XBLA je pro nezávislé vývojáře osinou v zadku

Abyste vydali svou hru na Xbox Live Arcade, musíte s Microsoftem vyjednávat dlouhé měsíce.
XBLA je pro nezávislé vývojáře osinou v zadku

Jste-li ambiciózním vývojářem a svůj projekt hodláte vydat mimo jiné také na XBLA, dost možná byste si to měli ještě rozmyslet. Podle Jonathana Blowa, tvůrce Braidu, může dohadování se s Microsoftem schramstnout klidně i polovinu vývojového času.

"Docela znepříjemňují život," řekl Blow v rozhovoru pro portál Gamasutra. "Pokud děláte velkou AAA hru, která má v konečném důsledku stát 60 babek a je pro ní vyhrazen enormní rozpočet, toho vyřizování zase tolik není."

Braid

"Pokud ale děláte menší XBLA hru, množství pakáren, které musíte vyřídit, je neuvěřitelné. Může vám to v některých případech zabrat až třetinu nebo polovinu celkového vývojového času, což si podle mě vůbec neuvědomují."

Blow věří, že Microsoft podceňuje sílu Steamu a Applu. "Nemyslím si, že si uvědomují, jak těžce jim konkuruje Steam a iOS, alespoň v rámci takto malých her."

Jeho současná hra The Witness má prý rozpočet 2 milióny USD a k tomu, aby se zaplatila a dokonce něco vydělala, XBLA rozhodně nepotřebuje. "Jsem přesvědčen, že bychom peníze bez problémů získali jen díky Steamu a iPadu."

Přiznává však, že rozsáhlé publikum na XBLA je více než lákavé. "XBLA určitě má velkou základnu uživatelů, pro určitý druh her jich je dost možná stále více než na Steamu."

Přesto podotknul, že dokázali díky Terrariu a Minecraftu profitovat i bez Microsoftu, v druhém případě dokonce bez Steamu.

Zdroj: Gamasutra