Z ošklivého kačátka úchvatnou 3D střílečkou?

Je to už nějaký ten čas, co jsme se naposledy na Doupěti psali o původně ukrajinské hře S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost. Tehdy jsem ji považoval pouze za velmi nejistou 3D akci, která, pokud vůbec spatří světlo světa, nedočká se přílišného úspěchu. Dnes musím svůj názor radikálně pozměnit. Oblivion Lost totiž slibuje skutečně mnoho!
Z ošklivého kačátka úchvatnou 3D střílečkou?

Příběh hry S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost je inspirován hned několika zdroji - jednak knihou Piknik u cesty od bratrů Arkadije a Borise Strugackých, druhak filmem Stalker režiséra A.Tarkovskyho (kterémužto byla ovšem předlohou stejnojmenná kniha... bratrů Strugackých) a do třetice historií černobylské jaderné elektrárny. Všechno to začne druhou explozí jaderného reaktoru, která zapříčiní vznik zvláštní Zóny o průměru 20km kolem elektrárny. Od té doby uběhlo již dvacet let a za tu dobu se stačila Zóna pořadně rozrůst a začala si žít vlastním životem. Mnozí vědci a armádní specialisté se pokoušeli do ní proniknout, po nikom ale nezůstaly pražádné stopy. Zdá se však, že přeci jen existuje někdo, kdo dokáže v Zóně přežít - jedná se o tzv. Stalkery, zvláštně cvičené jednotky, vojáci štěstěny, kteří se naučili zákonům Zóny a využívají je ku svému prospěchu. Hráč začíná jako jeden ze Stalkerů - nováčků.

 

 

Ačkoliv původně se mělo jednat o krystalicky čistou 3D akci plnou pořádně tvrdé a rychlé akce, postupem času tvůrci svůj názor na svou hru poněkud pozměnili (spolu s jejím jménem). Stala se z ní tedy atmosférická 3D akční adventura s prvky RPG a taktiky. Morrowind z budoucnosti? To asi opravdu těžko, i když grafika je podobně úchvatná, možná dokonce i lepší než u Morrowindu. Navíc hráč získá velkou svobodu pohybu - Stalkeři se živí tím, že ze Zóny přinášejí nejrůznější artefakty a jiné materiály a za úplatu je předávají vědcům, obchodníkům nebo jiným neherním postavám. Jsou to lovci, za získané peníze nakupují vybavení, které jim lov usnadňuje. Mají možnost komunikovat s jinými Stalkery, prozkoumávat obrovsky rozlehlou zónu, hledat artefakty a bojovat s místními potvorami. Zóna žije vlastním životem a vy ji tedy pouze navštěvujete.

 

 

Tvůrci slibují velice vyspělou umělou inteligenci schopnou "slyšet", "vidět" a zároveň spolupracovat v týmu. Když se to vezme kolem a kolem, je to všechno co potřebujete, abyste vytvořili dokonalého protivníka. Přidejte špetku lidské nedokonalosti, schopnost učení se a voilá, máme tu excelentní umělou inteligenci. Hráč dostane na pomoc různé druhy zařízení, ať už se jedná průzkumné roboty nebo dokonce vozidla, letouny a jiné vehikly. Celkem na něj čeká něco kolem 20 misí odehrávajících se na 20 km čtverečních.

 

 

Co se týká technické stránky hry, samozřejmě by neměl chybět ani multiplayer s mnoha módy jako Deathmatch, CTF, Team Match, kooperativní hrou a dalšími možnostmi. Celá hra je poháněna velmi výkonným enginem X-Ray, který si klucí z GCS GameWorld ukuchtili sami doma v garáži, a který by měl být schopen zobrazovat až 100 000 polygonů v jediném snímku. Přitom minimální hardwarové nároky jsou 450 MHz procesor, 128 MB RAM, GeForce 2MX, 500 MB na disku, doporučená konfigurace vypadá následovně: PIII 1000 MHz, 256 MB RAM, GeForce 3, 1 GB na HDD. Engine se sám dokáže přizpůsobit hardwaru a tak zapínat/vypínat detaily.

Hlavní rysy hry:

  • fotorealistická grafika zbraní i prostředí
  • modely postav o 500 - 1000 polygonech
  • motion capture a animace kostry
  • realistický fyzikální model (balistika, pohyby, sníh, déšť, exploze atd.)
  • vysoce kvalitní 3D zvuk

Vydání hry je plánováno na podzim roku 2003.

Oficiální stránky: http://www.stalker-game.com/
Výrobce: GSC GameWorld (http://www.gsc-game.com/)
Vydavatel: Russobit-M (http://www.russobit-m.ru/)

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Wolfenstein II: The New Colossus - natrhněte náckům sandál (recenze)

Wolfenstein II: The New Colossus - nat…

BJ je zpět. Brutálnější, naštvanější...a na vozíku. To vás ale nezachrání pane Adolfe!

3.  11.  2017 | | 3 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A