Z2 – tak trochu smíšené pocity

Druhý díl veleznámé akční strategie Z slibuje rozšíření snad všech aspektů původní hry. Přibudou nové továrny a jednotky, zvýší se umělá inteligence a počet misí. Jednou z inovací je však také 3D zpracování, které zatím vzbuzuje oprávněné obavy. Vybledlá krajina s občasným stromem či jezírkem je na míle vzdálená vysokému grafickému standardu her od Bitmap Brothers.
Druhý díl veleznámé akční strategie Z slibuje rozšíření snad všech aspektů původní hry. Přibudou nové továrny a jednotky, zvýší se umělá inteligence a počet misí. Jednou z inovací je však také 3D zpracování, které zatím vzbuzuje oprávněné obavy. Vybledlá krajina s občasným stromem či jezírkem je na míle vzdálená vysokému grafickému standardu her od Bitmap Brothers.

Z2Z2

Hraní Zetka č.1 jsem téměř nepřežil. Ne snad že by bylo tak vysilující, ale ze vzteku jsem podléhal sebemrzačení takové úrovně, že jsem si po dokončení poslední mise raději přepočítal končetiny a zkontroloval, jestli zůstaly všechny párové orgány ve dvojicích. Přesto bylo Z vynikající hrou. Bitmap Brothers na to tenkrát šli velice chytře - odhodili zaběhané schéma real-time strategií (vytěž - postav - vyrob - útoč) a vytvořili velice jednoduchý model hry, ve kterém se nic nestaví, vše je již připraveno. Zbývá pouze přiběhnout na bojiště, zabrat co nejvíc továren a začít vyrábět. Neexistují zde rozvojové brzdy jako nerostné suroviny či peníze. Jediným, ale zato podstatným omezením, je čas. Toho se permanentně nedostává a při určování síly útoku tak musí být brána v potaz doba do vzniku další várky jednotek. Hodně také záleží na prvních minutách mise, kdy je nutno co nejrychleji expandovat. Ta slast, když vám unikne obsazení důležité továrny třeba o dvě sekundy... (odtud hluboký zářez nehtem na pravém předloktí, hyzdí mne dodnes). Roztomile titěrné znázornění akce a humor v renderovaných sekvencích dotvořily vynikající atmosféru.

Z2Z2

Přichází kapitola číslo dvě. Engine hry je samozřejmě přemístěn do 3D a bohužel musím konstatovat, že podle aktuálních screenshotů nebyla tato volba zrovna ideální. Obrázky totiž vypadají jaksi sterilně, vyschle. Nevidím na nich žádné místo pro humor a v porovnání s nádhernou, ručně kreslenou grafikou z prvního dílu, je to čirá katastrofa. Doufám, že se příslušní pracovníci rozhoupají a do finální verze vizuální stránku výrazně obohatí. Zcela nudná dvoubarevná krajina s občasným stromem nebo jezírkem totiž působí přinejmenším neuspokojivě. I přes nevábný vzhled ale engine slibuje vynikající animaci jednotek a některé originální prvky. Pošlete-li například tanky přes kopec, nepřehoupnou se přes jeho vrchol jen tak, ale s velkou razancí vyskočí do výšky a na druhou stranu dopadnou s několika dodatečnými poskoky. Snad na ty humorné vložky nakonec dojde.

Z2Z2

Jednotky i továrny rozšířily své řady. Počet druhů fabrik se vyšplhal na číslo 20, k jednotkám přibude letectvo a námořní úderná síla, aby spolu s novými roboty (technik, expert na výbušniny a špión) ustálili celkový počet jednotek na třiceti. Každý robotek dostane navíc bonus v podobě přidané umělé inteligence, takže s trochou štěstí nebude bezstarostně pochodovat přímo před nepřátelskou armádou, jak se to občas v předchozím díle přihodilo. Zároveň se otevírají možnosti různých kombinací jednotek. Z klasického APCéčka (rychlé transportní vozidlo, viz Command&Conquer) se může lehce stát rychlá pojízdná střílna nebo mobilní plamenomet, stačí naložit potřebné roboty či vozidla.

Z2Z2

Cíle misí, kterých bude asi 30, budou narozdíl od prvního dílu rozmanité, nápad se "zajímáním" území zůstane. Single hru samozřejmě doplní multiplayer, určený až pro 8 hráčů. Celá tato nádhera má spatřit světlo světa okolo března 2001. Zbývá doufat, že se pracantům z Bitmap Brothers podaří do hry opět vpravit ten kopec zábavy, který doposud provázel snad každou hru z jejich dílny.

Diskuze (1) Další článek: Screenshoty: Settlers IV – žili byli a hospodařili

Témata článku: ,