x10 chce změnit žánr 3D stříleček

V britském studiu Warthog usilovně pracují na hře, která chce prorazit léty ztvrzené bariéry ohraničující žánr 3D stříleček a vydat se do úplně nových končin. Nese název x10 a slibuje zkombinovat to nejlepší z her jako Halo nebo Deus Ex s originálními prvky. Jak to nakonec dopadne, to se dozvíme teprve za dva roky.
x10 chce změnit žánr 3D stříleček

Příběh je umístěn do daleké budoucnosti na ještě vzdálenější planetě Kota3. Tam je rozmístěno dvanáct výzkumných stanic. Jednoho dne se ovšem jedna z nich odmlčí a hráč spolu se svou jednotkou je vyslán, aby prošetřil co se tam vlastně stalo. Jedná se o stanici číslo 10 (odtud název hry). Později se hra vyvine v konflikt dvou znesvářených frakcí, ovšem to je jen jedna z mnoha vrstev komplikované zápletky. Tvůrci najali profesionálního scénáristu aby pro ně celý příběh sepsal, včetně dialogů jednotlivých postav a všeho dalšího kolem.

 

 

A jak se tedy má x10 lišit od ostatních 3D stříleček? Především nabídne větší volnost a menší stupeň linearity. Rozdíl oproti ostatním titulům ze stejné škatulky pak tkví také v samotné postavě hráče, který není žádným superhrdinou (tj. nejsilnějším, nejrychlejším a nejpřesnějším vojákem ze všech), nýbrž prostě jedním z řadových příslušníků speciální jednotky, snad jen s vyšší šarží - a tedy možná o něco bystřejším úsudkem, který se právě má stát také jednou z možných cest k vítězství. Navíc se x10 odehrává daleko více v otevřeném prostoru a maximálně omezuje přítomnost jakýchkoliv hranatých koridorů. Samozřejmě, že se ale do několika budov podíváte - v tom případě se autoři snažili, aby nevypadaly stejně jako ty stovky a tisíce dalších, které jsou k vidění jinde.

 

Prostředí planety by mělo být velice realistické (střídaní dne a noci, počasí) a zároveň různorodé, od studených a nehostinných podnebných pásů až po bujné a prosperující lesy. Setkáte se zde i s původními obyvateli, jak zvířaty tak i lidmi. Ti na vás samozřejmě musí nějak reagovat - jejich reakce bude záviset na tom, jak jste se v průběhu hry chovali vy. Své jednání budete tedy muset mít neustále pod kontrolou a promýšlet následky každého vašeho činu. Co když jednou zastřelíte nějakého domorodce a později budete potřebovat jejich pomoc při boji proti jinému protivníkovi?

 

Úkolem hráče je tedy zjistit co se stalo na výzkumné stanici. Později se z toho stane boj o holý život a únik z planety. Za tu dobu ovšem musíte projít všemi 23 misemi (a to ještě nějaké možná časem přibudou). Hra nabídne jak klasické zbraně jako je třebas dnes tolik oblíbená sniperovka, tak i některé originální alternativy. Mluví se dokonce o možnosti řídit buginy, letadla či lodě. Engine hry je "domácí" nazvaný TUSK a nejen, že dokáže skvěle pracovat s rozsáhlými exteriéry, ale zvládne také simulaci reálných fyzikálních podmínek a modelování poškození.

Hlavní rysy:

  • hra se má odehrávat převážně venku
  • dokonalá simulace cizího prostředí včetně změn počasí a přechodů den/noc
  • množství různorodých nepřátel
  • možnost řídit pojízdné/plovoucí/létající stroje

 

Vydání hry je plánováno na blíže neupřesněné období roku 2004 a to pro platformy PC, PS2, Xbox a GameCube.

Oficiální stránky: http://www.warthog.co.uk/
Výrobce: Warthog (http://www.warthog.co.uk/)
Vydavatel: Conspiracy Entertainment (http://www.conspiracygames.com/)

Nejnovější komentáře