Xbox 360 uspěl díky chybám konkurence

Sony s Playstationem 3 udělalo několik zásadních chyb, čehož Microsoft náležitě využil.
Xbox 360 uspěl díky chybám konkurence

Jeden z bývalých šéfů zábavního oddělení Microsoftu, Robbie Bach, prozradil několik důvodů, proč se firma stala mezi hráči natolik oblíbenou. Velkou měrou se o to údajně zasloužila snaha R&D týmu odlišit první Xbox od Playstationu 2 zabudovaným HDD a online připojením, také byla důležitá spolupráce s objekty třetích stran (s prodejci a vydavateli).

Nejdůležitější prý ale byla schopnost využít chyb, kterých se konkurence dopustila při snaze zaujmout potenciální zájemce o next-gen konzole.

„Xbox byl úspěšný také kvůli tomu, že Sony udělalo několik ne zrovna chytrých rozhodnutí,“ řekl Bach v rozhovoru pro GeekWire. „Špatně se starali o svůj 70% podíl na trhu. Je to dlouhodobý proces. Jejich přechod na Playstation 3 byl hodně, ale opravdu hodně špatný.“

Xbox360S.jpg

„Špatně se postarali o své partnery, špatně stanovili svou cenovou politiku. Svou další platformu udělali natolik komplikovanou, že pro ní vývojáři nemohli pořádně vyvíjet.“

Sony je sice v současnosti v červených číslech, Microsoftu však konkuruje více než zdatně (alespoň co se zastoupení na trhu týče). Xboxu 360 se do dnešního dne prodalo cca 66,6 miliónů kusů, Playstationu 3 se pak podařilo prorazit hranici 64,3 miliónů prodaných mašinek. A to konzole dorazila na pulty obchodů s ročním zpožděním.

Zdroj: GeekWire, VGChartz
Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A