Neřekli, že byla Xenogears "nezvládnutý projekt" ! Tvůrci pouze přiznali, že hra měla nakonec menší záběr, než zamýšleli (producenti jim seškrtali tuny hodinových dialogů, spousta náboženských symbolů a myšlenek byla krutě zcenzurována, relativně brzký termín vydání neumožnil vložit do hry vše, co tam mělo být - jistě jste se jako já divili, že o některé ultimátní geary na cd2 jste museli bojovat a jiné jste dostali mimochodem v rámci animačky)... každopádně výsledkem práce původního týmu byla ve své době největší (nejvíce lokací, questů, postav, dialogů, nejdelší hrací doba) RPG hra, která dodnes nebyla překonána z hlediska emotivního dopadu na hráče a propracovanosti příběhu.
Xenosága je mnohem divičejší a nabušenější verze téhož od prakticky nezměněného týmu tvůrců, tentokrát hra obsahuje všechny animace, dialogy a náboženské symboly, které tam autoři chtěli mít. Bude to síla ! Co to nebude určitě, je konzervativnější akční hra, jak píšete. Prvních 9 hodin hry tvoří 4 hodiny animací. Z 80-ti hodin celkové hrací doby animace tvoří 30. Připadá vám to jako popis "akčnější", konzervativnější hry? Mě to připadá jako první opravdový mix hry a anime na světě, který redefinuje způsob, jakým budou japonská RPG vyprávět své epické příběhy...