WWE 2K Battlegrounds: nové wrestlingové nedochůdče | Recenze

2K se vrací s dalším wrestlingovým titulem. Ani tentokrát však nejde o přímou trefu do černého.

Co baví

  • Osvěžující změna
  • Karikaturní styl
  • Odemykání obsahu
  • Originální pojetí wrestlingu

Co vadí

  • Žalostná rozmanitost
  • Bojový systém
  • Místy nepřehledné menu
  • Nabídka multiplayeru
6/10
Hodnocení

2K v posledních letech o úspěch se svojí wrestlingovou sérií WWE 2K ani nezavadilo a není tak divu, že se vydavatel nakonec rozhodl trošku upravit svoji strategii. Aby měli vývojáři dost času na další díl série, ukojit měl letos fanoušky především v Americe oblíbeného sportu karikaturně zpracovaný WWE 2K Battlegrounds. Hra slibovala zábavné animace, zajímavé speciální útoky a barvitý design. Podařilo se tomuto titulu na herním trhu oživit wrestling, nebo 2K zůstává na lopatkách?

Battlegrounds!

Wrestling tak jak ho známe se pomalu ale jistě začal hráčům zajídat. A 2K tak přispěchalo po pár letech se zajímavým nápadem, což přeneslo i do svojí příběhové kampaně. Zde je však iniciátorem nápadu legendární osobnost WWE Steve Austin známý též jako Stone Cold. Ten přijde s myšlenkou, že by se mohli neohrožení bijci nově řezat ve specifických arénách, na což mu pracháč Vince McMahon s radostí kývne a legenda wrestlingu tak začíná s rekrutováním. 

WWE 2K Battlegrounds_20200919011438.jpg
Komiksové vyprávění je osvěžující změnou oproti standardním WWE 2K hrám

V komiksově zpracovaném příběhu potom sledujete, jak se nový koncept posouvá a objevují se nové hvězdičky wrestlingového nebe. Hra vás tak provází různými typy zápasů a dává jim i jisté příběhové pozadí, což je celkem příjemná a osvěžující změna po nevydařených filmečcích z minulého roku v seriózněji laděné WWE 2K20. Obecně je ale režim kampaně dost monotónní a nesledujete pouze linku jednoho zápasníka, takže vás ani nenechá k někomu přilnout. Místy vtipné komiksy jsou světlým bodem jinak poměrně plochého a mdlého příběhu. 

 

Obecně je režim kampaně dost monotónní a nesledujete pouze linku jednoho zápasníka, takže vás ani nenechá k někomu přilnout

 

Hlavní problém příběhové kampaně však tkví trošku jinde. Obtížnost je totiž doslova žalostná a většinou zápasů tak projdete v podstatě i po slepu. Kampaň přitom není až tak krátká, aby si vás při podobné náročnosti dokázala udržet a velmi rychle tak z úvodu do hratelnosti a získávání postav přechází v nudnou rutinu, kterou chcete dokončit spíše jenom proto, abyste měli "odpracováno" a mohli se věnovat zbytku hry. 

WWE 2K Battlegrounds_20200919004518.jpgWWE 2K Battlegrounds_20200919230749.jpgWWE 2K Battlegrounds_20200919230800.jpg
Hra vám základy vysvětlí tutoriály a kampaní

Milion stejných způsobů, jak se porvat

WWE 2K Battlegrounds má podle mě dva zásadní nedostatky. Tím prvním je jednoznačně nedostatečná variabilita hry a celkově malá nabídka herních režimů, které by se od sebe významně lišily. Všechny typy zápasů jsou velmi podobné a liší se v podstatě jen v tom, kolik zápasníků se v ringu objeví v jeden moment nebo postupně. To je ale dost málo a ve finále se tak po pár hodinách začnete trošku nudit. 

WWE 2K Battlegrounds_20200919005209.jpgWWE 2K Battlegrounds_20200923231243.jpgWWE 2K Battlegrounds_20200923232335.jpg
Porvat se můžete v kleci, royal rumble nebo třeba jeden na jednoho

Podobný problém má i režim singleplayerové kampaně v porovnání s vylepšováním vaší vytvořené postavy. V případě obou herních režimů na vás čeká něco mezi osmdesáti a stovkou zápasů, které jsou si ale natolik podobné, že udržet pozornost po celou dobu hraní je hodně těžký úkol. Pokud tak nemáte kamaráda, se kterým byste si to v ringu rozdali, čeká vás poměrně rychlé zklamání ze stereotypního hraní.

