WoW: Cataclysm beta: Skilly a talenty – všechno je jinak

Blizzard místy se změnami nešetřil: schopnosti a talenty překopal od základů. Prvotní zděšení ale brzy vystřídalo nadšení.
Kapitoly článku

Samotné talentové stromy také doznaly drastických změn. Pater je pouze sedm oproti současným jedenácti a zcela zmizely talenty, do nichž šlo vrazit až pět bodů. Každý z talentů v Cataclysmu je na jeden až tři body a celkově je z nové koncepce vidět snaha, abyste každý investovaný bod pocítili. Jakmile pak utratíte 31 bodů ve zvolené specializaci (stane se to na 69. úrovni), odemknou se vám zbylé dva stromy, kam můžete investovat zbylých deset bodů (samozřejmě je můžete nechat i v tom svém hlavním). Výhodou je, že se s tím počítá, takže první talenty mají obvykle efekt užitečný i pro jiné specializace, například Enhancement talent Elemental Weapons u shamana je užitečný nejen pro Enhancement specializaci, ale i pro Elemental a Restoration.

WoW 2010-08-10 18-06-48-93.jpg WoW 2010-08-10 18-08-22-81.jpg

Z uvedeného jednoduchou matematikou tak nějak vyplývá, že talentové body už nedostanete na každé úrovni, ale přibližně ob level.

Snahou je, aby se to zhruba střídalo s novými schopnostmi, nicméně pravděpodobně se stejně občas objeví úroveň, na které nedostanete nic nového

Snahou je, aby se to zhruba střídalo s novými schopnostmi, nicméně pravděpodobně se stejně občas objeví úroveň, na které nedostanete nic nového – zatím ale nemám dojem, že by to byl nějaký problém, nakonec v současném WoW narazíte na celé řady level-upů bez něčeho užitečného a s nudnými talenty.

cataclysm_desolacecamp.jpg

Zajímavější je podívat se na další věc, kterou nový systém přináší, zejména ve spojení s Dungeon Finderem, nástrojem na rychlé hledání skupin do dungeonů. Máte-li totiž chuť, skutečně by mělo být reálné levelovat jako healer, přičemž o něco pomalejší questování vyvážíte dungeony, kde jsou healeři (a samozřejmě tanci) žádaným a nedostatkovým zbožím.

Dungeon Finder je aktivní od patnácté úrovně, což je také okamžik, kdy jste se ve své specializaci už rozkoukali

Dungeon Finder je aktivní od patnácté úrovně, což je také okamžik, kdy se ve své specializaci už rozkoukáte. Navíc si dungeony na nižších úrovních zachovaly pohodový ráz, takže jsem běh v Ragefire Chasm hravě uhealoval se shamanem v Elemental talentech – na druhou stranu bonusy z Restoration specializace by mi běh značně zpříjemnily.

Working as intended

Považuji za důležité napsat také to, že dost věcí je teprve rozpracovaných – chybí propracovanější talentové bonusy u některých specializací, talenty jsou místy bez ikon, případně občas tak úplně nefungují, a lze očekávat ještě řadu menších i větších změn. Koncepčně si ale myslím, že už se nic zásadního neodehraje a principielně bude Cataclysm fungovat tak, jak jste si přečetli v tomto článku. Osobně jsem se tak velikých změn bál, ale musím uznat, že jsem si na ně zvyknul velmi rychle a hlavně rád.

WoW 2010-08-10 18-08-53-10.jpg WoW 2010-08-10 18-17-23-98.jpg

Talenty jsou mnohem čitelnější a během levelování opravdu jde jen z jejich popisů zhodnotit, co se vám bude hodit teď, co později a co vůbec. U end-game opět očekávám mohutný theorycrafting a „povinné“ raidovací talent buildy, nicméně aspoň u některých povolání by se Blizzardu mohlo podařit, že se více začnou objevovat buildy zakončené slovy „zbývajících pět bodů dejte, kam chcete“. Mimochodem, moc se těším na Fury warriory: skončí tradičně s dvěma obouručními zbraněmi s postihem na zranění, nebo si nechají dvě jednoruční a okoření je bonusy? Závěrečné talenty jsou totiž dva – a i u ostatních povolání jde narazit na podobné zábavné možnosti volby. 

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 7. prosince 2010

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,