WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

Primárně si tak nějak připomeňme celkovou situaci na trhu závodních her v letošním roce. Zjednodušeně řečeno, je naprosto výtečná. Tedy z pohledu samotného hráče, nikoli z pohledu vývojářů. Milovníci závodních her mají nefalšované žně. Měli jsme tu rozporuplný Flatout 4, výborný Dirt 4, F1 2017 nebo MOTO GP 17. K tomu je třeba přičíst několik povedených přídavků do Forza Horizon 3, které rozhodně stojí za povšimnutí.

To je však stále pouze zahřívací kolo, neboť ty největší orgie nás teprve čekají s příchodem podzimu. Těšit se můžeme na Project Cars 2, Forza Motorsport 7 či Need for Speed Payback, což jsou rozhodně těžké váhy. Zapomínat dále nesmíme ani na nové Gran Turismo Sport. Při zmíněných premisách tak jistě přichází na mysl, je-li úzce profilovaná hra typu WRC 7 vůbec konkurenceschopná.

9-17-2017_10-08-58_AM.png9-17-2017_10-06-44_AM.png9-17-2017_10-07-00_AM.pngWRC 7 je další z mnoha závodních her, cílíci na konkrétní skupinu.

Je to právě úzce specifické zaměření, které dělá z dalšího ročníku WRC společnosti Kolytonn příjemnou alternativu k již zmíněným gigantům. Na druhou stranu je třeba si přiznat předem a bez výčitek, koho rally nezajímá, WRC 7 rozhodně nebude pro něj.

Oficiální licence

Kolytonn letos opět všechno sázejí na oficiální licenci FIA pro ročník 2017. Díky tomu tak máme možnost zajezdit si v modelech skutečných vozů, se skutečnými virtuálními jezdci ve třech třídách vozidel. Konkrétně WRC, WRC 2 a Junior WRC . Prohánět se pochopitelně můžeme po licencovaných tratích, kterých rozhodně není málo, posuďte sami: Monte Carlo, Švédsko, Mexiko, Korsika, Argentina, Portugalsko, Itálie, Polsko, Finsko, Německo, Španělsko, Wales a Austrálie.

V rámci jednotlivých rally je potom připraveno vždy po alespoň čtyřech jednotlivých rychlostních zkouškách. Velice povedeným tahem je potom začlenění speciálních erzet, které díky své délce dozajista prověří vaše hráčské schopnosti. Mnohdy se totiž jejich délka dostává nad 20 km, což v praxi znamená klidně i patnácti minutovou zkoušku ohněm, během které se dá skutečně ledasco po…jezdit.

21769316_10204291157835408_433392100_o.png21845500_10204291156435373_451915725_o.png21868009_10204291157875409_1721442701_o.png
Různorodých etap je ve hře dost, občas ale máte pocit, že jezdíte po tom samém.

Klasické herní módy

Co se herních módů týče, nedočkali jsme se žádného většího či menšího překvapení. Na druhou stranu asi v této oblasti těžko co vymýšlet takovým způsobem, aby se hra tvářila seriózně a alespoň trochu uvěřitelně. Po prvním spuštění vás přivítá celkem sympatický testovací mód, který na základě vaší jízdy zvolí to nejvhodnější nastavení obtížnosti. A nutno dodat, že tak koná celkem přesně. Jedná se ovšem pouze o prvotní pomoc, postupem času se pochopitelně připravte na postupné zlepšování vlastních dovedností a nutnost buďto testovací jízdu opakovat, nebo si vše přizpůsobit manuálně.

9-17-2017_10-11-36_AM.png9-17-2017_10-07-18_AM.png9-17-2017_10-07-10_AM.pngPřestože staví na dobrém základu, výsledek je spíše rozporuplný.

Kromě klasického poježděníčka je pro hráče připraven mód vlastního šampionátu, ve kterém si vyberete jednotlivé země, do kterých chcete zavítat a rychle skočíte do kokpitu svého vozu. Jedná se tak o rychlou sezónu, ze které můžete vyčlenit neoblíbené krajiny. Vrcholem je jistě mód závodní kariéry, ostatně stejně jako u jiných závodních her podobného ražení. Samozřejmostí je podepsání kontraktu s některou ze stájí třídy Junior WRC a postupný postup až k samotnému nakopání zadku Sébastianu Ogierovi v kategorii WRC a pochopitelně zisku mistrovského titulu.

Tohle je samozřejmě zjednodušená verze celého módu kariéry, neboť cesta k těmto cílům bude poněkud trnitá. A připravte se na skutečně mnoho útrap. Vaše kroky povedou skrze jednotlivé rally a jejich rychlostní zkoušky a sbírání mistrovských bodů. Potýkat se budete s omezeným množstvím času na opravu v rámci jednotlivých závodů. Postupem času však začnete zjišťovat, že přestože je tento kolotoč hodně příjemně svižný, je ve skutečnosti až moc prázdný a jednoduchý.

 

Vrcholem je jistě mód závodní kariéry, ostatně stejně jako u jiných závodních her podobného ražení. 

 

Dostupná je též pochopitelně hra pro více hráčů, která však v době recenzování byla naprosto mrtvá, proto nelze zcela hodnotit její zpracování. Potvrdit však můžeme často opomíjený split-screen, takže večírek může začít. Začleněny byly také stále oblíbenější eventy a výzvy v podobě výběru jedné rychlostí zkoušky, ve které se můžete po určitou dobu srovnávat s ostatními hráči po celém světě. Teprve tato komparace vás krutě vrátí na zem a uvědomíte si svojí herní malost.