Ve hře najdete režimy exhibice, příběhovou kampaň, online turnaj či boj, ve kterém se snažíte proti neustále přibývajícím soupeřům vydržet v ringu co nejdéle. Vše je ale na jedno brdo a chybějí i některé ikonické styly zápasů. Alespoň slavný Royal Rumble naštěstí absenci nehlásí. 

Vzhůru do boje

Když už se konečně dostanete do boje, čeká vás několik důležitých prvků ovlivňujících vaše dovednosti, styl zápasení i speciální vlastnosti vašeho bijce. Hra má v tomto ohledu velmi jednoduchý systém. Základní údery řetězíte do kombinací. Pak jsou zde speciální údery či chytačky. Ty můžete použít jenom pokud máte již naplněnou určitou část ukazatele, který plníte bojem. 

WWE 2K Battlegrounds_20200919005449.jpg
Útoky obohacují barvité efekty, iluzi zábavné hratelnosti to však navozuje jen chvíli

Bránit se můžete vykrýváním úderů a také reversaly, které obrátí soupeřovy chvaty proti němu. Stačí v momentě, kdy se vás snaží oponent chopit stisknout správné tlačítko a rázem se karta obrací. V neposlední řadě jsou ve hře také dokončovací údery, které udělují největší poškození a není možné se jim bránit. 

 

Stačí v momentě, kdy se vás snaží oponent chopit stisknout správné tlačítko a rázem se karta obrací

 

V boji vám pomáhají také diváci. Ti budou po vás žádat různé akce. Hra vám vždy dává vědět, co si publikum přeje vidět a za odměnu se plní váš ukazatel divácké podpory, díky níž můžete použít jeden ze tří power-upů, které vám v boji poskytnou výhodu na krátkou dobu. Vaše údery pak třeba nejdou vykrývat, jsou silnější a nebo se můžete vyléčit a udržet se tak ve hře. Pak jsou zde ještě specifické útoky, které se vážou na jednotlivé arény. Nepřítele můžete hodit pod auto, do tlamy krokodýlovi nebo na něj třeba poslat rozzuřenou kozu. Všechno to jsou ale prvky, které hru ozvláštňují jenom chvíli.

WWE 2K Battlegrounds_20200923225436.jpgWWE 2K Battlegrounds_20200923225648.jpgWWE 2K Battlegrounds_20200923230125.jpg
Jak bude váš zápasník vypadat je jenom na vás

Celkově je bojový systém nesmírně plochý a jakoukoliv hloubku v něm budete hledat marně. V zásadě tak vítěz většinou ten, kdo má nacvičené dva styly útoků a rychleji reaguje na možnosti reversalu. Jakmile si tento způsob boje nacvičíte, máte vlastně hotovo. Právě proto rozhodně nejde o zábavu na dlouhou dobu.

Vybojovat se to dá i bez peněz

Co se samotného odemykatelného obsahu týče, hra nabízí poměrně solidní porci zápasníků a také doplňky pro vaše vytvořené bojovníky. Získat veškerý obsah by vám rozhodně dalo pořádně zabrat a museli byste v ringu strávit desítky hodin. Nejde podle mě ale o nic špatného. Všechno můžete odemknout hraním i penězi a je jenom na vás, kterou cestu si zvolíte. Každého bojovníka i doplněk navíc odemykáte zvlášť, takže si prostě vyberete to, o co zrovna máte zájem a nemusíte spoléhat na žádné lootboxy a podobné neduhy moderních her. 

WWE 2K Battlegrounds_20200919002819.jpg
Odemknout oblíbené zápasníky a jejich kostýmy se dá v pohodě i bez peněz 

Kromě nakupování v herním obchodě budete získávat také vylepšení, která odemykáte postupem v singleplayerových kampaních vytvořené postavy a příběhové kampani. Pokud se tak chcete vydat do multiplayerových vod, je důležité se nejdříve prodrat hrou pro jednoho hráče, která vám otevře více možností a některé z nich jsou výrazně silnější než základní nabídka.

Pouhá stylizace nestačí

Na první pohled je WWE 2K Battlegrounds hrou, která si na grafické orgie hrát nechce a není pro ni tak těžké dosáhnout "komiksového" standardu, který je barvitý, překypuje efekty a na obrazovce je neustále živo. Nejen díky zápasníkům samotným, ale také díky divákům a okolnímu prostředí. V pasážích, kde je však více zápasníků najednou se objevují občas problémy s propady FPS, jak tomu je u spousty podobných her. Nejde naštěstí o nic zásadního a většinou tento neduh přejdete celkem s klidem. 

