WWE 2K18: hurá do ringu (recenze)

WWE 18 cílí na to, aby souboje v ringu byly co nejblíže realitě. Podařilo se vývojářům tohoto cíle dosáhnout?

U bojovek to klasický bývá tak, že mačkáte jedno tlačítko za druhým, navazujete několikaúderová komba, dokud se nepříteli nerozprskne hlava. WWE je ve směru hratelnosti dost odlišné než bojovky, na které jsem zvyklý. Spíše než o precizní znalost všech možných kombinací tady jde o načasování. V Mortal Kombatu se vám může povést, že vyhrajete prostým mačkání všech tlačítek, v tomto případě to ale neplatí. Proti útokům se třeba můžete bránit jen stiskem tlačítka ve správnou chvíli. Jestli to nestihnete nebo to uděláte příliš brzy, úder i tak dostanete.

Procházka zahrádkou to není

WWE 18 patří mezi hry, pro které platí "lehké se naučit, těžké ovládnout", takže pokud budete chtít umět dokonale bojovat v ringu, budete s ní muset strávit podstatně víc času než běžný hráč. A samozřejmě musíte být alespoň minimální fanoušek wrestlingu, jinak tato hra pro vás moc smyslu mít nebude. I když, musíme přiznat, že pro blbnutí v partě přátel nejde o špatný výběr.

I tady jako u většiny sportovních her najdete příběhový mód kariéry, ale o tom je snad škoda mluvit. Tvorba postavy spočívá v několika přednastavených obličejích, úprav postavy a výběru jména. Ale hlavně si můžete zvolit, jakou barvu kůže bude váš bojovník mít, a můžete vybírat pěkně z celého spektra RGB. Takže si můžete vytvořit třeba i avatara. Po vytvoření postavy přichází ta horší část. Sice se vás hra snaží naučit základy, ale mezi tím probíhají nezajímavé konverzace, které ani nejsou nadabované. Při tom postavy dělají všelijaká gesta, která se ani nemění na základě toho, o čem se zrovna mluví. Dělá to na mě takový dojem, že si vývojáři řekli "Mají to všichni, potřebujeme to taky.", aniž by se zamysleli nad smysluplností a hloubkou tohoto módu.

Uniknout by mi nemohl jeden podstatný detail, a to jsou animace. Nejde ani tak o pohyby a chvaty jako takové, ale animace obličejů jsou docela peklo. Je to tak na stejné úrovni jako Mass Effect Andromeda v době vydání. Při bojích to ani tak není poznat, ale když kamera zabrousí trochu blíž, je to opravdu špatné. To samé se dá říct i o grafickém zpracování celkově. Vím, že u sportovních her jde především o hratelnost a na grafiku se tolik nehledí, ale v dnešní době bych čekal, že to bude mít nějakou úroveň. V porovnání s ostatními sporty to je těžký podprůměr, což je škoda. Wrestling je především v Americe extrémně populární a tvůrci by mohli zapracovat alespoň na detailech.

WWE 2K18_20171019233615.pngWWE 2K18_20171019233705.pngWWE 2K18_20171019235153.png

Jednou z pochopitelných světlých stránek WWE 18 je, že v něm najdete licencované bojovníky z celého světa, jako je The Rock nebo John Cena. Najdete jich tu opravdu požehnaně a každý z nich má svůj osobitý styl a chvaty, které u jiného wrestlera nenajdete. Tyto superhvězdy si můžete i sami upravovat, a to jak ve směru vzhledu, tak hratelnosti. Pokud vám nestačí předpřipravený výběr různých gest, příchodů nebo oslav vítězství, můžete si pomocí jednoduchého nástroje vytvořit svoje vlastní. A to je skvělý dodatek. Celkově si lze vybrat z desítek rozličných bijců, 29 dokonce slaví v letošním ročníku premiéru.

Postavy z blízka opravdu nevypadají dobře

Musím uznat, že soundtrack byl pro WWE 18 vybrán perfektně. Není to nic extra, ale přesně to sedí do prostředí wrestlingu. To samé se dá říct o komentátorech. U sportovních her to už tak bývá, že hlasy komentátorů představují skuteční profesionálové a WWE 18 není výjimkou. Vtípky budou házet například Michael Cole, Byron Saxton či Corey Graves.

Klasická odemykačka

Některé bojovníky nebo oblečky máte z počátku zamčené. Ty si musíte odemykat za body, které dostáváte v průběhu hraní a hra nabízí dostatečně propracovaný systém postupu, který navíc není poskvrněn všudypřítomnými mikrotransakcemi. V dnešní době je trendem, že podobné body se dají nakupovat za reálné peníze. Tady to buď není, nebo je to tak dobře schované, že se mi to nepodařilo najít. A to je plus.

Pokud se vám v nástroji pro tvorbu chvatů a ostatních činností podaří vytvořit něco opravdu skvělého, s čím byste se chtěli pochlubit, máte tu možnost. Můžete nahrát několik svých výtvorů a zase zkoušet ty, které vytvořili jiní hráči online.

Jako obvykle i tento ročník WWE obsahuje Universe mód. Je to režim založený na událostech, ve kterých superhvězdy zápasí proti sobě. Můžete si zvolit z několika šampionátů a celé řady superhvězd, které si poté ještě můžete upravit podle svého gusta. Nechybí nové filmečky a systém světových žebříčků a výzev, abyste vůbec měli důvod ve hře zůstat delší dobu.

I takto může zářit váš vytvořený bojovník

Hra nabízí opravdu širokou škálu režimů. Od klasického 1v1 až po souboje osmičlenných týmů. Celkem v nabídce najdete 9 režimů. To ale není všechno. Každý z nich má ještě několik podkategorií, kterých je v součtu několik desítek. Pokud jste tedy jedním z nadšenců do wrestlingu, WWE 18 vám nabídne opravdu spoustu obsahu. Bohužel samotná hratelnost mi nepřišla nijak extra zábavná, protože je často dění v ringu hrozně krkolomné a neohrabané. A tento pocit se samozřejmě prohlubuje v případě, že hrajete o samotě.

WWE 18 je hrou především pro nadšence do tohoto sportu, což je pochopitelné. Ať se na to koukám z jakéhokoliv úhlu, i přes dostatek obsahu a zajímavé tvůrčí nástroje se stále jedná o nezábavnou hru. Bojovky jsem vždy hrál proto, že jsem si chtěl dát pár zápasů a zase jít dělat něco jiného. Tady koukáte na to, jak jsou do sebe zaklesnuté dvě ne moc dobře zpracované postavy. Hry tohoto typu vždy byly spíše okrajovou záležitostí a ani nový ročník WWE to nezmění. Snad jen ve spojených státech se najde dostatek nadšenců, kteří budou novinku kvitovat s povděkem.

Hodnocení: 2.5 / 5

Klady:

• Editor a nástroje úprav