Z ošklivého kačátka úchvatnou 3D střílečkou?

Je to už nějaký ten čas, co jsme se naposledy na Doupěti psali o původně ukrajinské hře S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost. Tehdy jsem ji považoval pouze za velmi nejistou 3D akci, která, pokud vůbec spatří světlo světa, nedočká se přílišného úspěchu. Dnes musím svůj názor radikálně pozměnit. Oblivion Lost totiž slibuje skutečně mnoho!
Z ošklivého kačátka úchvatnou 3D střílečkou?

Příběh hry S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost je inspirován hned několika zdroji - jednak knihou Piknik u cesty od bratrů Arkadije a Borise Strugackých, druhak filmem Stalker režiséra A.Tarkovskyho (kterémužto byla ovšem předlohou stejnojmenná kniha... bratrů Strugackých) a do třetice historií černobylské jaderné elektrárny. Všechno to začne druhou explozí jaderného reaktoru, která zapříčiní vznik zvláštní Zóny o průměru 20km kolem elektrárny. Od té doby uběhlo již dvacet let a za tu dobu se stačila Zóna pořadně rozrůst a začala si žít vlastním životem. Mnozí vědci a armádní specialisté se pokoušeli do ní proniknout, po nikom ale nezůstaly pražádné stopy. Zdá se však, že přeci jen existuje někdo, kdo dokáže v Zóně přežít - jedná se o tzv. Stalkery, zvláštně cvičené jednotky, vojáci štěstěny, kteří se naučili zákonům Zóny a využívají je ku svému prospěchu. Hráč začíná jako jeden ze Stalkerů - nováčků.

 

 

Ačkoliv původně se mělo jednat o krystalicky čistou 3D akci plnou pořádně tvrdé a rychlé akce, postupem času tvůrci svůj názor na svou hru poněkud pozměnili (spolu s jejím jménem). Stala se z ní tedy atmosférická 3D akční adventura s prvky RPG a taktiky. Morrowind z budoucnosti? To asi opravdu těžko, i když grafika je podobně úchvatná, možná dokonce i lepší než u Morrowindu. Navíc hráč získá velkou svobodu pohybu - Stalkeři se živí tím, že ze Zóny přinášejí nejrůznější artefakty a jiné materiály a za úplatu je předávají vědcům, obchodníkům nebo jiným neherním postavám. Jsou to lovci, za získané peníze nakupují vybavení, které jim lov usnadňuje. Mají možnost komunikovat s jinými Stalkery, prozkoumávat obrovsky rozlehlou zónu, hledat artefakty a bojovat s místními potvorami. Zóna žije vlastním životem a vy ji tedy pouze navštěvujete.

 

 

Tvůrci slibují velice vyspělou umělou inteligenci schopnou "slyšet", "vidět" a zároveň spolupracovat v týmu. Když se to vezme kolem a kolem, je to všechno co potřebujete, abyste vytvořili dokonalého protivníka. Přidejte špetku lidské nedokonalosti, schopnost učení se a voilá, máme tu excelentní umělou inteligenci. Hráč dostane na pomoc různé druhy zařízení, ať už se jedná průzkumné roboty nebo dokonce vozidla, letouny a jiné vehikly. Celkem na něj čeká něco kolem 20 misí odehrávajících se na 20 km čtverečních.

 

 

Co se týká technické stránky hry, samozřejmě by neměl chybět ani multiplayer s mnoha módy jako Deathmatch, CTF, Team Match, kooperativní hrou a dalšími možnostmi. Celá hra je poháněna velmi výkonným enginem X-Ray, který si klucí z GCS GameWorld ukuchtili sami doma v garáži, a který by měl být schopen zobrazovat až 100 000 polygonů v jediném snímku. Přitom minimální hardwarové nároky jsou 450 MHz procesor, 128 MB RAM, GeForce 2MX, 500 MB na disku, doporučená konfigurace vypadá následovně: PIII 1000 MHz, 256 MB RAM, GeForce 3, 1 GB na HDD. Engine se sám dokáže přizpůsobit hardwaru a tak zapínat/vypínat detaily.

Hlavní rysy hry:

  • fotorealistická grafika zbraní i prostředí
  • modely postav o 500 - 1000 polygonech
  • motion capture a animace kostry
  • realistický fyzikální model (balistika, pohyby, sníh, déšť, exploze atd.)
  • vysoce kvalitní 3D zvuk

Vydání hry je plánováno na podzim roku 2003.

Oficiální stránky: http://www.stalker-game.com/
Výrobce: GSC GameWorld (http://www.gsc-game.com/)
Vydavatel: Russobit-M (http://www.russobit-m.ru/)


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Skyrim: Very Special Edition si už zahrajete i na záchodě

Skyrim: Very Special Edition si už zah…

Mysleli jste si, že jde o vtip? Tak to jste na omylu!

6.  7.  2018 |