WWE 2K Battlegrounds_20200923224348.jpg
Získat herní měnu pomáhají například denní výzvy

2K se zde nesnaží o autenticitu tak, jak u běžných sportovních titulů a ačkoliv tak hra nabízí komentátory, kteří reagují na dění v ringu, jejich slovní zásoba je při nejmenším dost omezená. Ani ruchy okolí nepůsobí nijak světoborně a celkově atmosféra vytvořená k zápasům nenaplňuje běžnou úroveň 2K sportovních titulů.

Verdikt

WWE 2K Battlegrounds mohlo být osvěžením žánru, které přispěje k jeho návratu do povědomí hráčů. Bohužel hra však nedisponuje dostatečně širokou nabídkou režimů a hloubka bojového systému je takřka nulová, takže rychle omrzí. Celkovou plochost hry nezachraňuje ani fakt, že nabídka zápasníků je velmi široká a vše odemknete hraním. Při větší porci péče přitom mohla vzniknout opravdu zajímavá hra. Zůstáváme však jen na průměrném zážitku, kterému by ještě z původní ceny přes tisíc korun slušela nějaká ta slevička. Na víc než pár večerů totiž nezabaví.

Diskuze (2) Další článek: Načítací časy na Xbox Series X budou až o 80% kratší než na Xbox One X

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Telefon jako kapesní skener v klubech. Vědci přišli se snadnou metodou pro detekci drog v nápojích

Telefon jako kapesní skener v klubech. Vědci přišli se snadnou metodou pro detekci drog v nápojích

** Drogy nasypané do nápojů jsou stále velkým problémem ** Jejich odhalení a dokázání je časově i technicky velmi náročné ** K detekci GHB v nápoji nově poslouží jakýkoliv smartphone

Martin Chroust
StudieDrogySmartphony
Nabíjení vzduchem na CESu znovu ožívá. Po 7 letech vznikl standard, který zbaví hodinky adaptérů a kabelů

Nabíjení vzduchem na CESu znovu ožívá. Po 7 letech vznikl standard, který zbaví hodinky adaptérů a kabelů

** Trvalo to předlouhých sedm let... **...na světě je první specifikace bezdrátového nabíjení vzduchem ** AirFuel RF primárně cílí na IoT zařízení a na nositelnosti

Martin Chroust
Nabíjení vzduchemStandardyNositelnosti
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Robert Noyce. Zabil vepře a vyhodili ho z univerzity. Naštěstí jen na semestr a díky tomu dnes máme integrované obvody

Robert Noyce. Zabil vepře a vyhodili ho z univerzity. Naštěstí jen na semestr a díky tomu dnes máme integrované obvody

Fyzik, matematik, vynálezce, ale také schopný manažer Robert Noyce vyvinul první integrovaný obvod na bázi křemíku. Přezdívka Mayor of Silicon Valley je tak více než příznačná. 12. prosince by oslavil 95. narozeniny.

Pavel TronnerJan Spěšný
Osobnosti počítačové historie
Obnovitelné zdroje do 50 kW bez licence i stavebního povolení. Klíčová novela vstoupila v platnost
Filip KůželStanislav Janů
LegislativaObnovitelné zdrojeFotovoltaika
Nejničivější bomba v historii lidstva. Rusko zveřejnilo dokument o testu Car-bomby
David Polesný
Sovětský svazAtomová bombaJaderný útokZbraně

Aktuality

15:22 | Do Praslavi se brzy podívame i na PlayStationu. Český survival Hobo: Tough Life vychází 23. února. Z technických důvodů se ale datum ještě může změnit. 
11:59 | Vesmírná akce Everspace 2 se po dvou letech v předběžném přístupu chystá na vydání plné verze. Na PC dorazí 6. dubna. Verze pro PlayStation 5 a Xbox Series S|X mají vyjít v průběhu léta. 
11:44 | Nacon chystá na 9. března v 19:00 našeho času prezentaci Connect. Uvidíme v akci Gluma, RoboCopa nebo hororové Ad Infinitum. 
7. února | Už zítra ve 23:00 nás čeká další Nintendo Direct. V něm se dozvíme více informací o novinkách, které zamíří na Switch v první polovině roku. Během 40minutové prezentace jistě dojde i na nová oznámení. 

Únorový Computer

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak surfovat anonymně

Test přenosných projektorů

Kompletní srovnání DDR4 a DDR5

Jak vyčistit počítač od špíny a prachu