Nikoliv Před lety (15 - 20 lety) vyráběli vývojáři hry přesně takové, jaké je chtěli mít. Ty hráli jen lidi, kteří měli hraní jako koníček a tak byli ochotni překousnout ledacos (hnusnou grafiku, obrovskou obtížnost, debilní ovládání, nelogické hádanky apod.). Na obou stranách byly hry koníček, vývoj nestál desítky nebo stovky milionů dolarů, lidi hráli všechno, co jim přišlo pod ruku (taky proto, že her vycházelo tisíckrát míň), vývojáři si dělali, co chtěli. Obě strany byly v podstatě spokojené.
Dneska je herní průmysl obrovský byznys. Vývojáři musí dělat hry tak, aby je lidi kupovali. A protože vývoj stojí desítky nebo stovky milionů dolarů, je potřeba hry natlačit co největšímu počtu lidí. Jenže pro většinu hráčů už není hraní koníček. Pro ně je to jen alternativa k televizi, kinu, diskotéce nebo sportu. Něco, u čeho si můžou odpočinout, vypnout a nic neřešit. Vyšel-li by dneska čistý remake starého UFO, vydavatel by na něm prodělal kalhoty (hledej UFO: Extraterrestrials). A obě strany jsou opět spokojené.
Problém je v tom, že tu zůstalo jisté zanedbatelné procento old-school hráčů, kteří si nevšimli, že herní průmysl se změnil a myslí si, že vydavatelé nutí hráčům jejich představu o kvalitní hře. Jenže tak to není - vydavatelé se jen přizpůsobili poptávce. Kdyby hráči současné hry hrát nechtěli, nekupovali by je - hardcore hry rozhodně netrhají žebříčky prodejů, přestože jich ročně pár vychází (jistě jsi zaznamenal Dragons Dogma a Dark Souls). Kdyby záviselo na vydavatelích, co se bude hrát, vycházely by dneska jen hry ve stylu mobilních hříček - jednoduché a s nízkými výrobními náklady, které si koupí skoro každý majitel chytrého telefonu.
Tak to je... Iluze o tom, že hráči chtějí hrát úplně něco jiného, než je dneska na trhu k dispozici, je naprosto nesmyslná. Věř, že kdyby to tak bylo, nemohlo by se každý rok prodat tolik CoD