Z ošklivého kačátka úchvatnou 3D střílečkou?

Je to už nějaký ten čas, co jsme se naposledy na Doupěti psali o původně ukrajinské hře S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost. Tehdy jsem ji považoval pouze za velmi nejistou 3D akci, která, pokud vůbec spatří světlo světa, nedočká se přílišného úspěchu. Dnes musím svůj názor radikálně pozměnit. Oblivion Lost totiž slibuje skutečně mnoho!
Z ošklivého kačátka úchvatnou 3D střílečkou?

Příběh hry S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost je inspirován hned několika zdroji - jednak knihou Piknik u cesty od bratrů Arkadije a Borise Strugackých, druhak filmem Stalker režiséra A.Tarkovskyho (kterémužto byla ovšem předlohou stejnojmenná kniha... bratrů Strugackých) a do třetice historií černobylské jaderné elektrárny. Všechno to začne druhou explozí jaderného reaktoru, která zapříčiní vznik zvláštní Zóny o průměru 20km kolem elektrárny. Od té doby uběhlo již dvacet let a za tu dobu se stačila Zóna pořadně rozrůst a začala si žít vlastním životem. Mnozí vědci a armádní specialisté se pokoušeli do ní proniknout, po nikom ale nezůstaly pražádné stopy. Zdá se však, že přeci jen existuje někdo, kdo dokáže v Zóně přežít - jedná se o tzv. Stalkery, zvláštně cvičené jednotky, vojáci štěstěny, kteří se naučili zákonům Zóny a využívají je ku svému prospěchu. Hráč začíná jako jeden ze Stalkerů - nováčků.

 

 

Ačkoliv původně se mělo jednat o krystalicky čistou 3D akci plnou pořádně tvrdé a rychlé akce, postupem času tvůrci svůj názor na svou hru poněkud pozměnili (spolu s jejím jménem). Stala se z ní tedy atmosférická 3D akční adventura s prvky RPG a taktiky. Morrowind z budoucnosti? To asi opravdu těžko, i když grafika je podobně úchvatná, možná dokonce i lepší než u Morrowindu. Navíc hráč získá velkou svobodu pohybu - Stalkeři se živí tím, že ze Zóny přinášejí nejrůznější artefakty a jiné materiály a za úplatu je předávají vědcům, obchodníkům nebo jiným neherním postavám. Jsou to lovci, za získané peníze nakupují vybavení, které jim lov usnadňuje. Mají možnost komunikovat s jinými Stalkery, prozkoumávat obrovsky rozlehlou zónu, hledat artefakty a bojovat s místními potvorami. Zóna žije vlastním životem a vy ji tedy pouze navštěvujete.

 

 

Tvůrci slibují velice vyspělou umělou inteligenci schopnou "slyšet", "vidět" a zároveň spolupracovat v týmu. Když se to vezme kolem a kolem, je to všechno co potřebujete, abyste vytvořili dokonalého protivníka. Přidejte špetku lidské nedokonalosti, schopnost učení se a voilá, máme tu excelentní umělou inteligenci. Hráč dostane na pomoc různé druhy zařízení, ať už se jedná průzkumné roboty nebo dokonce vozidla, letouny a jiné vehikly. Celkem na něj čeká něco kolem 20 misí odehrávajících se na 20 km čtverečních.

 

 

Co se týká technické stránky hry, samozřejmě by neměl chybět ani multiplayer s mnoha módy jako Deathmatch, CTF, Team Match, kooperativní hrou a dalšími možnostmi. Celá hra je poháněna velmi výkonným enginem X-Ray, který si klucí z GCS GameWorld ukuchtili sami doma v garáži, a který by měl být schopen zobrazovat až 100 000 polygonů v jediném snímku. Přitom minimální hardwarové nároky jsou 450 MHz procesor, 128 MB RAM, GeForce 2MX, 500 MB na disku, doporučená konfigurace vypadá následovně: PIII 1000 MHz, 256 MB RAM, GeForce 3, 1 GB na HDD. Engine se sám dokáže přizpůsobit hardwaru a tak zapínat/vypínat detaily.

Hlavní rysy hry:

  • fotorealistická grafika zbraní i prostředí
  • modely postav o 500 - 1000 polygonech
  • motion capture a animace kostry
  • realistický fyzikální model (balistika, pohyby, sníh, déšť, exploze atd.)
  • vysoce kvalitní 3D zvuk

Vydání hry je plánováno na podzim roku 2003.

Oficiální stránky: http://www.stalker-game.com/
Výrobce: GSC GameWorld (http://www.gsc-game.com/)
Vydavatel: Russobit-M (http://www.russobit-m.ru/)

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

včera |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A