konstatují, že ve Worlds Adrift půjde především o samotný skill hráče. Nemáme zde systém levelů ani talentových stromů, protože vše, co dokáže postava je dáno reálnou schopností hráče.

2810664-trailer_worldsadrift_swing_20150219.jpgislandgentool2.jpgmaxresdefault.jpg

Vývojáři dále uvádí, že se ve hře nebude vyskytovat tzv. pay wall, tedy stav, kdy vás hra někam nepustí, protože jste si nekoupili nějaký její dodatečný obsah. I přes tyto snahy se placeným prvků ve hře nevyhneme, nicméně vývojáři se dušují, že na vyváženost hry a sílu postavy to nebude mít žádný vliv, jelikož si takto bude moct hráč dokupovat pouze kosmetické doplňky postavy, lodi nebo klanu. Je také dobré zmínit, že hra bude ke stažení na Steamu a platby k ní budou probíhat skrze Steam peněženku.

Hra je v obecné rovině designována pro hráče, kteří preferují jednoduchost, otevřený svět a variabilnost prostředí. Podíváme-li se na první alfa test, můžeme vidět zatím jen základní prvky hry jako je létání, prozkoumávání, boj a základy stavby struktur, nicméně s přibývajícím obsahem tvůrci slibují, že bude možné na plovoucích ostrovech zakládat města a budovat je podobným způsobem, jakým to vyřešila Bethesda ve Falloutu 4.

maxresdefault (1).jpg

Podíváme-li se uživatelské rozhraní (UI), můžeme vidět opět jednoduchost. K dispozici máme zatím jen pár tlačítek, do kterých můžeme vkládat předměty určené k nějaké interakci. Ano, čtete správně, skilly zde nemáte. Tedy alespoň ne ve smyslu jak je má většina MMO her.

Worlds Adrift má být intuitivní co se týká ovládání a hlavně jednoduchý, jelikož hodně prvků narušuje spojení mezi hráčem a hrou. Jen si vzpomeňte na některá gamplay videa z World of Warcraft a dáte mi za pravdu, že to, co občas dovedou určití hráči se svým UI je až k nevíře.

2802323-worlds4.jpgCapture-500x300.pngmaxresdefault (2).jpg

Tak či onak se na začátku roku 2016 máme na co těšit a můžeme jen doufat, že vývojáři své sliby dodrží a předvedou unikátní kousek, který si najde místo v srdcích mnoha hráčů.

Prozatím se hře nedá moc co vytknout, jelikož je ještě ve fázi vývoje a nedostatky tedy ukáže až čas. V Doupěti se této hře ještě budeme věnovat v dalších tématech.

Vývoj můžete sledovat na webu www.worldsadrift.com.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 20 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A