Xbox One S: pěkný upgrade, nebo ždímání peněz?

vytisknout velikost písma
Xbox One se dočkal razantního faceliftu. Jak si zatím stojí v porovnání se svým starším bratrem?
Především bych rád řekl, že by tohle měl být původní Xbox One, který by se dal srovnávat s Playstation 4. Oproti němu si totiž snad ve všech věcech vede lépe. Esko je totiž daleko více vyladěné, nepůsobí tak neohrabaně a celkově má konečně styl. Už to nebude ta velká krabice od bot ležící pod televizí. Bude to úhledná krabička, ze které nebude viset cihla a navíc vám přinese lepší požitek z hraní.
 

Kam se poděla černá cihla?

Při vydání konzole Xbox One obhajoval Microsoft její vzhled a velkost tím, že chtějí předejít přehřívání a vyvarovat se podobných problémů jako byl Red ring of the Death u X360. Najednou to ale jde zmenšit a k tomu se do menší krabičky ještě nacpe zdroj. Podle prohlášení Microsoftu je Xbox One S o 40% menší, než původní model. To ale není tak úplně pravda. Musí se do toho ještě započítat právě výše zmiňovaný zdroj, takže ve výsledku by to neměl být až tak markantní rozdíl. To ale nic nemění na tom, že si na první pohled rozdílu všimnete, ale není až takový, jak si ho z marketingových zpráv můžete představovat. Velikostně by se dal srovnat s PS4 nebo slim verzí Xboxu 360. 

8686450e-6128-43b4-ad61-caa43670b753.jpg

Jakou polohu pro svoji konzoli zvolíte, je čistě na vás, ale pokud se rozhodnete pro tu vertikální, tak Microsoft doporučuje dokoupit stojánek. To ale neplatí v případě 2TB verze, u které bude stojan přibalen. S dodatečnou oporou by se tak Xboxu One S nemělo nic stát. Bez ní je ale značně nestabilní a co si budeme říkat, v horizontální poloze vypadá daleko lépe. 
 
Nový design konzole se také vyvaroval vcelku nesmyslného umístění USB portů na boku. Na Xbox One S tak najdete portík hezky vepředu. Změnou také prošla tlačítka pro zapnutí/vypnutí konzole a pro vyjmutí disku. Celkově z hlediska vzhledu se mi revize Xbox One zamlouvá daleko více než design PS4 a bílá barva mu vskutku sedne. Vzhled je ale samozřejmě věc značně subjektivní.

2.png21.jpgb5fb7865-b3b8-4a83-bb95-3aef5be46fd8.jpg

Větší výkon, hezčí obraz

Za hodně výraznou změnu by se dal považovat přírůstek 4K výstupu. Neradujte se předčasně, v tohle rozlišení si zatím hry na konzoli nezahrajete, je určen primárně pro sledování filmů a videí. Bude také podporované přehrávání seriálů z Netflixu ve 4K. K přehrávání médií ve 4K si ještě budete muset z Xbox Store stáhnout k tomu určenou aplikaci a můžete se pustit do sledování. Samozřejmě musíte mít obrazovku, která tohle rozlišení bude podporovat. Stejně tak, jako je tomu u další novinky. 
 
HDR je technologie, o které jsem před příchodem Xbox One S neměl ani tušení. V tomhle případě se konečně dostane i na hry. Hlavní rozdíl mezi klasickým obrazem a HDR tkví v tom, že je možné využívat více kontrastu mezi tmavými a světlými barvami. Dalo by se říct, že černá bude černější a bílá bělejší. Největší rozdíl by měl být znatelný v temných místech, nebo naopak v dobře osvětlených lokacích. 

new-xboxone-s-details.jpg

Nějaké ukázky z Forzy Horizon 3 a nových Gears of War s HDR technologií můžete už najít na internetu. Bohužel na současných hrách ho neuvidíte. Už při vývoji se musí počítat s tím, že bude hra tuhle technologii podporovat, takže nebude tak lehké do již vydaných her takovou možnost přidat. HDR tak můžete čekat až u nadcházejících her. A nezapomeňte, že i tady potřebujete obrazovku podporující HDR, jinak z něj nebudete mít vůbec nic. Ale bez toho se to také dá přežít. 
 