Jízdní model, grafické zpracování

Dostáváme se k části, která asi většinu čtenářů bude zajímat nejvíce, a to k jízdnímu modelu a grafickému zpracování. WRC 7 je v obou ohledech velkým zklamáním. Co se jízdního modelu týče, ten zůstal tak nějak jako celá hra někde na půl cesty mezi arkádou a simulací. Na bodu, kde se hra tváří reálně a uvěřitelně, ale pravda je bohužel jinde. Skutečně celá hra je tak nějak alibisticky středově vybalancovaná, aby neurazila profesionála a neotrávila lajka. To je ovšem jeden z hlavních problémů celého WRC 7. Je třeba si uvědomit, že byť má rally ve světě jistě mnoho fanoušků, v tom virtuálním už rozhodně tak silnou a neotřesitelnou pozici nezastává.

21706347_10204291157075389_1903699656_o.png21706352_10204291157515400_2029108899_o.png21706544_10204291157755406_1589248555_o.png

Jedná se o úzce profilovanou zábavu, za kterou hráč, kterému podobné osamocené závodění nic neříká, asi jen zřídkakdy zaplatí šestnáct stovek. Na základě této úvahy se tak dostáváme do bodu, že podobné závodění je určeno převážně fajnšmekrům, což s sebou jistě přináší také nějaké závazky. WRC 7 však v žádném ohledu takto nepůsobí a je bohužel hodně nadýchanou arkádou nebo hodně chudou simulací. V podobném segmentu bychom si představili poněkud více odvahy a jasné směřování na cílovou skupinu. Ostatně u rally tomu ani snad jinak nejde. A pokud přeci jen ano, je třeba se připravit na pravděpodobný neúspěch.

 

Co se jízdního modelu týče, ten zůstal tak nějak na půl cesty mezi arkádou a simulací.

 

Celkový jízdní model si lze naštěstí přizpůsobovat a upravovat. Možností ovšem není úplně mnoho. Mimo asistencí brzdění, automatické převodovky a vypnutí kolizního modelu ani není skoro co nastavovat. I s jednotlivými asistencemi je však závodění ve WRC 7 často opravdovou výzvou. Tratě jsou skutečně hodně náročné, plné převýšení a protkané neskutečným množstvím zatáček. Navíc při průjezdu působí mnohdy opravdu hodně úzkým dojmem, což je v kombinaci s nejrůznějšími překážkami lemujícími krajnice opravdu nepříjemná kombinace.

Důraz je tak třeba dbát, tak jako v reálném závodění, na pečlivé naslouchání navigátorovi a především opatrnou jízdu. Rozhodně se nevyplatí v jednotlivých rychlostních zkouškách nic uspěchat. Opatrná jízda rovná se polovině úspěchu. V opačném případě se totiž budete hrabat z lesa (v tom lepším případě) nebo budete vráceni na trať s devíti sekundovou penalizací, která ve finále opravdu hodně zamrzí. Pakliže navíc aktivujete i kolizní model svého vozidla dle reálu, připravte se opravdové problémy, neboť nešetrnou jízdou skončíte mnohem rychleji, než byste si přáli.

9-17-2017_10-09-10_AM.png9-17-2017_10-07-49_AM.png9-17-2017_10-10-51_AM.pngPřestože se hra zastavila někde na cestě mezi simulací a arkádou, čeká vás mnohdy příjemné poježdění.

Bohužel ani v oblasti grafického zpracování nemůžeme být úplně spokojeni. Hra je opět někde napůl pixelu. Během jízdy si v adrenalinovém opojení budete chrochtat nad dotěrnými, avšak reálnými odlesky slunce na švédské ledovce, v opakovaném záběru si potom všimnete nechutně rozpixelovaných textur na závodním voze. Grafika WRC 7 je rozhodně tou slabší stránkou hry a mnohdy působí opravdu ošklivě a zastarale. To však rozhodně nemusí dělat ze hry a priori špatná produkt, jenže...

9-17-2017_10-11-04_AM.png9-17-2017_10-09-22_AM.png9-17-2017_10-10-41_AM.pngGrafické zpracování však není takové, jaké by se dalo v roce 2017 čekat. Za vděk ovšem jistě vezmete oficiální licenci FIA pro rok 2017.

Nebudeme si nic nalhávat, WRC 7 je relativně příjemnou zábavou a nabízí slušné poježdění, které je mnohdy také opravdovou výzvou. Hru ale sráží podivná prázdnota a nejasné směřování, stejně tak jako ne zrovna reprezentativní grafické zpracování. Navíc, vývojářům do karet nehraje ani načasování samotného vydání, neboť hra bude nemilosrdně semleta tříáčkovou konkurencí. Děkujeme za několik příjemných herních hodin, děkujeme za oficiální licenci FIA 2017, ale tahle zábava bohužel rychle přejde.

Hodnocení: 3 / 5

Klady:

  • Oficiální licence pro sezónu 2017
  • Místy skutečná výzva
  • Split screen

Zápory:

  • Nedotaženost hry
  • Grafické zpracování
  • Krátká trvanlivost
  • Postrádá atmosféru
Diskuze (1) Další článek: Monster Hunter World: dojmy z lovecké sezóny

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,