Ani komponenty v konzoli nezůstaly netknuté. Grafický čip se zrychlil z 853 na 914 MHz a paměťová propustnost se zvýšila z 204 na 219 GB/s. Těmito změnami se celkově z 1,31 TF dostal Xbox na 1,4 TF. Sice to nemusí vypadat nijak závratně, ale vliv to přeci jen má. Určitě ale ne takový, jako u Projectu Scorpio, který by měl dosahovat 6 TF. To už je pořádný skok, co říkáte? Ale zpět k Sku. 
 
Lehkým nárůstem výkonu v Microsoftu docílily stabilnějšího a plynulejšího hraní. Tohle se ale liší hru od hry. Některé běžely stejně jako na původním Xboxu, u jiných zase došlo k nárůstu FPS. Každá hra by ale měla být schopna fungovat stejně na obou konzolích, takže žádné skoky si ani nemohou dovolit. Objevily se ale stížnosti na uživatelského rozhraní Xboxu. Prý se občas zadrhává, ale to je podle ohlasů problém i na původním modelu. Především na tomhle by měl Microsoft zapracovat. 

Upravujeme, co se dá 

Řada došla i na ovladač k Xboxu. Hráči si na něj sice nijak nestěžovali, ale Microsoftu asi ještě nepřišel dost dobrý. Nebojte se žádný převratných tvarů a nových tlačítek, dojde jen k drobným změnám. Především by se měl ovladač držet lépe v ruce. Triggery a bumpery budou více zaoblené a jejich stisk bude plynulejší. 
 
I na PC hráče v tomhle ohledu tvůrci mysleli. Nový Xbox ovladač se bude lépe synchronizovat s počítačem a můžete ho snadno připojit také k tabletům a mobilním zařízením.  U bezdrátových ovladačů to občas býval problém, teď už by mělo vše jít hladce.
 
Na spodní straně ovladače přibyla jemná gumová vrstva. Rozdíl je prý znatelný hned, když ho vezmete do ruky. Za chvíli ale už ani neregistrujete, že tam nějaká guma je a jen si užíváte větší pohodlí. Změny na ovladači nejsou nikterak velké, zato ale dokážou příjemně překvapit. 

Říkal někdo Kinect?

Vzpomínáte si ještě na tohle zařízení? Microsoft totiž na něj u Xboxu One S trošku pozapomněl a abyste k němu Kinect připojili, tak si budete muset dokoupit konektor, který stojí 40 dolarů. Vzpomínáte si, jak na začátku byl Kinect nedílnou součástí Xbox One a bez něj by ani pořádně nemohl fungovat? Už delší dobu to tak nevypadá. Kinect už zkrátka není prioritou Microsoftu a zatím je zatažen do ústraní. Vrátí se někdy vůbec do popředí? Vzhledem k nástupu virtuální reality a vlastních AR brýlí Microsoftu jménem HoloLens o to pochybujeme.
 

Sečteno, podtrženo

Xbox One S je ve výsledku vcelku příjemným překvapení a některým, kteří ještě nevlastní žádnou konzoli současné generace možná pomohl v rozhodování. Nevyplatí se ale už ten rok počkat na Project Scorpio a Playstation Neo? To je otázka, na kterou jsem se sám sebe ptal při letošní E3 konferenci Microsoftu. Je ale naprosto pochopitelné, že někomu se prostě nebude chtít čekat tak dlouho na další konzoli. V tomto případě je Xbox One S rozumným řešením. 

xb.jpg

Uvidíme, jak se nový Xbox na trhu ujme. Zakoupit si jej můžete už nyní ve většině značkových obchodů a eshopů, 2TB verze vás vyjde na cca 10 tisíc korun, což je tak akorát. Více se dozvíte na oficiálních stránkách společnosti.
 
Jaký názor na Xbox One S máte vy? Šli byste do toho, nebo raději počkáte na Scorpio? 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
TES Online: Morrowind – návrat do známého světa (recenze)

TES Online: Morrowind – návrat do znám…

MMORPG The Elder Scrolls Online se dočkalo svého nového rozšíření Morrowind, díky kterému se hra obohatila o nový pestrý svět a o novou třídu. Stojí za to vrátit se do Tamrielu?

10.  7.  2017 | | 2 N/A
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Nový rekord! Valve po letní slevové akci zabanovalo přes 40 tisíc uživatelů

Nový rekord! Valve po letní slevové ak…

Anti-Cheat systém společnosti Valve se překonal, zabanováno bylo rekordních 40 tisíc uživatelů.

11.  7.  2017 | | 5 N/A
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |
Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

včera |